از خوزستان چه خبر؟

اخبار هفته: کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

– روز دوشنبه ۲۸ اسفند بازنشستگان مخابرات برای پیگیری مطالباتشان در سطح سراسری از جمله در اهواز تجمع کردند. بازنشستگان با راهپیمایی و فریاد شعار “مخابراتی داد بزن حقتو فریاد بزن” مقابل مخابرات اهواز تجمع کردند.

– روز ۲۷  اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش و اهواز، تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. در شوش حدود صد و پنجاه بازنشسته  تامین اجتماعی از شهرهای شوش، کرخه، و هفته تپه با هم گرد آمده بودند. این بازنشستگان در سخنرانی هایشان در مورد مشکلات معیشتی و سطح نازل حقوقها و دزدی ها و اختلاسها صحبت کرده و بر تداوم اعتراضاتشان تاکید کردند. شعارهای اعتراضی نیز بر محور همین موضوع بود.  بازنشستگان در بنرهایی که بدست داشتند از جمله بر درمان رایگان تاکید داشتند. در این تجمع بازنشستگان با خواندن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی” بر پایان دادن به بساط توحش و بردگی حاکم تاکید داشتند. در اهواز بازنشستگان بعد از تجمع دست به راهپیمایی در سطح شهر زدند. و با فریاد شعارهایشان از جمله شعار  “کارگر، بازنشسته ، اتحاد، اتحاد”،” صحنه پر شوری از اعتراض را شکل دادند. 

– بیش از هشت ماه از بازداشت احمد کی شمس، شهروند شهر ایذه، می‌گذرد و او کماکان در زندان شیبان اهواز به صورت بلاتکلیف به سر می‌برد. احمد کی شمس در بیست و هفتم تیرماه ۱۴۰۲ بازداشت شد و  توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی، از جمله اتهامات اوست.  

– روح الله خسروی نیز یکی از زندانیان سیاسی در زندان شیبان است که در یکم شهریور ماه ۱۴۰۲ بازداشت شده و همچنان بلاتکلیف است.

 – مادر دادخواه زنده یاد  دنیا فرهاد با تبریک سال نو به همه مردم یاد دنیا را گرامی داشت. دنیا فرهادی بیست و دو ساله، اهل ایذه و دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز بود که  روز ۱۶ آذر ۱۴۰۱، همزمان با روز دانشجو در ایران، حوالی بلوار ساحلی در محدوده پل کابلی اهواز مفقود شد و بعد از یکهفته  پیکر بی‌جانش کیلومترها دورتر از شهر اهواز در روستایی در حاشیه رود کارون پیدا شد. تمام شواهد حکایت از این داشت که دنیا نیز قربانی حکومت جنایتکار اسلامی شده است. یادش گرامی باد.

– در آستانه عید نوروز در شرکت پارس فولاد هفت تپه واقع در شهرک صنعتی شوش کارگر جوان ۳۴ ساله ای به اسم رسول حسینی در اثر سقوط جرثقیل جانباخت. درگذشت این عزیز را به خانواده اش، به همکارانش و به همگان تسلیت میگوییم. رسول حسینی  متاهل و دارای یک فرزند و اهل  شهرستان کرخه شهر شاوور بود. یادش گرامی باد.

–  غلامحسین کلبی، متولد ۱۳۳۸ اهل  ماهشهر ۲۴سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان‌های مختلفِ محبوس است. او در سال ۱۳۷۹ در دزفول بازداشت و به زندان اوین منتقل گردید و طی ماه‌ها شکنجه هیچ اتهامی را نپذیرفت و مقامات قضایی ابتدا وی را به اعدام و سپس حبس ابد محکوم کردند. غلامحسین کلبی از سال ۹۴ در زندان شیبان بسر میبرد و حتی یک روز هم مرخصی نداشته است.  

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲ مارس  ۲۰۲۴–

tel:00447435562462