کانون مدافعان حقوق بشر کردستان -زخمی شدن یک کولبر دیگر کرد در منطقەی سردشت

زخمی شدن یک کولبر دیگر کرد در منطقەی سردشت

در ادامه کشته و زخمی کردن کولبران کُرد توسط نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در مناطق مرزی کُردستان، یک کولبر دیگر کُرد که تنها ۱۷ سال سن دارد، با شلیک این نیروها زخمی شد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، هیدی اسماعیلی کاسبکار نوجوان ۱۷ ساله ، از سوی نیروهای نظامی در منطقەی آلان سردشت هدف گلوله قرارگرفته و به شدت زخمی شده است.

در این باره یک منبع مطلع به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که دیروز شنبه ساعت ۶ غروب، هیدی اسماعیلی در کمین نیروهای هنگ مرزی در سردشت منطقەی آلان روستای میرگاسه افتاده و از ناحیەی کمر به بالا به شدت زخمی شده و در حال حاضر در بیمارستان سردشت بستری و تحت نظر نیروهای وزارت اطلاعت شهرستان سردشت میباشد.

شهروندان کُرد بر این باورند، حکومت جمهوری اسلامی ایران، با قتل و عام کولبران تلاش دارند تا مناطق مرزی را عاری از هر گونه تردد ساکنین بومی ساخته و این در حالی است در بازارچه مرزی سردشت، بیش از هزاران شهروند کُرد از راه کولبری مایحتاج زندگی خود را تأمین می‌کنند.

نیروهای نظامی ایران به بهانه “مبارزه با قاچاق کالا” بدون علامت دادن و در نظر گرفتن شرط‌های تیراندازی، کولبران مرزی را هدف تیراندازی قرار می‌دهند.

به گفته فعالان مدنی در کردستان ، یکی از عامل‌های اصلی گسترش پدیده‌ی کولبری، کمبود فرصت‌های شغلی، عدم توجه به سرمایه‌گذاری حکومتی در کُردستانات و تعریف ناصحیح از اقتصاد مرزی است که باعث هجوم افراد جویای کار به سوی شغل پرمخاطره‌ی کولبری در مرزها شده ‌است.
بخوانید: http://goo.gl/3P5k8d
به کانال کانون در تلگرام بپیوندید:
https://telegram.me/hrkurd
فیسبوک کانون:
https://www.facebook.com/HRKURDISTAN/