کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری –اعلام حمایت از بیانیه سه تشکل کارگری در باره تعیین دستمزد سال 97

اعلام حمایت از بیانیه سه تشکل کارگری در باره تعیین دستمزد سال 97

کارگران! ستم دیده گان!

درحالی به سال جدید نزدیک می شویم که انبوه رنج امسال بر شانه ها و پیکر خسته مان هنوز سنگینی می کند. سال 96، سال تداوم بی حقوقی کارگران و لگد مال کردن خواسته های دموکراتیک و اقتصادی و سیاسی، سال تداوم قراردادهای سفید امضا، حقوق های معوقه، گسترش فقر و بیکاری و انواع تبعیض ها و در یک کلام هجوم گسترده صاحبان سرمایه به معیشت طبقه کارگر بود.

از سوی دیگر، سالی که به پایان آن نزدیک می شویم با سال های پیش از آن بسیار متفاوت بود. در این سال مبارزه طبقاتی با ابعاد هرچه گسترده تر در سرتاسر ایران و در شکل های مختلف، از هفت تپه و شرکت واحد، معلمان ، بازنشسته ها، پرستاران، کارگران معدنچی و کولبران…، گرفته تا به ستوه آمدن و خروش در خیابان ها برای نان و آزادی جریان داشته و حقانیت جدال کار و سرمایه را به عینیت تمام نمایش می دهد.

اما مبارزات امسال و سال های گذشته، همچنان ضرورت ایجاد تشکل های مستقل و اتحاد همبستگی طبقه کارگر برای تغییر توازن قوا و پیشبرد مبارزه طبقاتی را به ما نشان می دهد.

هم زنجیران!

تعیین حداقل دستمزد یکی از مطالباتی است که مبارزه برای دستیابی به آن و داشتن یک زندگی شایسته و انسانی، همواره یکی از عرصه های مهم و اساسی مبارزه کارگران بوده است. امسال سه تشکل کارگری؛ سندیکای کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه و گروه اتحاد بازنشستگان با درک ضرورت اتحاد و همبستگی طبقه کارگر در امر مبارزه برای حداقل دستمزد، با پیشنهاد 5 میلیون تومان حداقل مزد برای سال 97 و دعوت از بخش های مختلف کارگران برای مبارزه متحدانه؛ پرچم دار این امر شده اند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن حمایت از بیانیه سه تشکل کارگری و پیشنهاد حداقل مزد 5 میلیون تومان؛ اعلام می دارد که برای دست یافتن به این حداقل، به یک نیروی متحد و یک پارچه طبقاتی نیاز است و این جز با اتحاد، مبارزه متشکل و متحدانه ممکن نیست.

خواست دستمزد 5 میلیون تومانی همراه با خواسته نان و آزادی را یک صدا فریاد بزنیم. پیروزی ما در گرو وحدت طبقاتی ماست.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگری!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 24 / 11 / 1396

https://t.me/khamahangy