نوید مینائی – اهواز٬ خطر مرگ٬ بدون آژیر قرمز

اهواز٬ خطر مرگ٬ بدون آژیر قرمز

مردم اهواز این بار بدون صدای آژیر قرمز تهدید به مرگ می شوند. آلودگی هوای اهواز دست کم ۷۰ برابر میزان مجاز است!

مدیر روابط عمومی اداره محیط زیست خوزستان میزان استاندارد گردوخاک در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب دانست و افزود: امروز تقریبا در کل شهرهای خوزستان پدیده ریزگردها را داریم و این پدیده در سوسنگرد به سه هزار ۸۰۰ رسیده است. در منطقه آبادان و دشت آزادگان نیز این عدد احتمالا بالاست.

تنیجه بی توجهی به محیط زیست و بیش از آن نابودی عمدی آن توسط شرکت های نفتی و حفاری و از جمله سپاه پاسداران در خوزستان می شود این که مردم اهواز و سایر شهر های خوزستان تهدید به مرگ و از دست دادن سلامتشان می شوند.

گرچه آمار دقیقی از میزان مرگ و میر و آسیب های جدی ای که بخصوص به کودکان وارد می شود ارائه نشده است اما به وضوح مشهود است که مردم خوزستان تاوان سیاست های چپاولگرانه حکومت اسلامی را با جان و سلامتی شان پرداخت می کنند.

این ها نتیجه نابودی عمدی طبیعت و محیط زیست در ایران ست٬ خشکاندن هورالعظیم توسط سپاه است برای استخراج نفت است٬ نتیجه عدم توجه دولت به منابع ریزگرد در مناطق بین ایران و عراق و عربستان است٬ نتیجه انتقال آب به مناطق مرکزی و خشک شدن تالاب های منطقه است٬نتیجه عدم رسیدگی به کشاورزی و تلف کردن منابع آب منطقه و نتیجه شوراندن منابع آب منطقه توسط ایجاد سد گتوند و طرح توسعه نیشکر است.

اما مردم در اهواز به این وضعیت اعتراض کرده اند. راه همین اعتراضات و هر چه گسترده کردن آن است. اعتراض به وضعیت وخیم محیط زیست در ایران و بازخواست کردن دولت و مسولین حکومتی برپایی اعتراضات گسترده در هرجایی که وضعیت آلودگی محیط زیست بر سلامتی مردم تاثیرات منفی دارد مهمترین و موثرترین راه مقابله با آلودگی محیط زیست در ایران است چرا که نابودی و آلودگی محیط زیست در ایران نه حاصل عوامل طبیعی که صد درصد حاصل سیاست های چپاولگرانه حکومت اسلامی ست.

نوید مینائی

به نقل از ژورنال ۳۱ ژانویه ۲۰۱۵

http://journal-ruzaneh.com