خطر اعدام عباس دریس، مجاهد کورکور و رضا رسایی اوج گرفته!

یادداشت روز!

خطر اعدام عباس دریس، مجاهد کورکور و رضا رسایی اوج گرفته!

ناصر بابامیری

مجاهد کورکور و رضا رسایی دو نفر دیگر از هزاران گروگان در جریان خیزش شهریور ۱۴۰۱ میباشند، که به اتهام واهی مشارکت در قتل ماموران سرکوبگر یکی در ایذه و دیگری در کرمانشاه بازداشت، و پس از اذیت و آزار فراوان شکنجه گران، حکم اعدامشان از سوی دیوان عالی قضایی کشور صادر شده است‌. و عباس دریس از شاهدان زنده قتل و عام وحشیانه نیزارهای ماهشهر از سوی رژیم در آبانماه ۹۸ است، که طی آن آتش به اختیاران مزدور ده ها نفر از مردم بیدفاع را تنها در نیزارها غرقه در خون کردند. عباس و برادرش محسن به اتهام قتل “رضا صیادی” یکی از نیروهای ویژه سرکوب مردم ماهشهر در این رویداد دستگیر و زیر وحشیانه ترین شکنجه های اراذل و اوباش ضد شورش قرار گرفتند. برادرش محسن را نتوانستند در این سناریوی ساختگی متهم عنوان کنند، اما بدلیل نگهداری اسلحه ایشان را به دو سال زندان محکوم کردند. وکیل عباس دریس خانم “فرشته تابانیان” اظهار نموده موکلش جرمی مرتکب نشده، تنها تاوانش معترض بودن در آبانماه ۹۸ است، و قضات رژیم بدون هیچ مدرکی میخواهند موکلش را متهم به قتل کنند و این در حالیست اگر مقامات قضائی بدفاعیات ایشان از موکلش توجه میکردند، میبایست تا کنون موکلش از مجازات اعدام تبرئه شده بود!

ماهشهر بدلیل اینکه یکی از مراکز قدیمی و بزرگ صنعتی، و دارای موقعیت بسیار استراتژیک کارگری در خوزستان است، و بویژه طی دوره اخیر و خیزشهای سالهای گذشته نقش عمده ای علیه وضع موجود ایفا نموده، و اساسا یکی از کانونهای پر شور مبارزات کارگران و جوانان انقلابی بوده، رژیم را بشدت هراسان کرده است. به همین خاطر جلادان دارند با پرونده سازی، عباس دریس یکی از شاهدان زنده جنایات رژیم در نیزارهای ماهشهر را به پای چوبه دار می کشند. یعنی سران رژیم و قضات مرگ از جاهایی یی که بیشترین ضربات بر پیکر فرتوت نظامشان وارد شده، میخواهند زهرچشم بگیرند ذهی خیال باطل.

باید هر چه متحدانه تر جلو ماشین اعدام را سد نمود، و گرنه یکی یکی جان عزیزانمان را خواهند گرفت و فردا دیگر دیر بسیار است. جلو واقعه را قبل از وقوع حادثه باید گرفت.

خطر اعدام مجاهد کورکور، عباس دریس و رضا رسایی را بایستی جدی گرفت!

01.02.2024