ادامه اعتراضات کارگران رسمی و پیمانی و ارکان ثالث در نفت

اخبار نفت:شماره ۹۰

ادامه اعتراضات کارگران رسمی و پیمانی و ارکان ثالث در نفت

بنا بر خبر منتشر شده در کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت امروز یازدهم اسفند ماه کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان در ادامه مبارزات خود و برای پیگیری خواستهایشان تجمع کردند. این کارگران قبلا نیز در چهارم اسفند تجمع داشتند.

کارگران رسمی نفت همچنین در هفتم اسفند در شرکت فلات قاره در خارک و در شش اسفند در سیری تجمع کرده بودند. اهم مطالبات کارگران رسمی نفت عبارتند از: برکناری مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن،  عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، و توقف دست‌درازی به  صندوق بازنشستگی نفت.

کارگران شاغل در  پتروشیمی مارون در رامشیر نیز روز ۹ اسفند در اعتراض به ۴ ماه دستمزد پرداخت نشده و پرداخت حق بیمه شان به تامین اجتماعی دست به تجمع و اعتصاب زدند.

در نفت اعتراضات کارگران ارکان ثالث نیز ادامه دارد.  طبق اخبار منتشر شده روز هفت اسفند اعتصاب کارگران ارکان ثالث در پالایشگاه ششم پارس جنوبی برای پیگیری مطالبات اعلام شده خود وارد سومین روز خود شد. در ششم اسفند این کارگران در پالایشگاههای ششم و هشتم و دهم تجمع داشتند. اهم مطالبات اعلام شده کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی عبارتند از: حذف شرکتهای پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش مزد و مزایا و….

حذف پیمانکاران مفتخور که بخشی از ساختار سیستم چپاول حاکم هستند، یک مطالبه سراسری کارگری در نفت و در سطح جامعه است. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت ضمن بازتاب این اخبار حمایت خود را از مبارزات بخش های مختلف صنعت نفت اعلام کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ اسفند  ۱۴۰۲،  ۱ مارس ۲۰۲۴