.پردۀ آخر نکبۀ دوم، پاکسازی رفح بسوی زندان مصر

عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل

آذر ماجدی

بمباران رفح ادامه دارد و رسانه ها از نزدیک شدن تاریخ “حمله نظامی برنامه ریزی شده” اسرائیل به رفح خبر می دهند. تمام تلاش ها و فشارهای دیپلماتیک بی نتیجه مانده است. پس از رای دادگاه بین المللی دادگستری، اسرائیل خود را از چهارچوب قوانین بین المللی بیرون کشیده است. آمریکا بر ادامه جنگ پای می فشارد. قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل برای یک آتش بس فوری را بار دیگر وتو کرد و بریتنانیا رای ممتنع داد. ما اعلام کردیم که این جنگ، جنگ آمریکاست؛ اکنون دیگر کاملا باثبات رسیده است. دفاع بی چون و چرا و تحمل هزینه کامل جنگ و اعلام رسمی آن توسط جو بایدن در اردن. ده روز پیش جو بایدن در کنفرانس مطبوعاتی همراه شاه اردن در رابطه با حمله به رفح از لفظ “عملیات نظامی ما در رفح” استفاده کرد. این اقرار رسمی دیگر باید به تمام شک و تردیدها دربارۀ نقش آمریکا در این نسل کشی و پاکسازی انسانی پایان داده باشد.

در هفته های اول نسل کشی، زمانی که بسیاری هنوز خوش بین بودند، این کشتار به مانند حملات پیشین اسرائیل به غزه بزودی پایان می یابد، در مقاله ای در همین نشریه تحت عنوان “جنگ اسرائیل با حماس یا نسل کشی در فلسطین؟ نکبۀ دوم یا آغاز پایان پرده آخر” نوشتیم: “این بار بنظر می رسد که اسرائیل وارد پرده آخر این نقشه پلید شده است. تخریب کامل شمال غزه، فرمان به تخلیه کامل، ورود تانک ها در غزه. نقشه اسرائیل بیرون ریختن تمام شهروندهای غزه به سینا و ایجاد یک کمپ پناهندگی در آنجاست. (طبق گزارش ویکیلیکس، وزارت اطلاعات اسرائیل یک هفته پس از آغاز کشتار یک سند مخفی صادر کرده که نقشه ایجاد کمپ پناهندگی در سینا و مراحل آنرا توضیح می دهد.) از اینرو است که برخی این فاجعه اخیر را نکبۀ دوم خوانده اند. در این کشتار اسرائیل حمایت کامل آمریکا و ناتو را با خود دارد.”

این نقشه وارد پرده آخر شده است. شهروندان جان سالم بدر بردۀ غزه به رفح پناه برده اند. نقشه اکنون اینست که این انسانهای بخت برگشته را با تانک و بمب وادار به فرار بسوی مصر و صحرای سینا نمایند. رسانه ها از بنای یک چهار دیواری سیمانی برج مانند در مرز مصر و غزه توسط دولت مصر خبر می دهند. پیش از این بارها از مذاکره اسرائیل و آمریکا با ال سی سی، دیکتاتور مصری گزارش می شد. گزارش ها از اکراه و مخالفت سی سی خبر می دادند. اما بایدن در همان مصاحبه مطبوعاتی به مذاکرات اسرائیل و مصر اشاره کرد؛ وزیر امورخارجه اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ از پیشرفت پروژه مشترک با مصر خبر داد.

اروپای واحد و اسرائیل از سال 2013 در جریان پیشبرد پروژه کشیدن خط لوله برای انتقال گاز غزه به اروپا هستند. این پروژه یورو- مِد نامیده می شود. که ابتدا با یونان و قبرس در سال 2019 بامضاء رسید، اما پس از مخالفت آمریکا با قبرس در سال 2022، قرار است مصر در این پروژه دخیل شود. اکنون با تخلیۀ انسانی و ویرانی غزه این پروژه به راحتی قابل پیشبرد است.

نسل کشی غزه یکی از سیاه ترین رویدادهای تاریخ است. پرونده ای سیاه  نه فقط برای اسرائیل، بلکه برای آمریکا و غرب. این اولین کشتار و قتل عام و پاکسازی انسانی آمریکا و بریتانیا و غرب نبوده و تا زمانیکه بشریت متمدن و آزادیخواه آنها را متوقف کند، آخرین نیز نخواهد بود. 135 روز و شب کشتار و قتل عام؛ بیش از 30 هزار نفر کشته که حدود دوازه هزار نفر آن کودک اند. و اکنون 1 ملیون و 200 هزار نفر انسان در ضربه پذیرترین شرایط دارند یه یک زندان سیمانی در مرز مصر کوچ داده می شوند. بعلاوه، مردم در ساحل غربی دائما تحت حملات ستلرها با حمایت ارتش اسرائیل قرار دارند. پاکسازی انسانی در ساحل غربی نیز در جریان است.

این پاسخ اسرائیل و غرب به مساله فلسطین است. نزدیک به 8 دهه کشتار و سرکوب، اشغال و آپارتاید دارد به مراحل نهایی نزدیک می شود. آمریکا از راه حل دو دولت به شرط تامین امنیت اسرائیل صحبت می کند و دولت اسرائیل با قاطعیت با راه حل دو دولت مخالفت می ورزد. رئیس جمهور اسرائیل در کنفرانس مونیخ اعلام کرد رویداد 7 اکتبر نشان داد که راه حل دو دولت پاسخگو نیست.

این کشتار و پاکسازی انسانی که در مقابل چشمان بشریت  رخ می دهد، دنیا را به اعتراض بلند کرد. ماسک های دروغ و ریای تمدن غرب و شعارهای حقوق بشر و آزادی را درید. غرب و نهاد های سیاسی – ایدئولوژیک آن، سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر همگی از هر نوع اعتباری تهی شده اند. دولت های فاسد و دیکتاتور برای حفظ خود در مقابل خشم و اعتراض مردم، پرچم دفاع از مردم فلسطین را بلند کرده اند. دولت های منطقه هر نوع اعتباری را نزد مردم از دست داده اند. دست ها رو شده است.

برای نجات بشریت از مرگ و نیستی، نابودی و ویرانی، فقر و گرسنگی، جنگ و کشتار انسانیت آزادیخواه و برابری طلب باید سازمان یابد و بپا خیزد. این نظم را باید همراه با رهبرانش به زیر کشید.