صد و بیست و ششمین هفته  کارزار سه شنبه های نه به اعدام و اخباری دیگر

 

پیوستن زندان کرمان به  کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

امروز سه شنبه دوم تیرماه کارزار سه شنبه های نه به اعدام صد و بیست و ششمین هفته خود را در ۵۷ زندان کشور پشت سر گذاشت. در این هفته زندان کرمان نیز به این کارزار پیوست.

در بیانیه هفتگی این کارزار ضمن اشاره به روند گسترش اعدامها چنین آمده است:”مجازات اعدام در ایران نه ابزاری برای تحقق عدالت بلکه سازوکاری برای گسترش هراس، خاموش کردن صدای مخالفان و تحکیم ساختار استبدادی قدرت است.  …ما زندانیان کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» که صدوبیست‌وشش هفته بی‌وقفه هر سه‌شنبه در زندان‌های سراسر ایران با اعتصاب غذا و آن‌چه در توان داشتیم به اعدام‌های قرون وسطایی در ایران اعتراض کردیم، بار دیگر اعلام می‌کنیم که حقوق‌بشر مردم ایران به‌ ویژه زندانیان قابل معامله نیست و هم‌صدا با عموم مردم ایران تا آخرین نفس و توان‌مان از آزادی، برابری و لغو حکم اعدام، دفاع خواهیم نمود. … تاریخ نشان داده است که هیچ استبدادی با تکیه بر خشونت پایدار نمانده و هیچ حکومتی نتوانسته است صدای حق‌طلبی مردمان را برای همیشه خاموش کند. آن‌چه ماندگار خواهد بود، آرمان آزادی، برابری و احترام به حق حیات و کرامت انسان است؛ ارزش‌هایی که مردم ایران برای تحقق آن بهای سنگينی پرداخته و همچنان بر آن پای می‌فشارند.”

تجمع اعتراضی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

روز ۱ تیر دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به  تصمیم ناگهانی برای حضوری شدن امتحانات مقابل سازمان مرکزی دانشگاه تجمع کردند. بدنبال این تجمع اعتراضی مسئولان اعلام کردند که زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق می‌افتد، اما اصل تصمیم برای حضوری شدن آزمون‌ها همچنان پابرجاست و لغو نشده است. اما دانشجویان اعلام کردند که در صورت عدم لغو این تصمیم، اعتراضات ادامه خواهد یافت و برای پیگیری مطالبات خود، فردا نیز مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع خواهند کرد.

تجمع اعتراضی پرسنل مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب

روز گذشته یک تیرماه پرسنل مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق، مزایا و مشکلات روزافزون معیشتی، دست به تجمع  اعتراضی زدند .

ادامه اعتراضات کارکنان علوم پزشکی کرمانشاه

روز ۳۱ خرداد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ۲۰ درصدی افزایش حقوق مقابل استانداری تجمع  کردند. اعتراض این کارکنان به سطح نازل حقوق و غیرمتناسب بودن آن با شرایط معیشتی فعلی است.

تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات

در اطلاعیه روز گذشته از سرگرفته شدن تجمعات بازنشستگان مخابرات خبر دادیم. بنا بر گزارشات تکمیلی این تجمعات علاوه بر سنندج در تهران و اهواز نیز برگزار شدند. اعتراض بازنشستگان به سطح نازل حقوقها، محرومیت از درمان رایگان ، خلف وعده ها و عدم پرداخت معوقات معوقه و چپاولگریهای سهامداران عمده مخابرات یعنی ستاد اجرایی فرمان امام و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه) است.

آخرین خبر اینکه اعتراضات دانش آموزان  امروز علاوه بر شهرهایی که گزارش شد، در گرگان و اهواز نیز برگزار شد و طبق گزارشات تا کنونی ده شهر را در بر گرفته است.  اعتراض دانش آموزان به تعویق امتحانات و قانون «تأثیر قطعی معدل»  و خلف وعده‌های مسئولان آموزشی است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ تیر ۱۴۰۵، ۲۳ ژوئن  ۲۰۲۶