اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده

– روز ۹ اسفند بار دیگر بازنشستگان تامین اجتماعی از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش در برابر سازمان تأمین اجتماعی استان تجمع کردند. در این تجمع  بازنشستکان علیه فقر، بی تامینی، اختلاسها و دزدیها و کل حاکمیت و انتخابات حکومتی مجلس اسلامی شعار های اعتراضی سر دادند.

– روز ۹ اسفند کارگران پتروشیمی مارون در رامشیردر اعتراض به اعتراض به ۴ ماه دستمزد پرداخت نشده و پرداخت حق بیمه شان به تامین اجتماعی دست به تجمع و اعتصاب زدند.  

– روز سه شنبه ۸ اسفند ماه بازنشستگان کشوری دراهواز در اهواز در همراهی با بازنشستگان تامین اجتماعی برای پیگیری مطالبات اعلام شده خود همچون سه شنبه های هر هفته  در مقابل درب استانداری تجمع داشتند.  بازنشستگان شعار میدادند: “حمایتی ندیدیم به مجلس رای نمیدیم”، “”یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “تجمع اعتراض حق مسلم ماست”، “کشوری، لشکری، فرهنگی، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد”، و ” نه تهدید، نه زندان، نه اعدام نیست جلودار ما”.

– سه شنبه 8 اسفند کارگران گروه ملی فولاد اهواز پس از 7 روز اعتصاب و بدنبال عقب نشینی های مدیریت موقتا به اعتصاب خود خاتمه دادند. صدای مستقل گروه ملی فولاد اهواز طی بیانیه ضمن گزارش این خبر مینویسد: “:”اکنون نیز به قدرت اعتصاب درخشان اخیر، تعلیق از کار و ممنوعیت ورود به شرکت همکاران برداشته و جبهه مقابل ما متعهد به بازبینی مجدد در طرح طبقه بندی مشاغل شده است، اما همچنان باقی مطالبات ما پاسخ نگرفته و مهم تر آن که تعدادی از همکاران شفق همچنان ممنوع الورود بوده و اکنون مدیرعامل فاسد شرکت هم تهدید به اخراج آنها کرده است. بازگشت ما به محل کار به معنی پذیرش شرایط موجود نیست، ما بارها و بارها ثابت کرده ایم اخراج هیچ کارگری را برنمی تابیم. آن که باید از این شرکت اخراج شود علی محمدی و مدیران فاسد تر از او هستند. ما بارها گفته ایم خط قرمز مان اخراج همکاران است، بنابراین هشدار می دهیم که دست از این بازی خطرناک بردارید. بازگشت ما به محل کار، فرصت مغتنمی است تا هم تجدید قوا کرده و هم خود را برای مقابله و مبارزه ای دیگر سازمان دهیم.”.  کارگران فولاد اهواز بر پیگیری تمامی مطالباتشان تاکید دارند.

– روز هفتم اسفند بازنشستگان مخابرات برای پیگیری اعتراضات خود  همچون دوشنیه های هر هفته در سطح سراسری از جمله در شهر  اهواز تجمع  داشتند.

-روز یکشنبه ششم اسفند کارگران واحد صنعتیMDF  هفت تپه در اعتراض به شرایط سخت معیشتی و کار خود و برای پیگیری مطالباتشان برای دومین روز متوالی تجمع کردند. در این روز طاهر خانی مدیر شرکت برای عقب زدن کارگران با بستن در شرکت از ورود کارگران ممانعت به عمل آورد. این موضوع بر خشم کارگران بیشتر دامن زده و اعتراض آنها ادامه دارد.

– روز ۵ اسفنند مالباختگان شرکت کلاهبردار “مجتمع تجاری گلباران” تجمع کرده و شعار میدادند: حتی اگه بمیرم/پولمو پس می‌گیرم. جنبش مالباختگان یک عرصه مهم از مبارزات مردمی علیه بساط چپاول و دزدی حکومت مافیایی حاکم است.

–  محمد لویمی از زندانیان سیاسی در زندان شیبان اهواز، در حالی که از بیماری هموفیلی و گلانزمن رنج می‌برد، از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب محروم است. بنا بر گزارشات او روز سه شنبه هشتم اسفند ماه در پی عدم ارائه خدمات درمانی لازم در بهداری زندان شیبان، دچار بیهوشی شد و به بهداری زندان منتقل گردید. بنا بر خبرهای منتشر شده  با وجود درخواست مکرر برای اعزام وی به مرکز درمانی خارج از زندان، دادستان و ضابط امنیتی پرونده با معاینات پزشکی و درمان تخصصی و مرخصی درمانی محمد لویمی مخالفت کرده است.  محرومیت از درمان و دارو بخشی از شکنجه های حکومت اسلامی در زندانهاست. محمد لویمی به ۹ ماه حبس محکوم است و ۵ ماه است که  زندان شیبان بسر میبرد.

 – عباس کورکوری معروف به مجاهد کورکور از بازداشت‌شدگان انقلاب زن زندگی آزادی  در ایذه و عباس دریس از بازداشت شدگان خیزش مردمی در سال ۹۸ از شاهدین کشتار حکومت در نیزارهای ماهشهر در خطر اعدام فوری هستند. به نجات جان آنها و همه زندانیانی که خطر اعدام بر روی سرشان هست بشتابیم.  به کارزار جهانی نه به اعدام بپیوندیم و در حمایت از زندانیان قزلحصار همبستگی خود را با سه شنبه های اعتراض علیه اعدام اعلام کنیم.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱ مارس  ۲۰۲۴