شورای استکهلم از فعالیتهای رفیق غلام هراتی(بهروز ارژنگ) در جلوی دادگاه حمید نوری جنایتکار پشتیبانی کرده و برخورد مزدوران جمهوری اسلامی و تهدید جانی او را محکوم میکند

رفیق غلام، در جریان دوره اول دادگاه حمید نوری جنایتکار از ابتدای شروع دادگاه از ۱۰ اوت ۲۰۲۱ حضور فعال داشته و در این میان  شورا-استکهلم هم همراه با دیگر نیروهای چپ و کمونیست چندین بار فراخوان شرکت در مقابل دادگاه حمید نوری جنایتکار را دادند. که در مجموع این فعالیتها مورد استقبال جمع وسیعی از سوئدی ها و حمایت افراد و نیروهای مترقی و انقلابی ضد رژیم قرار گرفت.

در خلال روزهایی که دادگاه برقرار بود مزدوران رژیم از جمله کاردار سفارت محمد رضا نیلی که برای شرکت در دادگاه می آمدند همواره با برخورد قاطع و اعتراض  شدید رفیقمان مواجه میشدند و از ترس یا پا بفرار گذاشته و یا تلاش میکردند که پلیس را با این رفیق درگیر کنند که موفق نمی شدند و همین روند در مورد خانواده حمید نوری هم تکرار می شد و استدلال این رفیق همواره این بود که پدر شما قاتل است، جنایت کرده و باید مجازات شود و شما هم تا وقتی سکوت می کنید در این جنایات سهیم هستید. رژیم و مزدورانش هم بیکار ننشسته و در مدیای خود از جمله مشرق نیوز و سهام نیوز، جوان آنلاین و در به اصطلاح مستندی بنام  « بی وطن ها» دست به لجن پراکنی میزدند.

در دور دوم دادگاه تجدید نظر که از تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ شروع شد.فعالیتهای رفیق غلام و برخورد ها با مزدوران رژیم کماکان ادامه یافت

در جلسه ششم دادگاه ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ یکی از مزدوران رژیم به نام حسین شمقدری به طرف این رفیق آمده و خود را به عنوان مستندسازمعرفی کرده و خواهان مصاحبه با وی میشود.  رفیق غلام با اعتراض شدید  باین مزدور میگوید  «من نه شما را به رسمیت می شناسم و نه با عوامل رژیم جنایتکارجمهوری اسلامی صحبتی دارم و حاضر نیستم که مصاحبه کنم» و اضافه می‌کند  «شما که با خانواده حمید نوری همکاری میکنید در جنایت حمید نوری و رژیم سهیم هستید» وقتی این مزدور با اعتراض رفیق مواجه میشود دست به لجن پراکنی بر علیه اپوزیسیون میزند که با پاسخ قاطع و دندان شکن مواجه می‌شود و دست خالی راهش را گرفته و می رود. ولی بعد از پایان دادگاه وقتی آنها مشغول فیلمبرداری بودند دوباره درگیری لفظی با این مزدور رژیم و همراهانش ادامه می یابد که با دخالت پلیس پایان می یابد. رفیق غلام به  پلیس میگوید که این مزدوران او و خانواده اش را در ایران تهدید کرده اند. او در ادامه صحبت هایش با پلیس اضافه میکند  اینها مزدوران رژیم هستند و به راحتی به ایران رفت و آمد میکنند و بر علیه اپوزیسیون دست به جاسوسی می زنند.

در ۲۲ ماه مارس در جلسه نهم حمید نوری جنایتکار،  حسین شمقدری عکسی از خودش در جلوی دادگاه را توییت و مجید نوری آنرا ریتوییت کرده که عکس رفیق غلام در پشت وی با فاصله چندین متر دیده میشود و در متن توییت با کنایه معنا داری نوشته «میشه لطفا این منافق رو از تو عکس حذف کنین» و یکی از کمنت گذاران بجای حذف از عکس خواهان حذف فیزیکی این رفیق میشود و مینویسد «حذف فیزیکی هستم ولی از عکس!!! این سوسول بازی هارو بلد نیستم شرمنده».

گذشته از جنبه قضایی این تهدید از دید دستگاه قضایی سوئد، جمهوری اسلامی یک رژیم  تروریستی است و در همین خارج کشور از جمله سوئد مرتکب ترور های زیادی شده است، نباید گذاشت که مزدوران رژیم جنایتکار به راحتی و با آرامش در اروپا جولان دهند!

 حمایت از معترضان به مزدوران رژیم  وظیقه همه آزادیخواهان و نیروهای چپ و کمونیست است.

  سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی  ــ زنده باد سوسیالیسم

شورای حمایت ازمبارزات آزادیخواهانه مردم ایران ــ  استکهلم