کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران-یک کولبر در مرز سردشت بر اثر سرما جان باخت

یک کولبر در مرز سردشت بر اثر سرما جان باخت

روز ٦ مارس ٢٠١٧ یکی از کارگران کولبر به اسم كاروان قادری اهل روستای میرآباد

بر اثر سرما جان باخت. سه کارگر مرزی (کولبر) که در نزدیكی “بیوران” سردشت در میان برف و سرما گیر افتاده بودند. کارگران کولبراین سه کارگر را به بیمارستان منتقل کردند. متاسفانه یكی از این کارگران روز ٦ مارس جانش را از دست داد.

کارگران مرزی از ترس نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ناچارا از راههای سخت و ارتفاعات سعب العبور مرز باید از خط مرزی عبور کنند. از جمله طبعات عبور از راههای سخت و کوهستانی سرمای شدید، سقوط از کوه و برف زیاد و بهمن برف از این ارتفاعات است که تا کنون جان دهها کارگر را قربانی گرفته است.

عبور از مرز برای مردم کارکن مناطق مرزی یک اجبار برای تامین امرارمعاش است. زیرا اکثریت بالایی از مردم زحمتکش مناطق مرزی بیکار و محروم هستند و منبعی بجز کار در مرز و حمل کالا برای امرار معاش ندارند.

کمیته کردستان حزب ضمن تسلیت به خانواده و بستگان این کارگر جان باخته از همه مردم منطقه میخواهد که رژیم اسلامی را تحت فشار بگذارند تا کارگران کولبر ناچار به عبور از راههای سخت و خطرناک نباشند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٦ مارس ٢٠١٧

جمهوری اسلامی باز هم به کولبران شلیک کرد

یکی از کارگران مرزی زخمی شد

١٠ راس اسب باری کارگران کشته شدند

شب ٥ مارس ٢٠١٧ تعدادی از کارگران مرزی (کولبران) در منطقه آلان سردشت در مناطق مرزی ایران و عراق به دام نیروهایه انتظامی افتادند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این کارگران را به رگبار بستند. در جریان این تیراندازی یک نفر به اسم بهمن توفیقی هدف گلوله قرار گرفت و از ناحیه شکم بسختی زخمی شد. جانیان رژیم حتی به اسبهای بار بر رحم نکرده و ١٠ راس اسب باری این کارگران را با شلیک گلوله كشتند.

جمهوری اسلامی با بیرحمی تمام هر روز کارگران مرزی را به گلوله میبندد و تعدادی از آنها را قربانی میکند. کمیته کردستان حزب این عمل جنایتکارانه جمهوری اسلامی را محکوم میکند و از مردم منطقه میخواهد اجازه ندهند که این سیکل کشتار ادامه پیدا کند. باید در مقابل ادارات دولتی تجمع کرد و خواهان قطع این جنایات شد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٦ مارس ٢٠١٧