دو اطلاعیه حزب. خبری و نفت‎

فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی: ۷ اسفند تجمع در تهران

 ادامه اعتصاب و تجمعات کارگران فولاد و واحد صنعتی ام دی اف

بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی جهت پیگیری مطالباتشان و در ادامه اعتراضات گسترده خود برای  ساعت ده صبح روز دوشنبه ۷ اسفند به تجمع  مقابل سازمان برنامه و بودجه فراخوان داده اند. درمان رایگان و افزایش حقوق به بالای خط فقر سی میلیونی و تحصیل رایگان برای کودکان خواستهای اصلی بازنشستگان است. آنها همچنین به امنیتی کردن مبارزات اعتراض دارند. مطالبات بازنشستگان و اعتراض آنها علیه فقر و فساد موضوع اعتراض کل جامعه است. از خواستها و اعتراضات بازنشستگان وسیعا حمایت کنیم.

– روز گذشته پنجم اسفند اعتصاب و تجمع کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعلیق از کار و ممنوع الورود شدن تعدادی از همکاران خود و نیز اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل و خلف وعده های مدیریت فاسد شرکت تداوم یافت. در این روز کارگران با بستن درهای شرکت از ورود مدیران به شرکت و خروج محصول جلوگیری کردند. کارگران اعلام کرده اند که  تا وقتی از همکارانشان رفع تعلیق نشود و به خواستهایشان پاسخ داده نشود اعتصاب آنان ادامه خواهد داشت

امروز یکشنبه ششم اسفند کارگران واحد صنعتیMDF  هفت تپه در اعتراض به شرایط سخت معیشتی و کار خود و برای پیگیری مطالباتشان برای دومین روز متوالی تجمع کردند. این کارگران در این روز  با درب بسته شرکت مواجه شدند. طاهر خانی مدیر شرکت برای عقب زدن کارگران دست به این اقدام زده و از ورود کارگران به شرکت ممانعت به عمل آورد. این موضوع بر خشم کارگران بیشتر دامن زده و اعتراض آنها ادامه دارد.

.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ اسفند ۱۴۰۲،  ۲۵  فوریه ۲۰۲۴

اخبار نفت:شماره ۸۸

ادامه اعتراضات کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی،‌ کارگران رسمی نفت فلات قاره در سیری

صبح امروز ششم اسفند ماه تجمعات اعتراضی کارگران ارکان ثالث در پالایشگاه های ششم ،هشتم و دهم پارس جنوبی وارد دومین روز خود شد.  اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی عبارتند از: حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت بدون تبعیض مزد و مزایا و رفاهیات برابر با سایر ارکان نفت، بازگشت به کار فوری رانندگان تعلیق شده از کار، اصلاح مفاد قرارداد مستقیم آنها با پیمانکاران مجری پروژه ها، اجرای مرخصی ۲ به ۲ برای رانندگان و کلیه کارگران پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری و…

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) ضمن گزارش این خبر خواهان پیوستن همکاران خود  در سایر بخشهای عملیاتی و بهره برداری نفت به این اعتراضات شده است. مطالبه حذف پیمانکاران یک مطالبه سراسری در نفت است . بخش بزرگی از کارگران نفت و مراکز دیگر کارگری به این شیوه برده وار به کار گرفته میشود و کار پیمانی  یک سیاست ساختاری حکومت است. از اعتراضات کارگران ارکان ثالث وسیعا پشتیبانی کنیم.

خبر دیگر اینکه در این روز کارگران رسمی نفت در فلات قاره در سیری نیز در ادامه اعتراضات خود به تعرضات معیشتی حکومت دست به تجمع زدند. خواستهای کارگران رسمی نفت سراسری است و عبارتند از: برکناری مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن،  عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، و عدم دست‌درازی به  صندوق بازنشستگی نفت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ اسفند  ۱۴۰۲،  ۲۵ فوریه ۲۰۲۴

tel:00447435562462