گزارشی از بندرانزلی-در سیستم سود محور، جان انسان کم ارزش تر از زباله است.

در سیستم سود محور، جان انسان کم ارزش تر از زباله است.

گزارشی از بندرانزلی

🔹طبق گزارش ارسالی به کانال کمیته هماهنگی، یکی از شهروندان بند_انزلی هنگام عبور از کنار پل اصلی این شهر، در میان انبوه زباله هایی که در زیرپل رها شده بودند؛ پیکر انسان نیمه جانی را مشاهده می نماید. او با سازمان ها و مراکزی که به گمانش ممکن بود بتوانند در این مورد اقدامی به عمل آورند، تماس می گیرد (کلانتری محل،تامین اجتماعی،اورژانس اجتماعی بهزیستی و شهرداری) که همگی با بی تفاوتی کامل با این مسئله برخورد می کنند. این شهروند بندر انزلی می نویسد:

” بعد از دیدن انسانی که با چنین وضع اسف‌باری میان زباله‌ها زیر پل اصلی شهرم افتاده بود، برای کمک به ایشان  شخصاً به چهار ادارۀ مرتبط سر زدم و تلفن کردم. ادارۀ تأمین اجتماعی گفت به ما ربطی نداره، و حتی حاضر به همکاری برای بیرون آوردن  موقتی او از میان زباله‌ها هم نشدند. کلانتری منطقه گفت به ما ربطی ندارد، حتی اورژانس اجتماعی بهزیستی بندر انزلی گفت به ما ربطی نداره. گفتم او زباله نیست و انسان است، گفتند با ما بحث نکن…! به شهرداری زنگ زدم و آن‌ها هم می‌خواستند مسئولیت را از سر خودشون باز کنند؛ اما با اصرار تلفن را وصل کردند به حراست و حراست با بی تفاوتی گفت پیگیری می‌کنند.”

 مطمئنا اگربه هریک از ارگان ها و سازمان ها گزارشی مبنی بر پیدا شدن شیء گرانبها یاعتیقه ای در میان زباله ها می رسید،برای تصاحب آن سر از پا نمی شناختند و با هم مسابقه می گذاشتند. واقعیت این است که جان انسان در سیستم سود و سرمایه حتی کم ارزش تر از زباله هست. چرا که  از فروش و بازیافت زباله سودی عاید می شود، اما رسیدگی به یک انسان نیمه جان سودی برای این سیستم بیمار و ضد انسانی سود محور ندارد.

عکسی که مشاهده می کنید توسط این شهروند ارسال گردیده است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 18 اردیبهشت 1396

@khamahangy