اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران به مناسبت درگذشت  رفیق حسین مراد بیگی

به مناسبت درگذشت  رفیق حسین مراد بیگی

با نهایت تاسف با خبر شدیم که نیمه شب ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، قلب مهربان و بسیار عزیز رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور)،از چهره‌های شناخته شده جنبش کمونیستی ایران و کردستان و از بنیان گذاران کومله سوسیالیست دهه پنجاه- شصت خورشیدی، بعد از ۱۲ سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سخت سرطان از تپش باز ایستاد.

رفیق حمه سور، یک شخصیت کمونیست پیگیر، و توام با  مهربانی، صمیمیت، صداقت  و رفتار ساده و “خاکی” داشتن را در  پرونده سیاسی و مبارزاتی خود داشت. حمه سور  تا روزیکه ما را تنها گذاشت با استقامت به آرمانهای کمونیستی و کارگری وفادار ماند و در این مسیر صدها فداکاری نموده است. 

او ضمن اینکه جزو اعضای بنیانگذار کومله قدیم بوده، اولین فرمانده نظامی آن سازمان نیز بود. با جدا شدن گرایش کمونیسم کارگری از کومه‌له و حزب کمونیست ایران، همراه با اکثریت کادر و اعضای آن تشکیلاتها به جریان کمونیزم کارگری پیوست و تا امروز خود را متعلق به آن جنبش میدانست.

با درگذشت رفیق حسین مرادبیگی (حمه سور)  متاسفانه جنبش کارگری  و سوسیالیستی  و صف آزادیخواهی یکی از پیگیرترین یاران خود را از دست داد. 

 حزب سوسیالیست انقلابی ایران فقدان رفیق حسین مرادبیگی را از صمیم قلب به دخترش شیرین، خواهرانش: روناک، توبا، سعدا، و دیگر بستگان، همرزمان و دوستانش در ایران و اروپا، به  مردم مبارز شهر بوکان  و  کارگران و آزادیخواهان کردستان  و ایران صمیمانه تسلیت می‌گوید و خود را شریک اندوه از دست دادن این رفیق بسیار عزیز میدانیم.

یاد عزیزش گرامی باد!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳