تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث در آغاجاری و  دو خبر دیگر


امروز ۲۶ اسفند کارگران ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به تبعیض در پرداخت نفت کارت و خلف وعده های مدیریت و با مطالبه حذف پیمانکاران دست به تجمع زدند. اعتراضات در میان کارگران ارکان ثالث در نفت گسترده است و خواستهای اعلام شده آنها عبارتند از: حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش بدون تبعیض مزد و مزایا و بهره مندی از رفاهیات نفت برابر با سایر ارکان استخدامی می‌باشد

امروز همچنین  بازنشستگان تامین اجتماعی در  اراک در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و سطح نازل حقوق و دریافتی های خود مقابل کانون بازنشستگان شهر تجمع کردند. بازنشستگان شعار میدادند: “این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی”، “حاصل کار دولت غارت جیب ملت”.

یک حرکت اعتراضی دیگر در این روز تجمع کارگران راه آهن یزد در اعتراض به سطح نازل حقوقها، قراردادهای موقت کاری و تعویق پرداخت دستمزدهاست. خواستهای فوری این کارگران عبارتند از: اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، دادن بن های مناسبتی امسال، به روز شدن حقوقها، امنیت شغلی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزه و تهدید به اخراج ،  و بیمه درمانی.

پایان سال است و اعتراض علیه تعویق پرداخت دستمزدها و عیدی پایان سال و مطالبه افزایش دستمزدها در مراکز مختلف کارگری گسترده است. کارگران با اولتیماتوم های اعتراضی خود به استقبال سال ۱۴۰۳ میروند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ اسفند  ۱۴۰۲،  ۱۶ مارس ۲۰۲۴–

tel:00447435562462