کانون مدافعان حقوق بشر کردستان -دو خبر از زندانهای رژیم اسلامی

یک زندانی در زندان مرکزی طبس اعدام شد

صبح امروز سه‌شنبه یک زندانی متهم به خرید و فروش مواد مخدر در زندان مرکزی طبس به دار آویخته شد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه، یک زندانی بنام علی خیور به اتهام مواد مخدر اعدام شد.

بنابه این گزارش، این زندانی ترک و اهل ارومیه میباشد که چند سال پیش به اتهام خرید و فروش مواد به اعدام محکوم شده بود.

گفتنی است که تاکنون هیچ یک مسئولین و ارگان های قضایی نیز در این باره اطلاع رسانی نکرده اند.
http://www.hrkurd.com/archive/1537.htm
کشته شدن یک کولبر دیگر کُرد با شلیک مستقیم گلوله

به علت شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در یکی ازمرزهای شهرستان مریوان یک کولبر دیگر کُرد جان خود را از دست داد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان،شب دوشنبه ٢۵ مرداد ماه در بخش مرز شهرستان مریوان، نیروهای هنگ مرزی حکومت اسلامی ایران شماری کولبر را مورد هدف تیراندازی قرار داده و در نهایت شخصی به نام “هادی مینویی” جان خود را از دست داد.

هادی مینویی ٣۵ سالە و دارای سە فرزند میباشد، نامبردە اهل روستایی نی که برای‌گذران زندگی خانواده‌ی خود به کولبری مشغول بوده است.

بنابه گفته یکی از همراهان این کولبر نیروهای جمهوری اسلامی بدونه تذکر و یا هر گونه اخطار این کولبران را آمانج شلیک گلوله قرار دادەاند.

گفتنی است که طی پنج ماه گذشته تاکنون، ۵۵ کولبر در مناطق کُردنشین ایران کشتە و یا زخمی بە ثبت رسیدە و تاکنون هیچ نهاد قضایی اعم از نیروهای انتظامی و نیروهای سپاە پاسداران، مسوولیت این آمار را برعهدە نگرفتە و حتی با وجود اعتراض نمایندگان کُرد در مجلس، دولت آمادە نیست، از کشتە و یا زخمی شدن کولبران و حتی در موارد متعددی از کشتن اسب های آنها، جلوگیری کند.

کولبری در استان‌های مرزی بیشتر رواج دارد و جزو یکی از خطرناکترین کارهای ایران محسوب می‌شود؛ بیشتر کارگران کولبر را جوانان و افراد میانسال تشکیل می‌دهند که فقط برای امرار معاش روزانه خود روی به این شغل خطرناک آورده‌اند.
http://www.hrkurd.com/archive/1535.htm