ملکه عزتی – به ارتجاع ضد زن و ضد آزادیخواهی در کردستان عراق اجازه ابراز وجود ندهیم!

به ارتجاع ضد زن و ضد آزادیخواهی در کردستان عراق اجازه ابراز وجود ندهیم!
در هفته گذشته در شهر سلیمانیه زنی که با لباس آستین کوتاه به خیابان آمده بود مورد توهین و بی حرمتی توسط جماعتی قرار میگیرد که به نوع پوشش این زن اعتراض داشته اند. قبل از پرداختن به ریشه های این مسئله باید تاکید کرد در قرن بیست و یکم حق آزادی انتخاب پوشش از ابتدایی ترین حقوق انسانی بشمار میاید. کسانیکه معترض نوع پوشش این خانم شده اند در سایه ارتجاعی ترین افکار حاکم بر جامعه چنین جرائتی را به خود داده اند. پوشش زنان و نوع آرایش آنان نه امر جامعه است و نه امر هیچ ارگان رسمی و غیر رسمی و نه در خیابان با آن تعیین تکلیف میشود. مگر اینکه خیابان در قرق مرتجعین و خفاشان ضد آزادی و ضد زن باشد.
در ادامه این اتفاق ودر پی اعتراض فعالین چپ و آزادیخواه به این تعرض ارتجاعی به زنان در جامعه کردستان ، مشخصا بهار منزیرو گونا سعید از فعالین چپ و فعال عرصه زنان، مورد تهدید قرارمیگیرند. در یک صحفه فیسبوکی گونا سعید به اسیدپاشی تهدید شده است و صاحب اکانت فیسبوک روژ گول از مردم خواسته است جواب گونا سعید را که عامل تبلیغ بی آبرویی و بی حیایی زنان است با اسید پاشیدن به وی بدهند…..
خارج از هر تحلیلی که هر فردی در مورد وضعیت جامعه کردستان و یا حتی موقعیت و شرایط منطقه، سربرآوردن داعش و دلگرمی ارتجاع اسلامی به وجود این جنایتکاران وحشی و اراذل و اوباش همفکرشان، عدم وجود رهبری منسجم وقدرتمند در صف چپ و سوسیالیست جامعه، نقش حکومت هریم درعدم ایجاد فضای امن برای زندگی در کردستان، باج خواهی اوباش اسلامی از ناسیونالیسم زبون در آن جامعه ، نقش ایران و سپاه پاسداران و روابط دوستانه با این احزاب و دیدارهای گاه و بیگاه سپاه پاسداران، حضور نمایندگان جمهوری اسلامی در پارلمان کردستان وحتی گاها تعیین سیاست و اعمال نظر درچگونگی روش زندگی شهروندان خصوصا زنان در کردستان، بعنوان یک کمونیست نمیتوان پذیرفت که این رخداد بی جواب بماند. امروز و در شرایط مشخص در کردستان عراق عده ایی جرات این را بخود داده اند که معترض طرز لباس پوشیدن یک زن بشوند، فردا به این قناعت نخواهند کرد. پیشرویهای قدم بقدم را حق خود خواهند دانست و دامنه تعرض را گسترش خواهند داد. این بیشرمی و شاخ و شانه کشیدن برای آزادی را باید در نطفه خفه کرد. باید جامعه و افکارعمومی را نه تنها برای دفاع ازگونا سعید و بهار، بلکه برای نشان دادن همبستگی و تعهد جامعه به آزادی و امنیت همه زنان و مردان در کردستان و جلوگیری ازهرگونه دست درازی به حرمت شخصی و آزادی فردی و اجتماعی بسیج کرد.
باید جامعه را در مقابل این وحشیگری بسیج کرد و به اوباش اسلامی و کسانی که با پشتگرمی داعش موقعیت را مناسب این نوع تعرضات میبینند نشان داد کور خوانده اند نه جامعه در اختیار آنهاست و نه صف آزادیخواهی و چپ درجامعه اجازه اینکار را خواهد داد. باید علیرغم هر میزان توان و نیرویی که طیف چپ و سوسیالیست و آزادیخواه آن جامعه دارد به میدان بیاید و این تعرض ارتجاعی را پاسخگو باشد. باید خیابان و کوچه و محلات را از دست اینها درآورد و جامعه را از وجود نحس اینها پاک کرد. اگر نمیخواهیم ابراز نظر و عقیده و باور در جامعه جرم محسوب شود، اگر میخواهیم خنده و شادی و خوشبختی سهم همه باشد و جرم محسوب نشود، اگر نمیخواهیم جامعه با قوانین اسلامی و احکام شریعت اداره شود، اگر خواهان جامعه ایی آزاد و برابر و حقوق یکسان برای همه انسانها صرفنظر از ملیت، جنسیت هستیم، اگر میخواهیم دست ملاهای مفتخور و مساجد را از زندگی مردم کوتاه کنیم باید همین امروز با جسارت به مصاف داعشیون سلیمانیه برویم و نشان بدهیم جامعه صف محکمی از آزادیخواهان و نیروهای چپ و لاییک را آماده مقابله با آنان دارد.
طیف چپ و آزادیخواه و فعالین زن در کردستان کمپینی اعتراضی در این رابطه اعلام کرده اند، دست همه دست اندرکاران این کمپین درد نکند. اعلام ایستادن در مقابل چنین جسارتی وعدم قبول زورگویی و تنگ کردن عرصه بر زنان در این وضعیت درست و بجاست.هر اعتراض میلیتانت وهر واکنش اعتراضی به افکار و اعمال ارتجاعی و ضد زن در آن جامعه باید مورد پشتیبانی و حمایت بی دریغ قرار بگیرد. اما این کمپین را باید هر چه گسترده تر کرد و از دایره محدود 100 زن بیرون برد و کل جامعه را مورد خطاب قرار داد. عذرخواهی روژ گول و یا بستن اکانت فیسبوکی هر مرتجعی جواب مناسبی در مقابل اینگونه تعرضات نیست و حتی نباید آن را جدی گرفت. رهبری کمونیستی با جسارت در چنین روزی باید حرف اول را بزند. کمونیست های کردستان باید با اعتماد بنفس و در جایگاه رهبر جامعه ظاهر شوند. صفوف هزاران نفره انسانهای آزادیخواه، برابری طلب و سکولار اعم از زن و مرد را خطاب قرار دهند و با صفوف متحد تعرض اسلامی ها و ارازل و اوباش عقب مانده و متاثر از فرهنگ عشایری، متحجر و ناسیونالیستی را به عقب برانند، بر پوزه مرتجعین همین امروز باید افسار زد قبل از زیاده خواهی های بیشتر و تعرضات وقیحانه تر، این امر حتی در دل سیاهی حاکم بر منطقه ممکن است. تاریخ این را نه یکبار، بارها به اثبات رسانده کوبانی شاهد زنده این ادعا است.
ژوئن 2015
ملکه عزتی