وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا)- در مسیر آزادی برای محمد علی طاهرى + ویدیو …عفو بین‌الملل: برای آزادی محمد علی طاهری به مسوولین جمهوری اسلامی نامه بنویسید

در مسیر آزادی برای محمد علی طاهرى + ویدیو

🔴 سازمان عفو بین‌الملل دفتر تورنتو کانادا، با انتشار مطلبی سعی کرده گوشه‌ای از تلاش‌های خانواده و هواداران محمد علی طاهری در کانادا و کمپین‌های حمایتی و مجموعه اقدامات این سازمان را جهت آزادی این زندانی عقیدتی نشان دهد.

ترجمه‌ى صفحه اینترنتى سازمان عفو بین‌الملل، که در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۵ (٢١ اکتبر ٢٠١۶) منتشر شده را در پی می‌خوانید.

در سازمان عفو بین‌الملل تورنتو یک قفسه کتاب مملو از پرونده‌های سه اینچی (حدود ۷ و نیم سانتی‌متر) مشکی هست. هر پرونده شامل صد اقدام فوری و دیگر مدارک مربوط به افرادی از اقصی نقاط جهان است که در معرض خطر نقض حقوق بشر، بازداشت ناعادلانه و یا دستگیری، شکنجه، ناپدید شدن، آزار و اذیت و سانسور هستند. سالیانه حدود سیصد و پنجاه مورد دریافت می‌شود. آنها توسط نویسندگان ابتدا به شکل نامه و بعد به شکل اقدام آنلاین درمی‌آیند و سپس به صورت پتیشن در رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های مبارزه‌ای پخش می‌شوند.

بسیاری از این کمپین‌ها بخش‌هایی از تلاش‌های موفق برای تغییر زندگی افراد بوده‌اند، ولی شاید در یک نگاه به آنها نتوان یک فرد را مجسم کرد، یک خانواده در پرو به دلیل مقاومت در برابر یک معدن طلا مورد آزار و اذیت واقع شده است، یک پناهنده سوری در معرض دیپورت شدن از یونان است، یک راهب تبتی به دلیل فریاد “آزادی برای تبت” به زندان افتاده است. و این تا زمانی است که خانواده فرد درگیر به دفتر ما رجوع می‌کند.

در آن هنگام آن فرد که در قلب ماجرا به سر می‌برد، تبدیل به تنها چیزی می‌شود که می‌بینیم، از دید مادر او، خانواده‌اش و دوستانش.

بیش از پنج سال است که محمد علی طاهری رهبر معنوی و پزشک طب مکمل در زندان اوین رنج می‌برد. او به اتهام توهین به “مقدسات اسلامی” بازداشت شده و تا به امروز در اعتراض به بازداشت خود، حبس در سلول انفرادی و بدرفتاری بیش از دوازده بار دست به اعتصاب غذا زده است. اخیرا او اعتصاب دیگری را از ۲۸ سپتامبر آغاز کرده است، زیرا مقامات از آزادی او علی‌رغم اتمام زمان محکومیت امتناع می‌ورزند. از تاریخ ۱۶ اکتبر هیچ ارتباطی با او ممکن نبوده و مقامات زندان از ارائه هرگونه اطلاعاتی به وکیل و خانواده او در مورد محل یا وضعیت وخیم جسمی او خودداری می‌کنند.

عزت طاهری مادر محمد، در کنار خواهر ایشان  به همراه گل و به منظور قدردانی از سازمان عفو بین‌الملل به دفتر ما می‌آیند. آنها معتقد هستند که دخالت سازمان ما موثر در نجات جان محمد علی طاهری از اعدام بوده است.

خانواده و مسئول کمپین «گلوریا نفزیگر»، به مانند دوستان قدیمی از دیدار دوباره‌شان، گرچه در چنین شرایط نامناسبی، ابراز خشنودی می‌کنند. دیری نمی‌گذرد که بیش از پنجاه نفر از جامعه ایرانیان و حامیان محمد علی طاهری به جمع ملحق می‌شوند. آنها با پوسترهای محمد علی طاهری، پلاکاردهای فارسی و انگلیسی در تقبیح حبس و شکنجه و همچنین پلاکاردهای عفو بین‌الملل در اتاق هیئت مدیره تجمع می‌کنند.

گلوریا از جمع به خاطر فداکاری و پایداریشان تشکر می‌کند. او می‌گوید که هرکدام از ما وقتی اینجا را ترک می‌کنیم، به منزل رفته و شام را با عزیزان خود صرف می‌کنیم؛ ولی محمد نمی‌تواند چنین کند. این وضع تغییر نخواهد کرد تا زمانی که ما دولت ایران را برای آزادی او تحت فشار قرار دهیم. سپس او همه را دعوت به امضا پتیشن سازمان عفو می‌کند. این پتیشن به منظور درخواست آزادی او به سازمان ملل ارائه خواهد شد.

گلوریا می‌داند که همه پتیشن را امضا کرده‌اند، ولی در چنین شرایط خاصی شما باید آنقدر امضا کنید و آنقدر در مطرح کردن خواست خود پافشاری کنید تا سرانجام به هدف خود برسید.

بیش از ۱۷۰۰۰ کانادایی با استفاده از فرم آنلاین سازمان عفو، خواستار آزادی محمد شده‌اند و هزاران نفر با درخواست خود صندوق پستی نماینده ایران در سازمان ملل را اشباع کرده‌اند. شما می‌توانید عزت طاهری را دوباره با فرزندش پیوند دهید و با استفاده از لینک پایین اسم خود را به جنبش مبارزه با حبس غیرعادلانه او اضافه کنید.

پس از گرفتن عکس، دست‌دادن‌های دوستانه، تشکرهای قلبی و اشک‌های صمیمانه گروه به منظور گردهم‌آیی به میدان «مل لستمن» می‌روند. آنها هر هفته و تحت هر شرایط جوی در آنجا گردهم می‌آیند؛ چرا که امیدشان را از دست نداده‌اند. آنها به منظور قدردانی از سازمان عفو به اینجا آمده بودند در حالی که وقتی محمد علی طاهری از زندان آزاد شود، دلیل آن پشتکار آنها و شما خواهد بود…

متن کامل را در اینجا بخوانید:

https://goo.gl/xkTK49

ویدیوی خانواده و تجمع‌کنندگان در کانادا را در یوتیوب دریافت کنید:

https://goo.gl/S6zBiM

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):

www.erfanews.com

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:

https://www.facebook.com/erfanews/

کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:

@erfanews

https://telegram.me/erfanews

عفو بین‌الملل: برای آزادی محمد علی طاهری به مسوولین جمهوری اسلامی نامه بنویسید

🔴 سازمان «عفو بین‌الملل» ضمن ابراز نگرانی و انتقاد از وضعیت و تداوم بی‌خبری از «محمد علی طاهری»، در فراخوانی از مردم خواسته تا برای آزادی و اطلاع از سرنوشت این زندانی عقیدتی در اعتصاب غذا، به مسوولان جمهوری اسلامی نامه بنویسند.

به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر امروز چهارشنبه ۵ آبان‌ماه ۱۳۹۵ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۶)، اعلام کرده: “از روز ۱۶ ماه اکتبر هیچ خبری از سرنوشت محمد علی طاهری در دست نیست و مقامات حکومتی از دادن هرگونه اطلاعاتی مبنی بر مکان و سرنوشت این معلم معنوی خودداری می‌کنند. این در حالی است که خانواده‌ی طاهری تحت استرس بسیار بالایی قرار دارند، چرا که وضعیت سلامتی طاهری از زمان شروع اعتصاب غذای وی، از ۲۸ سپتامبر، رو به وخامت گذاشته است.”

عفو بین‌الملل از مردم خواسته “از هر زبانی که هستند، سریعا به مقامات جمهوری اسلامی نامه بنویسند و خواستار  اجازه‌ی دیدار و تماس منظم خانواده محمد علی طاهری با او شده و بخواهند شرایط آزادی بی‌قید و شرط او فراهم شود.”

این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین تاکید کرده “مردم در سراسر دنیا در نامه خود از، مقامات جمهوری اسلامی ایران بخواهند که تضمین کنند این اندیشمند ایرانی تا زمان آزادی از مراقبت‌های پزشکی منطبق با اخلاق پرشکی بهره‌مند شود و همچنین به خاطر اعتصاب غذا مجازات نخواهد شد.”

در بخشی از این فراخوان به نقل از خانواده این زندانی عقیدتی آمده “در پنجمین روز اعتصاب غذای طاهری، بازجوی اصلی پرونده همراه با مردی نقاب‌پوش وارد سلول طاهری شدند، او را به اتاق بازپرسی بردند، و او را برای دریافت اعتراف ویدئویی تحت فشار قرار دادند. و زمانی که با مقاومت طاهری روبه‌رو شدند او را مورد شکنجه بدنی‌ قرار دادند.”

عفو بین‌الملل همچنین تاکید کرده است: “محمد علی طاهری از ۱۸ اکتبر هم به کما رفته  و به صورت غیر رسمی به وکلا اطلاع داده شده که او به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شده، اما این موضوع هنوز برای خانواده محرز نیست که او به بیمارستان منتقل شده یا در زندان اوین است.”

ادامه واکنش نهادهای مدافع حقوق بشر بین‌المللی در حالی است که «محمد علی طاهری» در ۲۹مین روز از اعتصاب غذای اعتراضی در بند ۲ الف سپاه در زندان اوین، به سر می‌برد. از سوی دیگر در روزهای اخیر تجمع‌های مسالمت‌آمیز هواداران این زندانی عقیدتی در مقابل بیمارستان بقیه‌الله اعظم جایی که گفته می‌شود محمد علی طاهری پس از رفتن به اغما جهت درمان به آنجا منتقل شده است، با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شده است…

متن کامل را در اینجا بخوانید:

https://goo.gl/VvKAB6

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):

www.erfanews.com

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ