حزب حکمتیست – نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

نشست دفتر سیاسی حزب حکمتیست برگزار شد

روزهای سی و یکم مرداد و اول شهریور ۱۳۹۴ برابر با ۲۲ و ۲۳ اوت ۲۰۱۵ نشست دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست با حضور همه اعضای دفتر سیاسی برگزار شد. در این نشست متاسفانه دبیر کمیته مرکزی، رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور) به دلیل معالجات پزشکی غایب بود.

دستورهای نشست که به اتفاق آرای حاضرین تصویب و مورد بررسی قرار گرفتند، عبارت بودند از:
۱- گزارش و ارزیابی
۲- تدارک سیاسی کنگره هفتم
۳- تدارک اجرایی کنگره
۴- قرار و قطعنامه ها
۵- انتخابات

در دستور اول نشست، گزارشات کتبی رئیس دفتر سیاسی و کمیته های اصلی حزب به جلسه ارائه شد. سپس رفقای دفتر سیاسی حول گزارشات و فعالیتهای حزب در فاصله دو نشست اظهار نظر کردند.

تدارک سیاسی کنگره در دستور دوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دستور آن مباحث سیاسی که بر اساس آن قطعنامه و بیانیه برای ارائه به کنگره تدوین میشود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند. از جمله اوضاع سیاسی ایران و چه باید کرد حزب حکمتیست، موقعیت جنبش کارگری و خط مشی ما، بیانیه جنبش آزادی زن. بعد از معرفی هریک از این مباحث، اعضای دفتر سیاسی نقطه نظرات خود را مطرح کردند. جلسه تصمیم گرفت در پرتو بحثهای دفتر سیاسی، ارائه کنندگان این مباحث اسناد این مباحث را برای ارائه به کنگره آماده کنند. در چهارچوب این دستور میبایست اوضاع جهانی و سیاست کمونیستی نیز مورد بحث قرار گیرد، که به دلیل کمبود وقت به جلسه بعدی دفتر سیاسی موکول شد.

در دستور سوم، تدارک اجرایی کنگره بررسی شد. نتیجه نهایی انتخابات حوزه های انتخابی به جلسه ارائه شد. اعضای دفتر سیاسی ضمن تایید اقدامات اجرایی تاکنونی، پیشنهادات تکمیلی برای برگزاری هر چه بهتر کنگره را مطرح کردند. جلسه دفتر سیاسی تصمیم گرفت نشریه کنگره از هفته اول سپتامبر آغاز به انتشار کند و نتایج انتخابات نمایندگان کنگره و کلیه مباحث و اسناد و دستورالعمل های مربوط به کنگره از این طریق قابل دسترس شود.

در دستور قرار و قطعنامه ها، بیانیه دفتر سیاسی حزب حکمتیست، درباره حل مساله کرد در کردستان ترکیه توسط فاتح شیخ به جلسه ارائه شد. نشست دفتر سیاسی بعد از بحث کافی این سند را تصویب کرد. این سند در همین شماره نشریه کمونیست هفتگی منتشر شده است.

به دلیل کمبود وقت سمینار “موقعیت جهانی و منطقه ای جنبش ناسیونالیسم کرد و مصافهای پیش روی حزب” درخواست شده از جانب رفیق اسماعیل ویسی به جلسه بعدی دفتر سیاسی موکول شد.

پایان بخش نشست دفتر سیاسی انتخابات بود. در این بخش ابتدا رحمان حسین زاده به اتفاق آرا به عنوان رئیس دفتر سیاسی حزب انتخاب شد. سپس چهار عضو دفتر سیاسی به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند. که عبارتند از رفقا: عبدالله دارابی ، سیاوش دانشور٬ فاتح شیخ و ناصر مرادی.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
شهریور ۱۳۹۴ – اوت ۲۰۱۵