دو اطلاعیه خبری


تجمع اعتراضی کارگران کاغذ سازی پارس و طبیعت سلول
ز و میان آب در شوش و اخبار اعتراضی دیگر

امروز دوم اردیبهشت بیش از۴۰۰ نفر از کارگران کاغذ سازی پارس و طبیعت سلولز زیر مجموعه شرکت کاغذ سازی پارس و شرکت میان آب هفت  تپه در اعتراض به اخراجها و حمایت از همکاران اخراجی خود مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.  بنا بر خبرها حدود صد کارگر پارس طبیعت سلولز اخراج شده اند. کارخانه کاغذسازی پارس نیز چند روزی است که تولید نمیکند و کارگران در معرض اخراج قرار دارند. بعلاوه کارگران میان آب کارگران فصلی ای هستند که قرار بوده بعد از سیزده فروردین قراردادشان تمدید شود. اما آنها نیز از کار اخراج شده اند.

در این روز همچنین شماری از کارگران اخراجی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، در ادامه اعتراضاتشان علیه اخراجها مقابل ساختمان مجلس در تهران دست به اعتراض زدند. در رابطه با این موضوع این کارگران قبلا  مقابل محل کار خود تجمع کرده  و خواستار بازگشت به کار فوری خود و لغو احکام اخراج شده بودند. در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته و بدنبال اعتراض قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز،  تعدادی از کارگران معترض با پرونده سازی “حراست” و به دستور ” علی محمدی” مدیرعامل شرکت از کار اخراج شده و گروه دیگری نیز به ورزشگاه غدیر اهواز تبعید شدند.

اعتراض به مشکل آب برای کشت با خواست حقابه به خواست سراسری کشاورزان تبدیل شده است. در این رابطه کشاورزان در اصفهان تجمعات اعتراضی پیوسته ای داشته اند. امروز دوم اردیبهشت نیز در رابطه با همین موضوع  و کمبود شدید آب و جلوگیر از مشکلات باغات بخاطر  قطع برق در فصل تابستان،  باغداران و نمایندگان چاه های آب تاکستان با مطالبه حقابه از سدهای طالقان و کینه ورس مقابل درب فرمانداری  جمع شدند.

آخرین خبر مربوط به کمپین مبارزاتی پرستاران برای حذف اضافه کاری های اجباری است. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، پرستاران در بیمارستان‌های شهرهای مختلف،  اعتراضاتی علیه اضافه‌کاری اجباری و فشار سنگین کاری و سطح نازل حقوقهایشان داشته اند. از جمله برخی از پرستاران مشهد به دیوان عدالت شکایت برده‌ا و دست از اضافه‌کاری اجباری کشیده‌اند. در روزهای اخیرنیز حدود ۲۰۰ پرستار بیمارستان شهید رجایی شیراز در اعتراض به شیفت‌های زیاد و مبلغ بسیار ناچیز اضافه‌کاری اجباری، درخواستِ عدم اضافه کاری اجباری را پر کرده‌اند. این پرستاران می‌گویند که دیگر حاضر نیستند که به اضافه‌کار اجباری که بیکاری صرف است، تن بدهند. مزد اضافه کاری اجباری پرستاران بسیار ناچیز و رقمی بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان برای هر ساعت کار است.  

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱ آپریل  ۲۰۲۴

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر و فولاد و ذوب آهن در اصفهان

درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید

امروز بازنشستگان تامین اجتماعی مثل یکشنبه های گذشته برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند. این تجمعات در شهرهای تبریز، اراک ، اهواز، و شوش برگزار شدند.

در اهواز باز نشستگان در مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند و با راهپیمایی و سر  سر دادن سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی  بار دیگر اعتراض خود را به بساط توحش و بردگی حاکم اعلام داشتند. بازنشستگان اهواز شعار میدادند:”ایران را غارت کردند، ما را بیچاره کردند”، “کشور پر درآمد مسئول بی کفایت، چه بر سر تو آورد؟”، “حقوق نصفه نیمه سکوت کنی همینه”، “حاصل کار دولت غارت جیب ملت”، و “ننگ ما ننگ ما صداوسیمای ما”.

در اراک تجمعی با شکوهتر از هر هفته برگزار شد و حدود دویست نفر در تجمع شرکت داشته و دست به راهپیمایی زدند. بازنشستگان از جمله شعار میدادند: ” اتحاد علیه فقر و فساد”، ” دولت ورشکسته دشمن بازنشسته”، ”  تامین اجتماعی چه نام اشتباهی”، “خواسته ما این زمان معیشت است و درمان”، “رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو”، “شش کلاسه دروغگو حاصل وعده هات کو”، ” ننگ ما ننگ ما وزیر الدنگ ما” . در پایان نیز بیانیه بازنشستگان با تاکید بر خواستهایشان قرائت شد.

در تبریز بازنشستگان معترض در داخل محوطه کانون بازنشستگان و در تهران مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند.

در شوش جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیریت سازمان تامین اجتماعی شوش دیدار کرده و از طرف جمع بازنشستگان اعلام کردند که اگر فورا به مطالبات آنها پاسخ داده نشود، تجمعات بزرگتری بر پا خواهند کرد.

در این روز در اصفهان بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در مقابل  کانون بازنشستگی در چهار راه نقاشی و فولاد مقابل صندوق بازنشستگی فولاد در خیابان نشان تجمع داشتند. بازنشستگان ذوب آهن  با شعار “هزینه ها  دلاریه، حقوق ما ریالیه” علیه گرانی ها و بی تامینی ها فریاد میزدند.

بازنشستگان فولاد بنر بزرگی در دست داشته و با سر دادن سرود همراه شو عزیز، بر اتحاد و همبستگی مبارزاتی همه مردم تاکید کرده و اعلا م کردند که تا حصول نتیجه به اعتراضات خود ادامه میدهند.

بازنشستگان یک بخش رزمنده جامعه و صدای اعتراض همه مردم هستند. از خواستها و مبارزات آنان وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ اردیبهشت  ۱۴۰۳، ۲۱ آوریل ۲۰۲۴–

tel:00447435562462

tel:00447435562462