جنگ اسرائیل و حماس و ارتکاب جنایت جنگی توسط هر دو

موضع قدرت‌های بزرگ امپریالیستی غرب در حمایت از دولت صهیونیسم اسرائیل


رسانه‌های موازی با قدرت‌های بزرگ غرب از حمله رادیو فردا، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی (۱)  خبر پیدا کردن جسد خانم جوانی به نام مارسیانو، که توسط حماس ربوده شد و جسدش را ارتش اسرائیل پیدا کرد سرجوخه ارتش اسرائیل بوده است. در عکس منتشرشده پروپگاندایی او را در حالت خنده نشان می‌دهد، اما به یک معنی واقعی تبسم این سرجوخه ارتش اسرائیل به نسل‌کشی مردم تحت ستم فلسطین است.

به نظر می‌رسد حماس نظامیان اسرائیل که در میان گروگان‌ها هستند را اگر مستقیماً نکشد آن‌ها را در ساختمان‌هایی می‌گذارد که با بمباران اسرائیل کشته شوند… توجه داشته باشیم که بدن او آن‌قدر تکه‌تکه شده (حالا شاید او کارت عضویت در ارتش را همراه داشته و به خاطر اینکه مستقیماً توسط حماس در یک محاکمه صحرایی اعدام و کشته‌شده و بدنش تجزیه‌شده و یا در ساختمانی گذاشته‌شده که درش را قفل کردند که فرار نکند با بمباران هوایی اسرائیل تکه‌تکه شده) که مجبور شدند برای تشخیص هویتش آزمایش ژنتیکی انجام دهد! آن  گروگان دوم هم کشته‌شده به نام یهودیت ویس هم به‌احتمال‌قوی نظامی اسرائیل بوده است، که این کار حماس سوای اینکه چطور کشته‌شده است جنایت جنگی است. 

حماس یک جریان بنیادگرای اسلامی ارتجاعی است که از یهودیت متنفر است ولی چرا همین حماس زنان و مردان مسن و کودکان اسرائیلی غیرنظامی گروگان را در معرض بمباران هوایی ارتش اسرائیل قرار نداده و یا مستقیماً نکشته است؟ پاسخ روشن است برای اینکه در پایان جنگ آن‌ها را با اسرای سرباز حماس که توسط اسرائیل دستگیرشده‌اند مبادله کند.  در هر دو حالت اگر حماس او را مستقیماً یا غیرمستقیم ( در ساختمانی قرار داده باشد که با بمباران هوایی اسرائیل) کشته‌شده باشد جنایت جنگی است. چون سرباز دستگیرشده را نباید کشت و یا در معرض کشته شدن توسط بمباران هوایی قرار داد!

نکته‌ای دیگر که نیاز است به آن اشاره شود این است که:

رویکرد حماس در برخورد به زندانیانش مانند جمهوری اسلامی ضد بشری است که دو تابعیتی‌ها را که به ایران سفر می‌کنند دستگیر و اسیر می‌کند و آن‌ها را از مداوا و به بیمارستان فرستاده در هنگام بیماری تا سرحد مرگ سلب می‌کند؛ و با اسارت گرفتنشان آن‌ها را با افراد جانی تروریست خودی‌اش که در کشورهای غرب، دستگیر، محاکمه و زندانی‌شده‌اند مبادله کند. این اخلاقیات بنیادگرایان ارتجاعی مذهبی اسلامی ضد بشری است.

رژیم اسرائیل و حماس  هر دو خبیث و‌ ارتجاعی هستند که برای جان مردم غیرنظامی ارزشی قائل نیستند، بنابراین اگر فردی یا هر گروهی با این توجیه که حماس کمتر جنایت کرده و یا اساس این جنگ بر پایه اشغالگری اسرائیل است و بنابراین نباید حماس را ضد بشری دانست بی‌شک رویکرد علمی و‌ صحیح‌ نیست. حماس منافع مردم ‌ستم‌کش فلسطین را نمایندگی نمی‌کند، با اتکا به ترور و مبارزه کور اهدافش که مرتبط با منافع توده‌های تحت ستم فلسطین و در کل بشریت ستمبر جهان نیست را  به پیش می‌برد ‌و هرگونه حمایت و همکاری با هر یک‌ به معنی تقویت هر دو‌ این قطب مرتجع‌ و‌ منسوخ‌ تاریخی و  بنزین ریختن بر آتش این جنگ هست!

در خبر دیگری خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی برای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به اتهام همدستی در جنایت علیه بشریت در ارتباط با «حملات شیمیایی سال ۲۰۱۳» صادر کرد.

از دید قدرت‌های بزرگ امپریالیست غرب اسرائیل حق نسل‌کشی دارد و حق استفاده و اعمال  هر نوع بمب و فسفر سفید را علیه غیرنظامی‌های فلسطینی دارد،  اما یک اسلحه کلاشنیکف در دست مخالفانش جنایت علیه بشریت است.

آیا دولت فرانسه حکم بازداشت نتانیاهو را هم به دلیل ریختن فسفر سفید و کشتن زنان و کودکان غزه صادر می‌کند!؟پاسخ روشن است!

رهبران نظام سرمایه‌داری امپریالیستی (“دمکراسی فقط برای بورژوازی-طبقه سرمایه‌داران) بر اساس خودخواهی و به طبع و موهومات ذهنی و منافع استراتژیکی جهانی خودشان تصمیم می‌گیرند. 

جهان‌ مادی دمکرات‌های بورژوا دوپاره است، پاره‌ای (طبقه‌ای) در اقلیت اما در قدرت حق‌دارند و پاره‌ای دیگر(طبقات اکثریت جامعه -به‌ویژه طبقه پرولتاریا-کارگر) محکوم و بی حق هستند؛ برای چند عدد کلاشنیکف چه بلوایی  راه انداخت و همه‌جا را به آتش کشیده‌اند، بعد شعله یک کبریت را نشان می‌دهند! نباید فراموش کرد شعله این کبریت در دست یک جریان بنیادگرای اسلامی هم‌جنس جمهوری اسلامی ایران است، و هرگز نمی‌توان و نباید از آن پشتیبانی کرد.

مردم فلسطین حق انقلاب و حق تعیین سرنوشت ندارند حق اقتصاد مستقل ندارند و….  اما اسرائیل حق دارد  آن‌قدر حق دارد که حتی قتل‌عام و نسل‌کشی کند، این تنها دمکراسی خاورمیانه  به نام دمکراسی و آزادی می‌تواند نسل‌کشی کند،  فلسفه لیبرالیسم بر اساس موهومات ذهنی بنیان د و نه‌تنها هیچ تطبیقی با دنیایی مادی و منافع اکثریت توده‌های تحت ستم جهان ندارد، بلکه در تقابل با منافع ستم‌کشان جهان است.

دراین‌ارتباط طبق گزارش الجزایر: شاهدان می‌گویند که حمله اسرائیل به بیمارستان الشفاء غزه باعث “ترور و مرگ” هزاران نفری شده است که در داخل آن گیر افتاده‌اند.

به گفته شاهدان، ارتش اسرائیل به بزرگ‌ترین بیمارستان غزه حمله کرد و از خشونت و تحقیر بیماران، کارکنان و آوارگانی که در داخل غزه گرفتار شده بودند، بازدید کرد.

افرادی که در بزرگ‌ترین بیمارستان غزه بودند به الجزیره گفتند که ارتش اسرائیل در حمله روز چهارشنبه خود وحشیانه عمل کرده و با خشونت و تحقیر بیماران، کارکنان و آوارگان بازدید کرده است.

عمر زقوت، کارمند اورژانس الشفا، گفت که سربازان اسرائیلی «برخی از مردانی را که در بیمارستان پناه می‌بردند، بازداشت کرده و به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله قرار دادند».

«نیروهای اسرائیل مردان بازداشت شده را برهنه و با چشم‌بسته بردند. [آن‌ها] هیچ کمک یا تدارکاتی نیاوردند، فقط وحشت و مرگ آوردند.» او گفت که ارتش تمام ساختمان‌های مجموعه بیمارستان را محاصره کرده است. (تأکید از ما)

او گفت: «بیش از ۱۸۰ اجساد در حال وخامت هستند و هنوز در حیاط بیمارستان هستند. “وضعیت بسیار وحشتناک است، صدای تیراندازی در اطراف بیمارستان شنیده می‌شود.”

بنابراین روشن است که ارتش اسرائیل به رهبری نتانیاهو  جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را از ابتدای تهاجم نظامی به غزه مرتکب شده است!

سر مار حماس تروریست و آتش به اختیارانش در تهران به رهبری خامنه‌ای است!

سر مار اسرائیل صهیونیسم و آتش به اختیارانش در کاخ سفید است!

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین ایران

جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲

https://t.me/New_Communism/2901

توضیحات و منابع خبری:
۱– متن تحلیل بالا در ارتباط با اتکا به منبع خبر زیر بی‌بی‌سی نوشته‌شده است. متن خبر این است:

«ارتش اسرائیل از کشف جسد یک گروگان دیگر در نزدیکی بیمارستان شفا خبر داد

اسرائیل از کشف جسد دومین گروگان «در ساختمانی در نزدیکی بیمارستان شفا» در غزه خبر داده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که جسد سرجوخه نوآ مارسیانو، سرباز ۱۹ ساله اسرائیلی «از ساختمانی در مجاورت بیمارستان شفا» بیرون آورند.

خبر کشف جسد او چند روز پس از تائید مرگ این سرباز منتشر شد. خانم مارسیانو یکی از حدود ۲۴۰ گروگان اسرائیلی است که روز ۷ اکتبر در جریان حمله حماس به اسرائیل به گروگان گرفته شدند. جسد او به اسرائیل منتقل شده و در آنجا آزمایشاتی انجام شد که هویت او را تائید کرد.

اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که جسد یک گروگان دیگر به نام یهودیت ویس در ساختمانی در کنار بیمارستان شفا پیدا شده است.»

لینک خبر فوق:

https://www.bbc.com/persian/live/67447379?ns_mchannel=social&ns_source=twitter&ns_campaign=bbc_live&ns_linkname=655733581ec331355f9634a4%26%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4%20%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%A9%D8%B4%D9%81%20%D8%AC%D8%B3%D8%AF%20%DB%8C%DA%A9%20%DA%AF%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9%DB%8C%20%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%D8%B4%D9%81%D8%A7%20%D8%AE%D8%A8%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%262023-11-17T09%3A50%3A47.327Z&ns_fee=0&pinned_post_locator=urn:asset:1aa01eee-f8a3-4000-99a5-a763702242ac&pinned_post_asset_id=655733581ec331355f9634a4&pinned_post_type=share

عکس سرجوخه نوآ مارسیانو، سرباز ۱۹ ساله اسرائیلی