کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-گرامی باد روز جهانی معلم

گرامی باد روز جهانی معلم


5 اکتبر روز جهانی معلم، روزی است که معلمان در اقصی نقاط جهان خواسته های معیشتی و آموزشی خود را اعلام نموده وآن را از دولتها و مقامات زیربط طلب می کنند. اما معلمان ایران در شرایطی به استقبال این روز می روند که بسیاری از آن ها به دلیل طرح و بیان همین خواست ها و مطالبات یا در پشت میله های زندان هستند و یا از کار اخراج شده و یا در تبعید به سر می برند. اسماعیل عبدی ،محسن عمرانی، محمود بهشتی لنگرودی رسول بداقی، باغانی و عزیز زاده تنها نمونه هایی از این دست می باشند. به راستی جرم این معلمین شریف وزحمتکش چیست جز پیگیری خواسته های به حق خود و همکارانشان؟ خواسته هایی از قبیل:
-افزایش دستمزدهای چند برابر زیر خط فقر ،رفع تبعیض میان حقوق معلمین با سایر ادارات دولتی،تامین عدالت آموزشی و ایجاد امکانات آموزشی مناسب و به روز برای دانش آموزان و پایان دادن به خصوصی سازی مراکز آموزشی،توقف احضارها وتبعیدها وتهدیدها و آزادی معلمین دربند و همچنین به رسمیت شناختن حق تشکل و توقف اعمال فشار برتشکل های موجود ونمایندگان آن ها.خواسته های برحقی که تمامی آن ها از جانب حکومتگران وعوامل آن ها اقدام علیه امنیت ملی و برهم زدن نظم عمومی تلقی شده و پاسخی جز زندان و تبعید نمی گیرد؟
چگونه است که اعتراضات معلمان و کارگران علیه دستمزدهای چند برابر زیر خط فقر،حق تشکل یابی وحق برپایی تجمعات و دیگر اشکال اعتراضی زحمتکشان،اقدام علیه امنیت ملی تلقی می شود و به دست و پای معلمان و کارگران دستبند و پا بند زده می شود و لباس مجرمین به آنها پوشانده می شود امااختلاسگران و انباشت کنندگان سرمایه هایی که حاصل رنج و زحمت تولیدکنندگان واقعی همه ثروتها وخدمات اجتماعی یعنی کارگران ومعلمان است از امنیت و آزادی کامل برخوردارند؟ آیا جز این است که این برخوردها با هدف جلوگیری از بلند شدن هر صدای اعتراض و هرنوع حق طلبی و تشکل یابی انجام می شود؟ آیا جز این است که صدای اعتراض زحمتکشان،امنیت سرمایه را برهم می زند؟
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ضمن تبریک روزجهانی معلم به همه معلمان ایران وجهان و حمایت از تصمیم شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان مبنی بر برگزاری تجمع سراسری بار دیگر تاکید می کند که جای معلمان و کارگران زندان نیست. باشد که با همدلی و همبستگی و تکیه برنیروی بی کران همه زحمتکشان گام به گام به خواسته های خود جامه عمل بپوشانیم و هرچه زودتر شاهد آزادی معلمین دربند و رفع هرنوع تعقیب و تبعید علیه معلمین باشیم.
مستحکم باد صفوف معلمان مبارز، برقرار باد اتحاد کارگران و معلمان.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
12/07/96
@khamahangy