کمپین برای آزادی کارگران زندانی-دیدار با مسئولین حقوق بشر سازمان ملل و حزب چپ سوئیس

دیدار با مسئولین حقوق بشر سازمان ملل و حزب چپ سوئیس

روز ٢٠ ژوئن هیئتی از “کمپین برای آزادی کارگران زندانی” در دو نشست جداگانه با مسئولین حزب چپ سولیداریته سویس و همچنین مسئول بخش خاورمیانه “شورای حقوق بشر سازمان ملل” در ژنو دیدار کردند. در این دیدارها اطلاعیه ها و اسنادی از فشار بر کارگران زندانی در اختیار مسئولین این دو نهاد قرار گرفت. اطلاعیه های کمپین در مورد وضعیت اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده، معلمان در بند و دستگیری های اول ماه مه و تشدید سرکوبگریهای حکومت بصورت یک پوشه ارائه گردید. در این دیدارها هیئت فری دم ناو در مورد وضعیت جنبش کارگری و فشار روی فعالین کارگری، معلمان، فعالین حقوق زنان، نویسندگان اطلاعات لازم را ارائه کردند. و تاکید کردند که علیرغم این فشارها مبارزات و اعتراضات و اعتصابات بطور روزمره در ایران جریان دارد و کارگران و معلمان و دانشجویان و زنان از حقوق انسانی و پایه ای خود فعالانه دفاع میکنند. هیئت کمپین برای آزادی کارگران زندانی از مسئولین شورای حقوق بشر سازمان ملل و حزب چپ خواستند که به هر شیوه ممکن از کارگران ایران حمایت کنند. در این ملاقات حزب سولیداریته اعلام کرد که قطعنامه کمپین را مورد حمایت قرار میدهد و امضا خواهد کرد. مفاد این قطعنامه عبارتند: حمایت از کیفرخواست اسماعیل بخشی، حمایت از کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات و لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده برای کارگران زندانی، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی، ممنوعیت وثیقه این شکل آشکار ادامه تعقیب قضایی فعالین سیاسی، ممنوعیت شلاق این شکل شنیع مجازات های اسلامی و آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل بخشی، جعفر عظیم زاده، سپیده قلیان، ناهید شقاقی(فعال دفاع از حقوق زن و حقوق کودک)، آتنا دائمی(فعال دفاع از حقوق کودک و حقوق زن و علیه اعدام) ، معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی است. یک محور مهم این قطعنامه تاکید بر اخراج نمایندگان رژیم اسلامی از سازمان جهانی کار (آی ال او) است. حزب چپ سولیدارتی بر ادامه این ارتباط و همبستگی با مبارزات کارگران ایران و همکاری های بیشتر تاکید گذاشت.

در دیدار با مسئول شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز آخرین اطلاعات از وضعیت فعالین در بند در اختیار مسئول این نهاد قرار گرفت. نماینده حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که اطلاعات مندرج در مدارک ارائه شده و اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار گرفته، در گزارش سالانه حقوق بشر بازتاب خواهد یافت. او در عین حال خواستار ادامه رابطه با کمپین برای آزادی کارگران زندانی و به روز کردن اطلاعات آنها از وضعیت کارگران و فعالین در بند گردید.

اعضای هیات “کمپین برای آزادی کارگران زندانی” در این دیدارها مرکب بودند از شهلا دانشفر(سخنگو و هماهنگ کننده)، کاظم نیکخواه(مسئول روابط بین المللی)، شهرام نجفی و بهنام نجفی(فعالین این کمپین در کشور سویس) .

هیئت “فری دم ناو” در این ملاقاتها تلاش نمود که صدای کارگران و مردم ایران باشد و این نوع ملاقاتها و فعالیتها را گسترش خواهد داد.

٣٠ خرداد ٩٨، ٢٠ ژوئن

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

شهلا دانشفر

Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com

Avsnitt för bifogade filer