تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در اهواز، آزادی آرش جوهری و دو فعال محیط زیستی و یک خبر دیگر

امروز بیست و یکم  فروردین بازنشستگان کشوری (معلمان) و تامین اجتماعی  در شهر اهواز در اعتراض به فقر و فساد و بی تامینی و سرکوبگریهای حکومت و پاسخ نگرفتن خواستهایشان دست به تجمع مشترکی زدند. در این تجمع بنرهایی با نوشته “شاغل و بازنشسته اتحاد، اتحاد”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”، درمان رایگان حق مسلم ماست”، “لشکری کشوری تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” قابل توجه بود. بازنشستگان همچنین شعار میدادند” “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد”، “حقوق بازنشسته فقط برای یک هفته”، و “آقا زاده آمریکاست، فقر و فساد همین جاست”.  

بازنشستگان در این روز یکصدا با فریاد سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی” عزم خود را برای مقابله با مفتخوران حاکم تاکید میکردند.  

بنا به یک گزارش دیگر، شب گذشته شماری از فعالین سیاسی و سیاسی و اجتماعی تحت عنوان “عفو مناسبتی” از زندان آزاد شدند. این آزادی ها تحت هر عنوان نتیجه مستقیم فضای اعتراضی جامعه و فشار مردم برای آزادی زندانیان دربند است.  در شب گذشته از جمله آرش جوهری فعال کارگری بصورت مشروط از زندان اوین آزاد شد. آرش جوهری از مهرماه  ۹۹ در زندان اوین زندانی بود. همچنین نیلوفر بیانی و هومن جوکار از فعالین محیط زیستی امروز دوشنبه بیستم فروردین ماه، بعد از شش سال حبس از زندان اوین آزاد شدند. آزادی همه این عزیزان را به آنها و به خانواده شان تبریک میگوییم. مبارزه برای لغو تمام پرونده های امنیتی تشکیل شده برای فعالین سیاسی و اجتماعی ادامه دارد. با قدرت مبارزاتمان تمامی زندانیان را از بند آزاد خواهیم کرد.  روز جهانی کارگر نزدیک است و یک شعار مهم همبستگی مردم فریاد زندانی سیاسی آزادی باید گردد، و اعدامها متوقف باید گردد است.

در روز گذشته همچنین کارگران کارخانه سیمان لردگان برای دومین روز در اعتراض به تبعیض در پرداختها و نپرداختن دستمزدهای معوقه شان تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹ آوریل ۲۰۲۴–

tel:00447435562462