دو اطلاعیه خبری


ادامه اعتراضات کارگران کاغذ پارس، مالباختگان رضایت خودرو، پرستاران و یک خبر دیگر

امروز پنجم اردیبهشت ماه بدنبال اعتراض متوالی کارگران کاغذ پارس علیه اخراج صد نفر از همکاران خود و نداشتن امنیت شغلی و نیز تعویق پرداخت دستمزدها، کارگران موفق شدند بازگشت به کار ۹۴ نفر از همکاران خود را به کارفرما تحمیل کنند.  اعتراضات کارگران برای بازگشت به کار بقیه کارگران و عملی شدن دیگر خواستهایشان ادامه دارد.

این کارگران از هفته گذشته به دلیلِ اجرا نشدن تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قراردادی و تامین نشدن امنیت شغلی شان، برخی از خطوط تولیدی کارخانه را متوقف کرده و دست به اعتصاب زدند و طی چند روز گذشته مقابل ساختمان فرمانداری شوش به همراه همکاران خود در واحد طبیعت سلولز تجمع اعتراضی داشتند. بنا بر خبرها بدنبال جلسه شورای تامین استان در رابطه با وضعیت این کارگران به کارفرمای کاغذ پارس فرصتی سه ماهه برای تغییر قرارداد کارگران داده شده است. اما کارگران خواستار بازگشت به کار تمام همکاران خود و حذف شرکت پیمانکاری هستند. بعلاوه کارگران خواهان تضمین امنیت شغلی خود هستند. چرا که تولیدات کارخانه مدتی است متوقف شده است.  

حرکت اعتراضی دیگر در این روز از سوی مالباختگان رضایت خودروی طراوت نوین در قزوین صورت گرفت که جمعیتی بزرگ از آنها بار دیگر مقابل دادسرای شهر جمع شده و با فریاد ” دادستان رشوه‌گیر نمی‌خوایم”  صدای اعتراض خود را به چپاول و غارت سپرده هایشان و همدستی مقامات شهر در این دزدی ها اعلام داشتند. طبق گزارشات شرکت طراوت نوین به مدیریت پاسداری به نام «محمدرضا غفاری» و با همدستی سپاه پاسداران «صاحب الامر» قزوین و قوه قضائیه، پس انداز هزاران تن از مردم را با وعده تحویل خودرو بالا کشیده و خبری از خودرو هم نیست.

در این روز همچنین تعدادی از پرستاران بیمارستان “شهدای تجریش” در تهران، در ادامه کارزار علیه اضافه کاری های اجباری که حرکتی سراسری در میان کادر درمان است، از استعفای دسته جمعی در این بیمارستان خبر دادند. اعتراض پرستاران به حقوقهای نازل، شرایط سخت شلغی و فشار سنگین کاری، اضافه کاری های اجباری و شیفت های طولانی و حق الزحمه ناچیز اضافه کاری و پایین بودن استاندارد بهداشتی در مراکز درمانی است. موضوعات اعتراضی پرستاران، به وضعیت درمان و بهداشت در سطح جامعه مربوط است و باید وسیعا از آنها حمایت کرد.

آخرین خبر اینکه بدنبال تشدید سرکوبگری ها علیه معلمان روز سوم اردیبهشت اصغر امیرزادگان عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس، که پس از  رای دادگاه تجدید نظر فارس و تقلیل حکم محکومیت ایشان از ۵ سال حبس تعزیری به ٢ سال، حکم توقف در پرونده برایش صادر شده بود، برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان فیروزآباد شد. بنا بر خبرها اصغر امیرزادگان بیش از یک سوم از دوران محکومیت ٢ سال حبس خود را گذرانده است و باید آزاد شود. انجمن صنفی معلمان ضمن اعتراض به دستگیری اصغر امیرزادگان خواستار آزادی فوری وی شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ اردیبهشت  ۱۴۰۳، ۲۴ آوریل ۲۰۲۴–

tel:00447435562462

ادامه اعتراضات کارگران کاغذ پارس، تجمعات بازنشستگان کشوری و مخابرات

امروز ۴ اردیبهشت کارگران کاغذ پارس طبیعت سلولز هفت تپه در اعتراض به اخراج صد نفر از همکارانشان و وضع بلاتکلیفی شغلی خود  و تعویق دو ماه دستمزد و حق بیمه شان مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.  این کارگران از اول اردیبهشت ماه و متعاقب تعطیلی برخی خطوط تولیدی کارخانه دست به اعتراض زده و مقابل کارخانه و ساختمان فرمانداری تجمع کرده اند.  به گفته کارگران برخی از آنها کارگرانی هستند که با  سوابق بالا به قراردادهای موقت و دائمی در این کارخانه مشغول به کار بوده اند، اما بعد از اعلام اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران از سوی کارفرما هنوز هیچ کدام از کارگران بیکار شده وضعیت مشخصی ندارند. زیر فشار اعتراض کارگران قرار بوده که  در این روز  جلسه‌ای در خصوص وضعیت کارگران اخراجی و مشکلات ایجاد شده برای کارخانه کاغذسازی پارس طبیعت سلولز با حضور مسئولانی از فرمانداری و اداره کار برگزار شود و کارگران با تجمع اعتراضی خود پیگیر بازگشت به کار همکاران بیکار شده و ایمنی شغلی هستند.

در این روز همچنین بازنشستگان کشوری از جمله معلمان در یزد و اهواز برای پیگیری مطالباتشان  مقابل استانداری تجمع کردند. روز سوم اردیبهشت نیز بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های هر هفته  برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای تبریز، رشت، بندرعباس، اهواز، تهران، سنندج، مریوان، خرم آباد ، اردبیل، کرمانشاه، تجمع کردند. موضوعات مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم پیوند میزند.

فقر و بی تامینی ، اختلاسها و دزدی ها و سرکوبگری های حکومت و بی پاسخ ماندن مطالبات موضوعات مشترک اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان است. بازنشستگان با شعارهایی چون شاغل  و بازنشسته اتحاد اتحاد، لشکری، کشوری ، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد پرچم اتحاد مبارزاتی کارگری را بدست گرفته اند. 

آخرین خبر اینکه امروز کارگران شهرداری یاسوج نیز در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه مزد خود  در برابر شهرداری تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اردیبهشت  ۱۴۰۳، ۲۳ آوریل ۲۰۲۴–

tel:00447435562462

tel:00447435562462