اخباری پیرامون وضعیت  معلمان و کارگران زندانی

– نجات انور حمیدی کارون از زندانیان زن  در زندان سپیدار اهواز است. او  ۶۸ سال سن دارد و اهل آبادان است و با چهار فرزند از سال  ۱۳۹۷ با پانزده سال حکم در زندان به سر می‌برد . نجات انور حمیدی از ناراحتی شدید قلبی رنج می برد و به تشخیص پزشکان متخصص، باید مورد عمل جراحی قرار گیرد. اما به رغم درخواست‌های مکرر خانواده‌اش، از انتقال وی به بیمارستان خودداری می‌کنند.

-مجید کریمی و  مسعود فرهیخته اعضای هیات مدیره تشکل های معلمان در کردستان و اسلامشهر  به خاطر شرکت در اعتراضات برای حق و حقوشان به سه ماه حبس محکوم شدند. در رای دادگاه، شرکت این معلمان در تجمع‌های اعتراضی، ایراد سخنرانی و حمایت از معلمان زندانی مصداق جرم عنوان شده اند. محکومیت این دو معلم  با توجه به نداشتن سابقه کیفری، هر یک به هشت میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس تبدیل شده است . آنها  پیش‌تر نیز  در جریان اعتراضات معلمان بازداشت شده و با قید وثیقه آزاد شده بودند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ضمن گزارش این خبر و حمایت از این معلمان اعلام می‌دارد تداوم صدور این نوع احکام علیه معلمان تنها ریشه در ناتوانی حاکمان برای حل مشکلات کشور دارد.

– روز یکم اردیبهشت محمد صادقی، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان جهت اجرای حکم یک سال حبس خود  به زندان اراک منتقل گردید . محمد صادقی پیشتر در شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۷ ماه زندان و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که آن حکم در اسفند گذشته، در شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به ۱ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. این معلم زندانی قبلا در هجدهم اسفند ماه ۱۴۰۱ در اراک بازداشت شده و نهایتاً پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

 –  سوما پورمحمدی، مدرس زبان کوردی و از اعضای هیئت مدیره سازمان فرهنگی اجتماعی نوژین در شهر سنندج در دو پرونده جداگانه جمعاً به ۱۱ سال حبس و تبعید به کرمانشاه محکوم گردید. پیشتر نیز سیوان ابراهیمی، آموزگار زبان کوردی، عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی “نوژین” به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده و دوران حبس خود را در زندان میگذراند. سیوان ابراهیمی، دلایل صدور این احکام را “مسئولیت در انجمن نوژین و فعالیت‌های این انجمن”، “حمایت از مقاومت همسرش، “زارا محمدی» فعال حوزه زبان مادری عنوان کرده بود.

آخرین خبر مربوط به عزیز قاسم زاده خواننده و معلم زندانی است که در روز  اول اردیبهشت ۱۴۰۳ برای ۱۰ روز به مرخصی درمانی اعزام شد. عزیز قاسم زاده به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال زندان محکوم شده بود که علیرغم پایان مدت محکومیت در تاریخ ۷ فروردین تا کنون آزاد نشده است. او می بایست با اساس قانون تجمیع پرونده در هفدهم اسفند مه ۱۴۰۲ آزاد می‌شد .

کمپین برای آزادی کارگران زندانی، تعرضات به معلمان و کارگران را محکوم میکند و خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

https://free-them-now.com

shahla.daneshfar2@gmail.com

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱ آپریل ۱۴۰۳