شبح اعتصاب نسان نودینیان

 

شبح اعتصاب
نسان نودینیان
ترس از اعتصابات كارگری طول موج گفتگوهای آخوندها را نیز عوض كرده است. لحن شرور و سركوب با ریشتر بالای اینها، اكنون بر روی امواج هر روزه ترس از اعتصاب افتاده است. جالب است، برای فعالین جنبش كارگری و رهبران و سخنگویان این اعتراضات از همین الان باید این پیروزی و موفقیت را ثبت كرد. شبح اعتصاب را از زبان یكی از آیت الله های به اصطلاح اقتصاددان بشنویم؛ « نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: موفقیت دولت یازدهم‏ در گرو توجه به كارگران است. نماینده مردم شاهین دژ در مجلس تاکید کرد: اگر کارگران فقط یک روز کار نکنند، قدر و نقش آن‌ها در جامعه بیشتر مشخص می‌شود. روح الله بیگی در این باره به ایلنا گفت: نباید شرایط را برای کار کارگران به گونه‌ای فراهم کرد که آن‌ها به فکر کار نکردن بیفتند تا دیده شوند. اما متاسفانه برخی بی‌توجهی‌ها به برخی کارگران این ذهنیت را برای آن‌ها پر رنگ کرده است».
همین اندازه از بیان “اظهارات” این تعداد از سران جنایتكار جمهوری اسلامی كافی است كه قدرت نارضایتی كارگران علیه فقر و گرانی در دوره اخیر و انعكاس این اعتراضات را در میان بالایی ها یعنی “حاكمیت” دید.
جامعه، كارگران را دیده است. پیام قدرت اعتراضی و نارضایتی كارگران علیه فقر و گرانی را لمس كرده است. طومار بیش از بیست هزار امضا، تجمع کارگران صنایع فلزی ایران در مقابل وزارت کار، تجمع اعتراض‌آمیز رانندگان شركت واحد در مقابل ساختمان شورای شهر، تجمع رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با لباس فرم در مقابل ساختمان اصلی شهرداری تهران، اعتصاب رانندگان کارخانه سیمان ارومیه، تجمعات اعتراضی کارگران ریسندگی خاوررشت مقابل استانداری گیلان، اعتراض کارگران پروژه قطار شهری مشهد به پرداخت نشدن حقوق ٣ ماهه اخیرشان، همگی در چند هفته اخیر اتفاق افتاده است که خود بر این واقعیت تاكید میگذارد كه ترس سران جنایتكار رژیم اسلامی از شبح ابراز وجود كارگران علیه فقر و گرانی و اعتصاب، کاملا موجه میباشد و واقعی است. فضای سیاسی ـ اجتماعی جامعه قطبی شده است و نگاهها بطرف كارگران و قدرت اعتراض و اعتصابات آنها دوخته شده است. بی دلیل نیست كه سران جنایتكار و مزدور جمهوری اسلامی از شبح اعتصاب بخوانید« اگر کارگران فقط یک روز کار نکنند، قدر و نقش آن‌ها در جامعه بیشتر مشخص می‌شود» هراس دارند. طول موج ارتجاع ضد كارگری اینها از اقتصاد مال خر است، به موقعیت قدرت طبقاتی كارگران در جامعه چرخیده است. گامهای اول اما قدرتمند تعرض كارگری، در جامعه شروع شده است.