دو اطلاعیه حزب. بازنشستگان و نفت‎

تجمعات بازنشستگان کشوری در اهواز، کرمانشاه، یزد

اتحاد، اتحاد، علیه ظلم و فساد

امروز سه شنبه هفدهم بهمن ماه بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته برای پیگیری اعتراضاتشان در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند. بنا بر خبرهای تا کنونی این تجمعات در شهرهای کرمانشاه، اهواز، و یزد با شرکت شمار زیادی از بازنشستگان برپا شده است.

در کرمانشاه بازنشستگان علیرغم سرمای هوا  مقابل صندوق بازنشستگی تجمع داشتند. و یکی از بازنشستگان بنام خان عزیز اسماعیلی طی یک سخنرانی مقامات مسئول را مورد سوال قرار داده و پرسید: “مطالباتمان چه شد؟ معوقات یک‌گروه از سال ۹۶ کجا رفت؟؟ چرا پرداخت نمیشود؟؟”

بازنشستگان کرمانشاه در این روز  با شعارهای “نه سرما نه گرما نیست جلودارمان”،  “فقط کف خیابان بدست میاد حقمان” بر تداوم اعتراضات خود تاکید کردند.

در اهواز بازنشستگان کشوری در برابر استانداری خوزستان تجمع داشتند و با شعارهایی چون “حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون”، “کو مهار تورم دروغ نگین به مردم” فریاد اعتراض خود را علیه دزدیها و وضع بد معیشتی اعلام داشتند. در این تجمع مثل همیشه بنرهایی با تاکید بر اتحاد مبارزاتی کارگران شاغل و بازنشسته و بخش های مختلف بازنشستگان و نیز خواست درمان رایگان برجستگی داشت.

در یزد بازنشستگان در برابر کانون بازنشستگان کشوری استان تجمع داشتند و با شعار “اتحاد اتحاد علیه ظلم و فساد”، کل جامعه را به مبارزه متحد فراخوانده و فریاد میزدند: “ی دولت دروغگو!/ حاصل وعده هات کو؟!”

اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای  خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی و زندانیان سیاسی، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها از جمله مطالبات اعلام شده بخش های مختلف بانشستگان است.  تشکلهای بازنشستگان از جمله امضا کنندگان بیانیه ده تشکل در اعتراض به اعدام ها و سرکوب ها هستند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ بهمن ۱۴۰۲،  ۶  فوریه ۲۰۲۴

اخبار نفت:شماره ۸۴

تجمع اعتراضی با شکوه کارگران ارکان ثالث در مقابل وزارت نفت در تهران

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در نفت گسترده تر شده است. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) امروز ۱۷ بهمن این کارگران در اعتراض به بدتر شدن وضع معیشتی خود و برای پیگیری مطالباتشان در مقابل ساختمان مرکزی وزارت نفت در تهران تجمع و اعتراض کردند. کارگران فریاد میزدند:” زندگی با عزت، حق مسلم ماست!”.

اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: حذف شرکتهای پیمانکاری تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل بدون تبعیض وعادلانه، بهره مندی از بن -کارت و نفت-گاز کارت، بهره مندی از خدمات رفاهی اجتماعی تحت پوشش صنعت نفت و بهره مندی از تسهلات بانکی با مبالغی همسان با سایر ارکان استخدامی نفت.

این کارگران در روز گذشته نیز برای سومین روز از پنجمین هفته اعتراضات متوالی خود در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی  تجمع داشتند. مطالبه حذف پیمانکاران و افزایش دستمزدها مطالبات سراسری کارگران در نفت است.  علاوه بر کارگران ارکان ثالث کارگران رسمی نفت در روزهای مختلف هفته در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت تجمعات خود را برگزار میکنند. از اعتراضات و مبارزات کارگران نفت باید فعالانه حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ بهمن  ۱۴۰۲،  ۶ فوریه ۲۰۲۴

tel:00447435562462