کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری -اعلام اعتصاب سراسری در ترکیه در اعتراض به عملیات تروریستی

اعلام اعتصاب سراسری در ترکیه در اعتراض به عملیات تروریستی

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

بر اساس فراخوان منتشر شده توسط سندیکاهای ترکیه، چهار سندیکا و تشکل در اعتراض به عملیات تروریستی روز شنبه در آنکارا که منجر به کشته شدن ده ها تظاهرات کننده ی خواهان صلح شده و نیز در اعتراض به دولت ترکیه و آنچه آنان حمایت دولت ترکیه از تروریسم خوانده اند، برای روزهای 12 و 13 اکتبر مطابق با دوشنبه و سه شنبه 20 و 21 مهرماه 94 اعلام اعتصاب سراسری کرده اند.
این فراخوان مشترک توسط تشکل هایی با نام های ” کنفدراسیون اتحادیه های مترقی ترکیه” (دیسک)، “کنفدراسیون اتحادیه های کارگری بخش عمومی “(کیسک)، ” نهاد مهندسین و معماران” و “انجمن پزشکان ترکیه”(تی.تی.بی) اعلام شده است. در این فراخوان ضمن اعلام عزای سه روزه برای کشته شدگان عملیات تروریستی روز شنبه و برای دفاع از صلح و در اعتراض به این عملیات که به گفته ی آنان توسط دولت ترکیه حمایت شده است، از کارگران ترکیه درخواست شده است تا در روزهای دوشنبه و سه شنبه 20 و 21 مهرماه به اعتصاب عمومی بپیوندند.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی روز شنبه، حمایت خود از فراخوان تشکل های کارگری ترکیه و همبستگی خود با کارگران ترکیه را اعلام می نماید.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
19 مهرماه 1394