جهت‌گیری استراتژیک در برخورد به ترور داعش در کرمان

 نیروی محرکه آنارشی (رقابت خونین تا سر حد جنگ برای زنده ماندن و یا از عرصه رقابت خارج شدن و مردن) بین موسسه‌های سرمایه‌داران امپریالیسم این غول‌های بزرگ سرمایه‌داری و کشورهای پرقدرت نظام سرمایه‌داری تروریسم را تبدیل به‌ضرورت و گریزناپذیر کرده که پا داده به انواع تروریسم خشن از کشتار خشن و مستقیم انسان‌ها، ترور و حتی خودکشی انسان‌ها به‌خصوص زنان و تخریب محیط‌زیست تا  تروریسم فرهنگی با رویکردی  فاشیستی، از پدرسالاری خشن زن‌ستیز و سرکوب زنان با انواع بهانه‌های ناموسی در پشت موضع دلسوزی  و حمایت از زنان اما درواقع تبدیل کردن محیط به زندان و شکنجه‌گاه برای زنان و سرک کشیدن‌های مداوم به خصوصی‌تر امور آن‌ها  و کارگر ستیزی  و کودک‌ ستیزی و مهاجر ستیزی و دشمنی بین ملت‌ها (اقلیت‌های ملی)، سرکوب اقلیت‌های جنسی دگرباش و انواع جنگ‌های مذهبی و قومی  و غیره…

 پیروزی احزاب راست و فاشیستی در برخی کشورها هم از همین دینامیک‌های ضد بشری سیستم سرمایه‌داری امپریالیستی  حاکم بر جهان سرچشمه می‌گیرد. توده‌ها به‌خودی‌خود نمی‌توانند درک کنند که دلیل اساسی و زیربنای این وضعیت چیست، راه‌حل‌ها برای پایان دادن به آن چیست؟ آن‌ها  این مرزبندی‌ها را تحت اشاعه و تبلیغ فرهنگ پلید حاکم طبیعی می‌بینند و راه‌حل را در بیگانه‌ستیزی و حتی دنباله‌روی از فاشیسم جستجو می‌کنند؛ به نقل از رفیق باب آواکیان از پنجره تنگ ناسیونالیسم اول من اول کشور من و منافع من و کشورم اول….به دنیا نگاه می‌کنند، در چنین زمینی تنها تروریسم و جنگ و فاشیسم  را می‌توان برداشت کرد . تعجب‌آور نیست که چرا از احزاب فاشیستی و بنیادگرای مذهبی و تروریستی از طالبان و جمهوری اسلامی و اردوغان تا رئیس‌جمهور جدید و احمق آرژانتین پیروز می‌شوند و حتی امکان پیروزی دوباره ترامپ. از بذری که فاشیست‌ها بر خاک زمین جهان پاشیده‌اند هم‌اکنون در حال برداشت محصولی هستند که حکم سم کشنده را برای توده‌های تحت ستم دارد. آنچه در روسیه به سرکردگی پوتین می‌گذرد چیزی مگر یک نظام امپریالیستی فاشیست شده خون‌آشام جنگ‌سالار برای حفظ و گسترش منافع اساسی و موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک در اروپا و تلاش برای تقسیم مجدد غنائم و تبدیل کشور هم‌جوار در به استعمار نوین فاشیستی گرفتن آن نیست! آنچه در کشورهای امپریالیستی عضو ناتو در پشتیبانی از اوکراین می‌گذرد چیزی مگر رقابت خونین فاشیستی (جنگ) در مقابل روسیه برای دسترسی به سرزمینی که منبع طبیعی زیرزمینی و کشاورزش را غارت کنند، نیست. آن‌ها درعین‌حال که فاشیسم روسیه را تقبیح و رد می‌کنند، خود فاشیسم و جنگ و خونریزی را عملاً پیاده می‌کنند! درعین‌حال که از سوی دیگر طبق منافع استراتژیکشان در جهان و منطقه خاورمیانه نسل‌کشی فلسطینی‌های غیرنظامی توسط فاشیست‌های صهیونیسم اسرائیل تحت عنوان “حق دفاع مشروع از خود داشتن اسرائیل” را می‌ستایند و از آن حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کنند!

داعش و اسرائیل و حماس و جمهوری اسلامی و.. در محتوا خیلی به هم نزدیک هستند، یکدیگر را با ترور تقویت می‌کنند و بر این آتش بنزین می‌ریزند. در این سیستم و دینامیک‌هایش هر قوم  و یا هر مذهبی جان هم‌وطن و یا هم‌مذهبی خود را ارزشمندتر می‌داند و حق زندگی را برای دیگران را حتی قبول ندارد( مثل نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط ارتش فاشیست صهیونیست‌های اسرائیل طبق آیه‌ها و آموزش‌های پیامبرشان موسی قوم یهود را برتر و قوم غیر یهود-مسلمان- را جانوری غیر انسان پست می‌داند که ریختن خونشان حلال است! یادمان نرود بزرگ‌ترین ستمگر جهان همان خدایی و مذهبی است که نظام‌های ارتجاعی کشورهای سرمایه‌داری آفریده‌اند و آن را در میان توده‌های تحت ستم تولید و بازتولید می‌کنند!!) آن  دیگری یا کافر است که ریختن خونش جهاد است یا بیگانه‌ای مهاجم و خطرناک‌ و غیرخودی مثل اخراج برادران و خواهر تحت ستم افغانستان از پاکستان و ایران توسط حاکمان ارتجاع حاکم…

خوشحالی از دامن زدن ترور توسط یکی( در این مورد مشخص ترور داعش در کرمان) به یک معنی واقعی تائید ادامه تروریست است که حکم بنزین ریختن بر این دایره باطل را دارد که توده‌های ناآگاه را در مقابل چنان وضعیتی فلج می‌کند و آن‌ها را در توهم نسبت به حاکمان مرتجع تروریست در قدرت و یا تروریست‌های منطقه نگه می‌دارد!  آن بخش از توده‌های ناآگاه با جشن و شادی از بایت ترور داعش در کرمان، یا ترورهای اسرائیل در غزه و لبنان،  ترورهای جمهوری اسلامی در داخل و خارج ایران، ترورهای حزب‌الله، ترورهای حماس و یا ترور قاسم سلیمانی توسط آمریکا همیشه به‌عنوان نظاره‌گری که نقشی در تغییر وضعیت فقر و رنج و ستم‌کشی‌شان برای خود نمی‌بینند و منتظر دست غیبی هستند که از این وضعیت نجاتشان دهند!

هشدار دلسوزانه و رفیقانه:

روشنفکرانی که خود را “بیدار و آگاه” فرض میکنند نباید در خواب و ذهنیات متوهم خویش راهپیمایی کنند!  چنین کاری خطرناک است و نیاز دارند با دیده بصیرت و رویکردی علمی به نتایج موضعگیری های سطحی پوپولیستی امروزشان که تاثیر اساسی بر جهتگری آینده شان دارد عمیقا فکر کنند! زیرا ( و در غیر این صورت)  آن روزی که با فراهم شدن وضعیت انقلابی سرانجام فرا میرسد که توسط یک انقلاب توده ای واقعی با شرکت میلیونها نفر از فقیرانِ بیچیزِ بیصدا تحت یک رهبری پخته شده در کوران انقلاب (کمیته نامرعی متشکل از انقلابیون راستین کمونیست!) این تروریستهای حاکم بر ایران (جمهوری اسلامی و امپریالیسم تروریست حامیش و حتی حماس و حزب الله و داعش و بقیه شان!) سرنگون شود با دیوار انقلاب تصادم سخت میکنند و راهکارهای غیرعلمی و ناپخته ارائه خواهند داد که نتیجه ای مگر به قدرت رسیدن یک طبقه و نظام جدید دیکتاتور نخواهد داشت.

توسط:

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم ایران

۱۴دی ۱۴۰۲

این تحلیل ابتدا در کانال کمونیسم نوین در لینک زیر شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شد:https://t.me/New_Communism/2955