اول مه ۱۴۰۲ اطلاعیه مبارزان کمونیست

اطلاعیه مبارزان کمونیست

اول ماه مه روز همبستگی جهانی طبقه کارگر در ایران را در بطن جدال سرنوشت ساز مردم برای رهائی از دست رژیم اسلامی یکی از جانی‌ترین دولت‌های موجود جهان جشن می‌گیریم. جنبش سرنگونی و مبارزات انقلابی ما مردم با قتل “ژینا امینی” وارد دوره تقابل‌های سخت مداوم در محل کار، دانشگاه، مدارس، خیابان و معابر عمومی شده است. صف ما مردم بعنوان قطب سیاسی اجتماعی، توازن مبارزاتی را در جهت منافع کارگران و مردم تغییر داده و یکی از دستاوردهای آن زیر پا نهادن عملی حجاب اجباری بعنوان پرچم بی حقوقی زن و اقتدار رژیم اسلامی است. اکنون کارگر و دیگر اقشار مردم در جامعه متوجه کارائی مبارزات سازمانیافته بعنوان تنها راه دستیابی به مطالبات اقتصادی و حقوقی خود شده‌اند.

دایره تاثیرات سیاسی این دوره از اعتراض و مبارزه آزادیخواهانه ما محدود به ایران نبود. تمام رسانه های جهان از آن گزارش و رپرتاژ تهیه کردند. مردم آزادیخواه سراسر جهان از آن به وجد آمدند و به حمایت از آن پرداختند. پیشتازی زنان در این مبارزات در تقابل با هارترین دولت اسلامی برای درهم شکستن توحش مذهبی ضد زن آن، توجه جهان را به این مبارزات جلب کرده است. این جنبش انقلابی فضای ارعاب و تاخت و تاز تروریسم اسلامی را در خاورمیانه و دیگر کشورهای اسلام زده به عقب راند و نسیم رهائی بخش آن سراسر جهان را در برگرفت.

اول مه امسال را در شرایطی گرامی ‌می‌داریم که بحران سیاسی و اقتصادی نظام اسلامی، تورم افسار گسیخته، ییکاری، دستمزد چند بار زیر خط فقر زندگی خانواده‌های کارگری و دیگر اقشار زحمتکش را به جهنمی تبدیل کرده است. “شورایعالی کار” نهاد ضد کارگری رژیم حداقل دستمزد ماهانه خانواده کارگری را پنج میلیون تومان تعیین کرده است در حالیکه سبد معیشتی هر خانواده کارگری بیشتر از ۲۰ میلیون تومان است. کارگران هفت تپه به این حکم خود سرانه شورای عالی کار که بدون حضور نماینده کارگران گرفته شد دست به اعتراض زده‌اند. چند روز است که اعتراضات در مراکز مختلف نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد برای مقابله با این وضعیت شروع شده است. طبقه کارگری متوجه شرایط غیر قابل تحمل زندگی خود هستند و فعالین آن شرایط را برای دست زدن به اقدام متحدانه گسترده خود و امکان به نتیجه رسیدن آن در دل فضای اعتراضی جامعه فراهم می‌بینند.

ستمگری نظام سرمایه‌داری علیه طبقه کارگر و مردم در جهان روزبروز بیشتر میشود. این نظام جهان را نا‌امن کرده و هر روزی در گوشه‌ای از آن جنگ راه می اندازد و نان و آب مردم را به گرو می‌گیرند و دست به محاصره اقتصادی می زنند. اکنون با جنگ در اوکراین جهان را به آستانه تقابل اتمی و نابودی بخش اعظم مردم و کره زمین نزدیک کرده‌اند. جنگ و فساد دولتی و دروغگوئی رسمی، تورم، نژاد پرستی، جهالت مذهبی، قوم پرستی، فاشیسم و فجایع مداوم نظام سرمایه و بالا رفتن شدت استثمار طبقه کارگر به حد غیرقابل تحملی رسیده است. نجات جهان به حزب طبقه کارگر، حزب کمونیست حزب متحد کننده کارگران نیاز دارد. در دل چنین شرایطی در ایران برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی و دستیابی به حداقلی از حقوق خود به میدان آمده‌اند. این وضعیت، جامعه ایران را به جامعه‌ای ویژه در جهان تبدیل کرده است. این شرایط ویژه سرها را به طرف ایران و مبارزات آزادیخواهانه مردم در تقابل با رژیم اسلامی برگردانده و وظایف سنگینی را در دل این فرصت تاریخی بر دوش فعالین آگاه و برابری طلب قرار داده است. نگرانی آمریکا و اروپای واحد از مبارزات مردم در ایران و سیاست آنها برای حفظ جمهوری اسلامی بخشی از استراتژی سیاه آن‌ها علیه کل مردم جهان است.  

اول ماه مه روز جهانی طبقۀ کارگر را به کارگران و به تمام انسان‌های آزادیخواه تبریک میگوئیم. برگزاری مراسم‌های بزرگ، متینگ و جشن و شادی در میادین شهر‌ها و مراکز کارگری و دانشگاه و مدارس بطوریکه تعدادی هر چه بیشتری از مردم بتوانند در آن شرکت کنند این روز را به روز مشترک مبارزه آزادیخواهانه عمومی در حمایت از کارگران تبدیل خواهد کرد. در این روز خواهان آزادی همۀ کارگران زندانی، معلمین، زنان، دانشجویان و بازنشستگان و همه زندانیان سیاسی هستیم. مبارزان کمونیست این روز را به همه کارگران و فعالین کمونیست و مردم آزادیخواه در سراسر جهان تبریک می گوید.

زنده باد اول مه، روز همبستگی بین‌المللی کارگران

سرنگون باد رژیم اسلامی

آزادی برابری حکومت کارگری

مبارزان کمونیست

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

۲۳ آوریل ۲۰۲۳