اعتراضات کارگران ارکان ثالث در پارس جنوبی و کارگران رسمی نفت در لاوان

اخبار نفت:شماره ۸۷

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در پارس جنوبی و کارگران رسمی نفت در لاوان

صبح روز شنبه ۵ اسفند کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پالایشگاه‌های پنجم، ششم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع زدند. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) در حالیکه تعدادی از رانندگان شرکتهای پیمانکاری بخاطر خواسته هایشان از کار تعلیق شده اند، “اتحادیه صنف کارگری استان بوشهر” که نهادی دولتی است با طرح وعده های دروغین رئیس منابع انسانی پارس جنوبی یک هفته تجمعات کارگرن را به تعویق انداخت. اما علیرغم این ترفندها کارگران اعتراضات خود را از سر کرفته و اعلام کرده اند که تا تحقق خواسته هایشان به  اعتراض خود ادامه خواهند داد. اهم مطالبات اعلام شده کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پارس جنوبی عبارتند از: بازگشت به کار فوری رانندگان تعلیقی شرکتهای پیمانکاری، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، تنظیم قراردادهای مستقیم با رانندگان شرکتهای پیمانکاری توسط پیمانکاران و اصلاح مفاد آن، و اجرای مرخصی ۲ به ۲ کارگران پشتیبانی. .

اعتراضات کارگران رسمی نفت نیز در اعتراض به تعیین سقف حقوق، و دیگر تعرضات معیشتی حکومت ادامه دارد. از جمله در چهارم اسفند کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان تجمع داشتند. قبل از آن نیز در سی ام بهمن ماه کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در خارک و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تجمع داشتند و در ۲۹ بهمن کارمندان زمین شناسی نفت مرکزی سرخس در همین رابطه دست به تجمع زدند.

اعتراضات کارگران رسمی نفت سراسری است و مطالبات اعلام شده آنها عبارتند از: برکناری مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن،  عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، و عدم دست‌درازی به  صندوق بازنشستگی نفت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ اسفند  ۱۴۰۲،  ۲۴ فوریه ۲۰۲۴–
tel:00447435562462