اعتراضات پرستاران در کرج و اخباری دیگر


اعتراضات رانندگان تهران، کارگران آب و فاضلاب و راهپیمایی مردم اراک در اعتراض به مازوت سوزی

اعتراضات پرستاران در حال گسترش است. امروز ۱۶ اسفند جمعیت بزرگی از پرستاران در شهر کرج در استان البرز در اعتراض به تعرفه های پایین و غیر واقعی و تبعیض در پرداختها  و نیز سطح نازل حقوقها و  برای پیگیری مطالبات خود تجمع و اعتراض کردند. پرستاران شعار میدادند: “پرستار داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “مسئول ما خوابیده ، گناه بیمار چیه”، “مسئول بی لیاقت استعفا استعفا”، “استثمار پرستار تمام باید گردد”، “وزیر بی مبالات  کو حاصل وعده هات”، و “عین الهی کجایی   تا کی امید واهی؟!!”

در رابطه با همین موضوعات روز ۱۴ اسفند پرستاران در کهنوج و شیراز و کرمانشاه تجمع و اعتراض کردند و روز ۱۲ اسفند در مشهد دست به تجمع زدند. قبل از آن نیز در  ۲۸ بهمن ماه پرستاران در استان های قم، البرز، بوشهر، یزد، و مشهد ، شیراز و اهواز و شهرهای دیگری تجمع داشتند. از خواستها و اعتراضات پرستاران وسیعا حمایت کنیم و صدای آنها را بازتاب دهیم. .

امروز شانزدهم اسفند همچنین رانندگان خط ۷ سامانه ۴ در تهران به خاطر تاخیر در پرداخت عیدی پایان سال و سقف نازل عیدیها دست از کار کشیدند.

حرکت اعتراضی دیگر در این روز از سوی کارگران اداره ی آب و فاضلاب صورت گرفت. این کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه خود  در برابر اداره آب و فاضلاب تجمع کردند. با به پایان رسیدن سال اعتراضات علیه دستمزدهای معوقه در میان بخش های مختلف کارگری گسترش یافته است. کارگران خواستار پرداخت فوری طلبهای مزدی و بیمه پایان سال خود هستند.

آخرین خبر اینکه روز گذشته شماری از مردم در شهر اراک بار دیگر در اعتراض به آلودگی هوای این شهر در اثر مازوت‌سوزی  دست به راهپیمایی اعتراضی زده و خواهان توقف‌مازوت‌سوزی در این شهر شدند. نیروگاه شازند اراک از سوخت مازوت استفاده می‌کند و یکی از نیروگاه‌هایی است که مازوت‌سوزی در آن به طور رسمی تایید شده است و این چندمین بار است که در هفته‌های اخیر مردم شهر اراک در اعتراض به این موضوع راهپیمایی برگزار می‌کنند. توقف مازوت‌سوزی و داشتن هوای پاک از مهمترین خواسته‌های آنهاست.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ اسفند ۱۴۰۲،  ۶ مارس ۲۰۲۴–

tel:00447435562462