اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری


از خوزستان چه خبر؟

۱ تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷ اردیبهشت

گوهر عشقی، این مادر دادخواه و نماد ستودنی انقلاب و یک ستون جنبش علیه اعدام ، مادری که فرزندش  ستار بهشتی در زندان در زیر شکنجه توسط جانیان اسلامی به قتل رسید، نسبت به حکم ظالمانه  اعدام علیه توماج صالحی پیام داده و همانجا مینویسد: ” می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و  رضا رسایی و  عباس دریس و مجاهد کورکور را اعدام کنند!”.  رضا رسایی و مجاهد کورکور از بازداشت شدگان انقلاب زن زندگی آزادی و عباس دریس از بازداشت شدگان خیزش مردم در سال ۹۸ و شاهد جنایت حکومت در نیزارهای ماهشهر است.  مجاهد کورکور و عباس دریس در زندان شیبان اهواز بسر میبرند. گوهر عشقی با گفتن اینکه دیگر هیچ مادری نباید سیاه پوش و عزادار شود، میگوید:” فرزندانم! در هر کجای جهان که هستید، به خیابان‌ها بیایید و اعتراض کنید.”. همصدا با گوهر عشقی به نجات جان زندانیانی که در خطر اعدام هستند و توقف اعدامها بشتابیم.

در همراهی با خانواده عباس دریس و مجاهد کورکور برای نجات جان آنها تلاش کنیم و با اعتراضی قدرتمند و سراسری ماشین اعدام و سرکوب حکومت را در هم بشکنیم. 

۶ اردیبهشت

– “خانه ماهی” اهواز بعد از سی سال که محل تفریح و مراجعه کودکان و مردم بود، توسط شهرداری این شهر تخریب شد. ماموران شهرداری هشت هزار ماهی را کشتند و این تفریح ساده را نیز از مردم گرفتند.  در این روز ماشین شهرداری بدون اطلاع قبلی وارد محل شد و بعد از اینکه خانواده زرگانی همسر و بچه های آنها امدند، با اسپری فلفل مورد حمله قرار گرفته و متجاوزین شهرداری در مغازه را با زور شکستند و آنرا تخریب کردند.  خانه ماهی یک محل تفریحی سالم و رایگان برای مردم بود که با بچه هایشان می امدند و از ماهی ها دیدن میکردند. جمهوری اسلامی از هر محل جمع شدن و شادی کردن مردم وحشت دارد.

۵ اردیبهشت

– پس از اعتراض‌ها و تجمعات مکرر کارگران اخراجی، ۹۶ کارگر اخراجی واحد طبیعت سلولزی کاغذ پارس هفت تپه به کار خود بازگشتند، اما اعتراضات همچنان ادامه دارد. برخی گزارشات رسمی از بازگشت به کار تمامی کارگران خبر داده اند.

–  کارگران کاغذ پارس طبیعت سلولز هفت تپه که شمار آنها به ۴۰۰ نفر میرسد در اعتراض به اخراج صد نفر از همکارانشان و وضع بلاتکلیفی شغلی خود  و تعویق دو ماه دستمزد و حق بیمه شان بارها مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.  این کارگران از اول اردیبهشت ماه و متعاقب تعطیلی برخی خطوط تولیدی کارخانه دست به اعتراض زده و مقابل کارخانه و ساختمان فرمانداری تجمع کردند. 

-همزمان با صدور حکم اعدام برای توماج  صالحی،  یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام  در اهواز به انفرادی منتقل شده و تاکنون هیچ اطلاعی از او در دست نیست. حبیب دریس به همراه با پنج زندانی دیگر به نامهای علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سید سالم موسوی و سید عدنان البوغبیش، در سال ۱۳۹۸ بازداشت و به اتهام “محاربه و فساد فی الارض” به اعدام محکوم شده‌اند.

۴ اردیبهشت

– بازنشستگان کشوری و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در اعتراض به افزایش حداقلی،  وضع بد معیشتی و جهت پیگری مطالبات خود مقابل استانداری تجمع کردند.

– شهاب نظری، شهروند ۲۴ ساله و فعال اجتماعی اهل ایذه، جهت تحمل سه سال و ۹۱ روز حبس به زندان شیبان اهواز منتقل شد.  شهاب نظری در اردیبهشت ۱۴۰۲ به اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به سه سال حبس محکوم شده بود. این حکم در شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان خوزستان نیز عینا تایید شد.

۳ اردیبهشت

– بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های هر هفته  برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای تبریز، رشت، بندرعباس، اهواز، تهران، سنندج، مریوان، خرم آباد ، اردبیل، کرمانشاه، تجمع کردند.

– ابراهیم الهائی، فعال مدنی  اهل شهر اهواز توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به یک سال حبس محکوم شد.

۲ اردیبهشت

 شماری از کارگران اخراجی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، در ادامه اعتراضاتشان علیه اخراجها مقابل ساختمان مجلس در تهران دست به اعتراض زدند..

– بازنشستگان تامین اجتماعی مثل یکشنبه های گذشته برای پیگیری مطالبات خود در اهواز تجمع کردند.

– جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی  با مدیریت سازمان تامین اجتماعی شوش دیدار کرده و از طرف جمع بازنشستگان اعلام کردند که اگر فورا به مطالبات آنها پاسخ داده نشود، تجمعات بزرگتری بر پا خواهند کرد.

۱ اردیبهشت

– خانواده نجات انور حمیدی میگویند جان نجات انورحمیدی معلم ۶۸ ساله اهل آبادان که از سال ۱۳۹۷ در زندان به سر می‌برد بخاطر بیماری قلبی در خطر است. او در شعبه چهار دادگاه اهواز به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

واحد خوزستان- کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری

۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹ آپریل ۲۰۲۴–

tel:00447435562462

tel:00447435562462