به یاری مردم سیل زده سیستان و بلوچستان بشتابیم!

اعلامیه حزب حکمتیست

به یاری مردم سیل زده سیستان و بلوچستان بشتابیم!

از ٩ اسفند ماه، ۱۶ شهرستان و ٢٠٠٠ روستای استان سیستان و بلوچستان درگیر سیل و بحران ناشی از آن شدند. بنابر گزارشها، شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان از مناطق درگیر سیل اند که در میان آنان چابهار با ۴۸۰ و نیکشهر با ۳۳۰ روستا بیشترین میزان درگیری را داشتند. جمعیتی ٤٠٠ هزار نفره تحت شرایط بحرانی ناشی از سیل زندگی شان بهم ریخته، صدها واحد مسکونی آسیب دیدند و یا نابود شدند، خسارت فراوانی به زیرساختها و شریان های حیاتی جامعه از سیستم برق و تلفن و دکل های مخابراتی تا جاده ها و محورهای ارتباطی و اراضی وارد شده است. در دو منطقه دشتیاری و پلان، ۴۰ تا ۴۵ مدرسه در محاصره سیلاب‌ها قرار گرفته اند و بیش از صد مدرسه نابود شدند.

باید بداد مردم زحمتکش و شریف سیل زده سیستان و بلوچستان رسید. دولت، هر دولتی موظف است در چنین اوضاعی کل امکانات خود را بصورت اورژانس بسیج و بداد شهروندان برسد. اما تجربه نشان داده است که این قاتلین و دزدان حرفه ای کمترین مسئولیتی در قبال مردم آسیب دیده از خود نشان نمیدهند. لذا خود مردم ایران لازم است در این اوضاع آستین ها را بالا بزنند، گروه های مردمی در استان و شهرهای اطراف برای رفع نیازهای اولیه و کمک رسانی بسیج شوند. همیاری و همبستگی در چنین اوضاعی تنها یک رفتار انسانی و آزادیخواهانه نیست بلکه به اتحاد وسیع تر مردم و ارتقای ارزشهای معنوی نوعدوستی کمک شایانی میکند.

حزب کمونیست کارگری – حكمتيست ضمن ابراز همدردی عمیق با مردم آسیب دیده و خانواده جانباختگان و مصدومین مناطق سیل زده، از مردم سراسر کشور میخواهد به کمک مردم سیل زده بشتابند. مردم در شهرهای کردستان این ابتکار انسانی را با سازماندهی جمع اوری کمک ها آغاز کرده اند. در این شرایط تعاون و همکاری جمعی و سازمانیافته مردم، مهمترین اقدام برای یاری رسانی و کاهش تلفات مردم مناطق آسیب دیده است. از فعالین پیشرو و انسانهای آزادیخواه، از نهادها و تشکلهای کارگری و اجتماعی متعهد به منافع مردم میخواهیم، بیدریغ به مردم مناطق سیل زده در شهر و روستاهای سیستان و بلوچستان کمک رسانی کنند. با همبستگي و اقدامات انسانی باید درد و رنج آسيب ديدگان را کاهش دهیم. زنده باد تعاون و همیاری مردم در کمک رسانی به مناطق سیل زده!

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
١٦ اسفند ١٤٠٢- ٦ مارس ٢٠٢٤