کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران-فراخوان به کارگران مبارز و فعالین کارگری در شهرهای کردستان!

 کارگران مبارز و فعالین کارگری در شهرهای کردستان!

مردم مبارز شهر مهاباد!

حدود سیصد تن از کارگران مجتمع “کشت و صنعت مهاباد” ، بیش از شانزده روز است که در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات دستمزدشان ، مقابل ورودی این مجتمع چادر زده اند. بیش از ١٥ ماه است که صدها تن از کارگران شرکت های چهارگانه سبز مهاباد، شامل “کشت و صنعت مهاباد، مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد، مجتمع هما مرغ مهاباد و سردخانه زمزم مهاباد” هیچگونه دستمزدی دریافت نکرده اند. کارگران کشت و صنعت مهاباد پیش از این نیز به منظور پیگیری مطالباتشان بارها دست به تجمع زده اند. به گفته تجمع کنندگان ، قرار است سیزدهم مرداد ماه جاری تعدادی از کارگران کشت و صنعت دیگر شهرهای ایران هم به این اعتراض بپیوندند و با حضور در مجتمع کشت و صنعت مهاباد، با کارگران مهابادی در این خواسته ها همصدا شوند.

حمایت از مطالبات و اعتراض کارگران “کشت و صنعت مهاباد” در ابعاد سراسری در مناطق کشت و صنعت مورد توجه قرار گرفته و کارگران کشت و صنعت دیگر شهرهای ایران در روز ١٣ مرداد ماه به تحصن اعتراضی کارگران “کشت و صنعت مهاباد” میپیوندند.

حمایت و پیوستن مردم مبارز شهر مهاباد با خانواده هایشان،  فعالین کارگری و کارگران مبارز در شهرهای کردستان به تحصن اعتراضی کارگران “کشت و صنعت مهاباد” تا روز ١٣مرداد ماه بر گسترش اعتراضات کارگران در سطح سراسری و تحقق مطالبات کارگران ــ دریافت معوقات مزدی و حقوق ــ هایشان را تقویت میکند.

با حضور در تحصن اعتراضی، با نامه های مشترک و قطعنامه های مشترک از تحصن اعتراضی کارگران “کشت و صنعت مهاباد” حمایت کنید.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٧مرداد ١٣٩٥

٢٨ ژوئیه ٢٠١٦