کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-پیام به مناسبت اول ماه مه‎

پیام کمیته هماهنگی به مناسبت اول ماه مه

فردا اول_ماه_مه، روز جهانی کارگر است

🔻بار دیگر اول ماه مه فرا می رسد و کارگران سراسر جهان، بافنده ها، فلزکاران، معدن چیان، برپا کننده گان ساختمان ها و آسمان خراش ها و همه ی آنان که با کار و تولید ثروت و نعمت در زندگی، رفاه و آسایش را برای جوامع بشری به ارمغان می آورند به استقبال روز جهانی کارگر می روند. کارگران در این روز ابزارها را رها می کنند، از پشت ماشین ها و میزهای کار بیرون می آیند، بیغوله ها و خانه های شان را ترک می کنند و با شانه های تکیده و استوار، در خیابان ها رژه می روند. در اول ماه مه، کارگران این سازنده گان تاریخ جوامع انسانی و صاحبان اندیشه های بلند، پرچم جنبش مطالباتی خود را در برابر مناسبات سرمایه سالار حاکم بر جهان به اهتزاز در می آورند. آنها بار دیگر با تظاهرات گسترده ی خود در سرتاسر دنیا، اعتراض خود را به نابرابری و تبعیض، فقر و گرسنگی، ریاضت کشی اقتصادی و سرکوب سیاسی، جنگ و خشونت و تمامی مصائب و نابسامانی های نظام سرمایه داری اعلام می دارند و فریاد آزادی خواهی و برابری طلبی را رسا و رساتر می کنند.

کارگران! هم طبقه ای ها!

🔻پس از گذشت 131 سال از کشتار کارگران در شهر شیکاگو و خواست ها و مطالبات انسانی و برحق آنان، امسال نیز در شرایطی به استقبال اول ماه مه می رویم که نظام سرمایه داری هم چنان در چهار گوشه جهان شرایط زندگی را برای طبقه کارگر و بخش های وسیعی از بشریت امروز سخت و سخت تر کرده است. تشدید بیش از پیش تضاد طبقاتی و افزایش درآمد و ثروت اقلیتی از سرمایه داران و صاحبان قدرت و مُکنت و متقابلاً استثمار و بهره کشی اکثریت عظیمی از جامعه، خود نمایشی از چهره عریان و آشکار بربریت و توحشی است که نظام گندیده و متعفن سرمایه داری، برای اکثریت قریب به اتفاق بشریت به ارمغان آورده است.

🔻کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری فرا رسیدن روز جهانی کارگر را با گرامی داشت یاد جان باخته گان اول ماه مه، به کارگران، خانواده های کارگری و همه انسان های شریف و آزاده تبریک و شادباش می گوید. ما در اول ماه مه، روز همبستگی بین المللی کارگری و روز اعتراض به نابرابری مناسبات سرمایه داری، همه مزدبگیران و خانواده کارگری را به برگزاری هر چه با شکوه تر این روز فرا می خوانیم.

گرامی باد اول ماه مه

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگری

كارگر متفرق هيچ چيز، كارگر متحد همه چيز !

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – اول ماه مه 2017 / 11 اردیبهشت 1369