تمدید دو ماه دیگر قرار بازداشت موقت برای ده زندانی دربند!

اطلاعیه شماره (6)

تمدید دو ماه دیگر قرار بازداشت موقت برای ده زندانی دربند!

ده ماه گذشت اما کماکان ده شهروند زندانی به اسامی تیفور سلیمی بابامیری، جلیل مولودی، هیمن کرمانج، احمد مام زاده، ابوبکر مام زاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی، کاوه صالحی، رزگار بابامیری و جوامیر مام خسروی اهل بوکان به اتهام سیاسی در زندان دریا ارومیه در بلاتکلیفی کامل بسر می برند. این در حالیست که دو ماه پیش مسئول پرونده نامبردگان به آنها ابلاغ کرده بود که پروندهایشان در حال تکمیل شدن است، و بزودی به شعبه 10 دادگستری ارسال میگردد، و پروسه دادگاهی آنها در مراجع قضائی شروع خواهد. اما طی روزها گذشته دوباره از سوی مقامات مربوطه به آنها اعلام شده، قرار بازداشت موقتشان برای دو ماه دیگر تمدید شده است.

اکثر این شهروندان زندانی متاهل و دارای همسر و فرزند هستند و دسترسی و تماس با خانواده هایشان با دشواریهای زیاد مواجهه است. همه نامبردگان بدلیل آسیبهای ناشی از شکنجه و اذیت و آزار وارده از سوی اداره اطلاعات جهت اعترافات اجباری در شرایط روحی و جسمی نامساعدی هستند و اکنون پس از ده ماه هنوز از مراجعه به پزشک محروم می باشند و باید اوضاع بسیار بد درون بازداشتگاه ارومیه نیز بدان افزود. از میان این جمع وضعیت تیفور سلیمی بابامیری وخیم است. ایشان برغم اینکه تا کنون دوبار دچار سکته گشته و از ناحیه گوش و چشم و کتفش آسیب جدی دیده است، و میبایست تحت تداوی پزشکی باشد، اما مقامات زندان دریا کماکان از رسیدگی به وضعیتش تماما بی اعتنا هستند.

خانواده های این زندانیان بارها به مقامات قضائی و حقوقی مراجعه کرده اند و از وضعیت نامعلوم عزیزان دربندشان که بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند و بدون احکام قضائی آنها را اینگونه نزدیک به یکسال است بلاتکلیف نگه داشته اند، شاکی شده و اعتراض کرده اند. و خواهان رعایت حق و حقوق ابتدائی زندانیان دربند مبنی بر برخورداری از وکیل شده اند، اما هر بار به خواست آنها جز توهین و تحقیر از سوی این مقامات پاسخی داده نشده است.

از همه شما مردم آزادیخواه ایران و خصوصا شهرستان بوکان میخواهیم، به هر شیوه که مناسب می بینند با ما خانواده این زندانیان همصدا باشید و ما را تنها نگذارید تا حق و حقوقمان بیشتر از این پایمال نگردد. امیدواریم صف آزادیخواهی در خارج از کشور نیز کماکان با اعتراضات خود جهت جلوگیری از تداوم چنین وضعیتی، رژیم ایران را تحت فشار قرار دهند، تا نتواند طی سناریوهای ساختگی برایشان پرونده سازی کند و امنیت جانی را از آنها سلب و ما خانوادهایشان بیش از این اذیت و آزار ببینیم.

24 فوریه 2024

از سوی خانواده تیفور سلیمی بابامیری