اطلاعیه مبارزان کمونیست به مناسبت در گذشت رفیق حسین مراد بیگی

اطلاعیه مبارزان کمونیست به مناسبت

در گذشت رفیق حسین مراد بیگی

با نهایت تاسف نیمه شب دیروز، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، قلب مهربان رفیق حسین مراد بیگی (حمه سور) از چهره‌های شناخته شده جنبش کمونیستی ایران، بعد از ۱۲ سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان از تپش باز ایستاد.

حمه سور بیش از نیم قرن فعالیت کمونیستی خود را در دل تحولات مهم اجتماعی و در جریان رویدادها و اتفاقات گوناگون سازمانی با استقامت و پیگیرانه تا روزیکه ما را تنها گذاشت ادامه داد. او از بنیاد گذاران کومه‌له  در سال ۱۳۴۸ و فرمانده نظامی این سازمان و اعضای کمیته مرکزی آن بود. با جدا شدن گرایش کمونیسم کارگری از کومه‌له و حزب کمونیست ایران، و تشکیل حزب کمونیست کارگری ایران در سال ۱۹۹۱ به این حزب پیویست. در جریان تحولات و جدائی‌هائی که بعدا از مرگ منصور حکمت در این حزب پیش آمد به حزب کمونیست کارگری حکمتیست همراه شد. در مدت ۱۲ سالی که درگیر این بیماری بود مبارزه و فعالیت برای آرمان عدالتخوانه کمونیستی خود را هم چنان پیگرانه ادامه میداد.

مبارزان کمونیست فقدان حسین مرادبیگی را از صمیم قلب به دخترش شیرین و خواهرانش روناک، توبا، سعدا، و دکتر محمد رحیمی و همرزمان و دوستانش در ایران و اروپا صمیمانه تسلیت می‌گوید و خود را شریک اندوه از دست دادن رفیق حمه سور عزیز میدانیم.

یاد عزیزش گرامی باد

مبارزان کمونیست

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵ ماه مه ۲۰۲۴