تجمعات سراسری  بازنشستگان مخابرات، پرستاران شیراز، خانواده های کارگران زغالشویی زرند کرمان و اخبار اعتراضی دیگر

امروز ۲۱  اسفند بازنشستگان مخابرات برای پیگیری مطالباتشان  مقابل ادارات مخابرات در شهرهای مختلفی تجمع کردند.  بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات در این روز در شهرهای تهران، بیجار، ارومیه، خرم آباد، بروجرد، اصفهان، سنندج، رشت، مریوان، اهواز، بندرعباس،  تبریز، اراک،  اردبیل، شیراز برگزار شدند.

در سنندج بازنشستگان مقابل اداره مخابرات تجمع کرده  و با شعارهای “تا حق خود نگیریم ،از پا نمی نشینیم”، و “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”،  بر ادامه اعتراضات خود تاکید داشتند. بازنشستگان در تهران در بلوار سردار  تجمع و راهپیمایی داشتند و شعار میدادند:”معیشت و درمان، حق مسلم ماست”. در کرمانشاه نیز بازنشستگان مخابرات تجمع و راهپیمایی داشته و با فریاد شعارهای اعتراضی خود علیه چپاولگری های حکومت خواستهایشان را طلب میکردند.

اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها بالای رقم اعلام شده سبد هزینه ۳۲  میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و سرکوبگری ها رئوس اصلی مطالبات همه بخش های بازنشستگان است. بازنشستگان مخابرات همچنین بر اجرای  آیین نامه ی استخدامی ۱۳۸۹ که میتواند بهبودی در دریافتی آنها ایجاد کند تاکید دارند.

روز گذشته روز اعتراضات سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی بود که علاوه بر شهرهای گزارش شده، در تبریز نیز این بازنشستگان تجمع داشتند.در این روز همچنین بازنشستگان فولاد در قائمشهر مقابل ورودی صندوق بازنشستگی فولاد  در این شهر تجمع و اعتراض کردند. .  

پرستاران و کارکنان درمانی شیراز نیز در این روز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و فشار سنگین کاری  در برابر استانداری فارس تجمع و اعتراض کردند و با خشم شعار دادند.  خواستهای فوری اعلام شده پرستاران عبارتند از: اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه، دستمزد و حذف اضافه‌کاری اجباری و بهبود شرایط غیر قابل تحمل کار.

همچنین در این روز خانواده های کارگران زغالشویی زرند کرمان در مقابل این کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق به کارگران است.  تجمع خانواده ها علیه تعویق پرداخت دستمزدهاُ یک اقدام موثر علیه این سرقت آشکار صاحبان کار است و میتواند یک الگوی مبارزاتی سراسری باشد.

در این روز همچنین  خبر دیگر مربوط به این روز تجمع رانندگان خودروهای دیزلی شهرستان ایرانشهر در اعتراض به وخیم تر شدن وضع معیشتی خود مقابل فرمانداری این شهر است.  یک اعتراض  مهم  آنها به کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقلی و سهمیه پایه ناوگان دیزلی از ۴۰۰۰ لیتر به ۲۰۰۰ لیتر است که بر در آمد ماهانه آنها تاثیر منفی جدی دارد.  

آخرین خبر اینکه امروز بیست و یکم اسفند ماه  کارگران اجرائیات شهرداری اهواز بخاطر عدم گرفتن مطالبات خود مقابل درب ورودی فرمانداری اهواز  تجمع کرده و خواهان رسیدگی به شرایط استخدامی و وضعیت معیشت خود شدند

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ اسفند  ۱۴۰۲،  ۱۱  مارس ۲۰۲۴ —

tel:00447435562462