تحرکات گسترده برای گرامیداشت روز جهانی کارگر

سیزدهمین روز اعتراض کارگران کاغذ سازی پارس

  تحرکات برای برگزاری روز جهانی کارگر گسترده است. به مناسبت روز جهانی کارگر یکسری از شهرکهای صنعتی در تهران، قزوین، البرز و سمنان اول مه را تعطیل اعلام کرده اند. در برخی از شرکت ها نیز برای ساعتی اعلام کرده اند که کار را تعطیل میکنند. 

شبکه سراسری زن زندگی آزادی به اعتصاب عمومی و اعتراضات فراخوان داده است. بخش های مختلف بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی که سال گذشته فراخوان دهنده روز جهانی کارگر بودند، برای ساعت ده صبح دوازدهم اردیبهشت به تجمعات سراسری در تمام شهرها فراخوان داده اند.  کارگران نیشکر هفت تپه نیز از برگزاری اول مه در محوطه شرکت و مقابل مدیریت خبر داده اند. در روز نهم اردیبهشت نیز بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران کاغذ پارس در شوش به استقبال این روز مهم اعتراضی رفته و با فریاد مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر بر پیگیری مطالباتشان تاکید کردند.   امروز نیز کارگران از انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی در کامیاران بنر روز جهانی کارگر را نصب کرده و عکس گرفتند و تصویر خود را رسانه ای کرده و به این ترتیب پیام خود را به مناسبت اول مه به گوش جامعه رساندند.

همچنین امروز یازده اردیبهشت کارگران کاغذ پارس در اعتراض به  بلاتکلیفی بیش از هفتصد کارگر این واحد تولیدی و عدم امنیت شغلی و تعطیلی کارخانه در مقابل فرمانداری شوش تجمع اعتراضی برپا کردند. در حرکت اعتراضی روز گذشته این کارگران دست در دست هم داده و اعلام کردند که تا وقتی به حق و حقوق خود نرسند از پا نخواهند نشست. بدین ترتیب این اعتراضات علیرغم تهدیدات امنیتی مسٸولین شرکت و شهرستان شوش ادامه دارد و کارگران کاغذ پارس بر خواستهای خود متحدانه تاکید میکنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳۰ آپریل  ۲۰۲۴–

tel:00447435562462