رشید شباهنگام عضو عجیب حزب كمونیست كارگری

عضو عجیب حزب كمونیست كارگری
رشید شباهنگام
 

حزب كمونیست كارگری یك عضو عجیبی دارد به نام سعید صالحی نیا كه می گوید برابری و نوعدوستی برای انسانها مضر است! ایشان “کلیپی در فیسبوک” درباره میمونها را بهانه كرده است كه بگوید چون انسان همانند سگ و میمون است و مثل آنها رفتار می كند، پس در این كلیپ چون میمون خودخواه و نابرابری خواه است، انسان هم چنین است. ایشان اما نمی تواند این را هم برای ما توضیح بدهد كه چرا تا بحال هیچ انسانی مثل سگی پای كس دیگری را گاز نگرفته است؟

برای كسانی كه نوشته های سعید صالحی را نمی خوانند، به این پاراگراف توجه كنند: “ریچاد داوکین، و رفتارشناسان تکاملی دیگر بر این عقیده هستند گه دگر خواهی مطلق یا آلتریزم (نوع دوستی)، یک گرایش اقلیت است. اگر اکثریت بشود اساسا حیات به خطر می افتد. محاسبات کامپیوتری با استفاده از تئوری بازیها همین را تایید می کند. جامعه زیستی نمی تواند با اکثریت شدن گرایش آلتریزم ادامه یابد. برابری طلبی از نمونه های گرایش آلتریستی است. از دید من برابری طلبی، خصلتی است که در انسان دارد آنهم بتدریج گسترش می یابد. مفهومی است بسیار پیچیده و متداخل و از جهتی حرکت است در جهت مخالف حرکت قانون بقا در طبیعت. چرا که برابری اساسا در طبیعت هدف نیست و طبیعت بر اساس نابرابری و کشاگش برای انتخاب اصلح عمل می کند.” من واقعا تعجب می كنم كسی كه به خود می گوید كمونیست و عضو حزب كمونیست كارگری هم باشد، نه حتی از برابری، بلكه از نوعدوستی وحشت داشته باشد! ایشان از آن “كمونیستهایی” است كه منصور حكمت در جواب یك “كمونیست” دیگر گفته بود، همه با دیدن چنین “كمونیستی” انگشت به دهان خواهند ماند كه كمونیستی پیدا شده كه از نوعدوستی و برابری طلبی هراس دارد!
حزب كمونیست كارگری حداقل ٢ دهه است كه برای نوع دوستی و برابری جنگیده و سنگرهای زیادی را تسخیر كرده است. سعید صالحی نیا واضح است كه سخنگوی یك طبقه دیگری است كه در این حزب جا خوش كرده است. اما به نظر من حزب كمونیست كارگری باید رو به جامعه جواب بدهد. این چه نوع كمونیستی است كه در حزب كمونیست كارگری و از رسانه های آن حزب رو به جامعه تبلیغ فریدمن را می كند؟
سعید صالحی نیا كشف كرده است كه میمون خودخواه است و به خود مدال می دهد: “طبعا این بحث مثل سایر بحثهای پایه ای من صرفا گشایشی است بر این مقوله و امیدوارم موضع بحثهای عمیقتر عزیزان خواننده قرار گیرد.” من هیچ انسانی را ندیده ام كه در سایت “آزادی بیان” بنویسد و به اندازه این عضو حزب كمونیست كارگری به خود مدال بدهد. لطفا اجازه بدهید “عزیزان خواننده” این مدال را به سینه تان نصب كنند! من اینجا هر مدالی را كه به حزب كمونیست كارگری داده ام، تا بودن تو در آن حزب، آن مدالها را پس می گیرم!

لینك نوشته سعید صالحی نیا:
http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=36595
لینك بحث منصور حكمت:
http://hekmat.public-archive.net/fa/3845fa.html

٢٤ مهر ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/