سه اطلاعیه حزب. نفت. فولاد بازنشستگان‎

هفتمین روز اعتصاب و اعتراضات قدرتمند کارگران فولاد اهواز

“ننگ ما، مدیر الدنگ ما!”

امروز ۷ اسفند ماه اعتصاب  کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز تداوم یافت. این کارگران از روز اول اسفند  در اعتراض  به تعلیق از کار و ممنوع الورود شدن شماری از همکاران معترض خود و اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل، و خلف وعده های مدیریت فاسد و مافیایی این شرکت در اعتصاب و اعتراض هستند. بنا بر خبر منتشر شده از سوی صدای مستقل گروه ملی فولاد اهواز در حرکت اعتراضی این روز کارگران اعتصابی خشمگین از ورود علی محمدی مدیر عامل فاسد به محوطه شرکت جلوگیری کردند. این کارگران بعد از تجمع در محوطه شرکت با فریاد شعار اعتراضی خود تا شهرک پیام دست به راهپیمایی زدند.

مطالبات اصلی اعلام شده کارگران گروه ملی فولاد اهواز عبارتند از: رفع تعلیق از کار و ممنوعیت ورود کارگران اخراجی، اصلاح آیتم های طرح طبقه بندی، همسان سازی دستمزدها با شرکت های فولادی مشابه، قراردادی شدن نیروهای پیمانکاری و استعفای مدیر عامل.

حرکت متحدانه کارگران فولاد الگوی آموزنده ای برای مقابله با سیاستهای سرکوبگرانه و چپاولگرانه کارفرمایان و پیمانکاران و کل سیاستهای ضد کارگری حکومت است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ اسفند ۱۴۰۲،  ۲۶  فوریه ۲۰۲۴

تجمعات سراسری  بازنشستگان مخابرات  و دو خبر دیگر

امروز هفتم اسفند ما باردیگر همچون دوشنبه های هر هفته بازنشستگان مخابرات برای پیگیری اعتراضات خود  مقابل ادارات مخابرات تجمع و در برخی شهرها راهپیمایی کردند. در این روز هوا در برخی شهرها بسیار سرد و همراه با برف بود علیرغم این بازنشستگان تجمع کرده و صدای اعتراضشان را بلند کردند. این تجمعات در این روز در شهرهای اهواز، اراک، بندرعباس، خرم آباد ، اردبیل، ارومیه، رشت،  تبریز، قروه، تهران، مریوان، بیجار و اصفهان برگزار شدند.

در تهران بازنشستگان مخابرات در برابر شرکت مخابرات استان  در خیابان سردار جنگل  تجمع داشته و با سر دادن شعارخواهان کناررفتن سردار پاسدار «مجید سلطانی»، مدیرعامل فاسد شرکت مخابرات کشور شدند. در ارومیه بازنشستگان با شعار”مخابرات اسیر شده  اسیر قلدرها شده” اعتراض خود را به  مدیریت فاسد و مافیایی مخابرات اعلام داشتند.

یک شعار سراسری بازنشستگان تاکید بر خواست اجرای آئین نامه استخدامی سال ۱۳۸۹ است که بر اساس آن بهبودی در مستمری ناچیز آنها میتواند ایجاد شود. بازنشستگان شعار میدادند: “اجرای آیین نامه، حق مسلم ماست!”

در تجمعات این روز بازنشستگان مخابرات از جمله شعار میدادند: “دولت به این بی کفایتی هرگز ندیده ملتی”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد برن”، “سهامداران عمده حق ماها را برده”، “سلطانی شرمت باد  شرمت باد”، “از بس دروغ شنیدیم، یک روز خوش ندیدیم!”.

سهامداران عمده ی شرکت مخابرات، که هدف شعارهای بازنشستگان هستند، “ستاد اجرایی فرمان امام” و نیز “بنیاد تعاون سپاه پاسداران”، هستند!

همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها خواستهای مشترک بازنشستگان است که بارها آنها را در بیانیه ها و قطعنامه ها و در فریاد شعارهای اعتراضی شان اعلام داشته اند.  بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم علیه فقر و فساد حاکم هستند. از مبارزاتشان وسیعا حمایت کنیم.

در این روز همچنین پرستاران و کادر درمان در شیراز برای دومین بار  در اعتراض به تعرفه های پایین و غیر واقعی و اضافه کاری اجباری و مفت و وعده های تو خالی مسئولان، تجمع داشتند و شعار میدادند:”مسئول بی کفایت استعفا استعفا “، و “مسئول بی کفایت  کجایی کجایی!”.

آخرین خبر اینکه روز  ششم اسفند ماه  شریفه محمدی  فعال کارگری بعد از هشتاد و سه روز ممنوع ملاقات بودن و تحمل بازجویی و شکنجه  از زندان سنندج به زندان لاکان رشت منتقل شد. شریفه محمدی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ بهمن  ۱۴۰۲،  ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ 

اخبار نفت:شماره ۸۹

سومین روز تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث پالایشگاه ششم پارس جنوبی

روز هفت اسفند اعتصاب کارگران ارکان ثالث در پالایشگاه ششم پارس جنوبی برای پیگیری مطالبات اعلام شده خود وارد سومین روز خود شد. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) ضمن گزارش این خبر مینویسد: “اتحادیه صنف کارگری استان بوشهر سد راه اعتراضات ما کارگران، دقیقا کمی قبل از روز ۲۲ بهمن اعلام نمود که مدیریت ارشد نفت از ما فرصت ده روزه خواسته تا خواسته هایمان را محقق کند. حالا اما بیانیه داده اند که با عرض تأسف! همه راههای قانونی طی شده اما مدیران و مسئولان پاسخگوی مطالبات ما نیستند”.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگری غیر رسمی نفت در ادامه از اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز که  هم اکنون در خیابان هستند اعلام حمایت و پشتیبانی کرده و مینویسد:”دوره دستبوسی ها و انتظار لطف و مرحمت از بالا به پایان رسیده، ما همچنان به اعتراضات خود تا تحقق کامل خواسته هایمان ادامه داده و کارگران سایر بخشهای نفت را به این اعتراضات فرامیخوانیم”.

اهم مطالبات اعلام شده کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی عبارتند از: حذف شرکتهای پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش مزد و مزایا و….

حذف پیمانکاران یک مطالبه سراسری کارگری در نفت و در سطح جامعه است. از اعتراضات کارگران نفت وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ اسفند  ۱۴۰۲،  ۲۶ فوریه ۲۰۲۴–
tel:00447435562462