(پیام رحمان حسین زاده به مناسبت شانزدهم آذر۹۶)-حرکت آزادیخواهی و برابری طلبی ادامه پیدا کرد

حرکت آزادیخواهی و برابری طلبی ادامه پیدا کرد

(پیام رحمان حسین زاده به مناسبت شانزدهم آذر۹۶)

دانشجویان حق طلب! دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب!

شانزدهم آذر امسال را با  جسارت و ابتکارات مبارزاتی قابل تحسین شما وسازماندهی تحرکهای اعتراضی امید بخش پشت سرگذاشتیم. پیشروی و موفقیت به دست آمده  را تبریک میگویم. مناسبت شانزدهم آذر۹۶ به صحنه صدای رسای حق طلبی، به صحنه حرکت اعتراضی ریشه گرفته از اعماق جامعه، به صحنه ادامه حرکت آزادیخواهی و برابری طلبی تبدیل شد. از روز سیزدهم آذر تا امروز شانزدهم، یعنی چهار روز پشت سرهم ما تحرک و مبارزه جویی شما نسل جوان پرشور و آزادیخواه را شاهد بودیم. درود بر شما سازندگان و سازماندهندگان و شرکت کنندگان حرکتهای اعتراضی رادیکال چهار روز اخیر در دانشگاههای ایران.

هفته قبل در مصاحبه ای به مناسبت ۱۶ آذر گفتم. فضای ظاهرا آرام یک هفته مانده به روزدانشجو، آرام باقی نخواهد ماند. چون تردید نداشتم که نسل جوان پرتوقع و حق طلب و خواهان تغییر، نسل جوان آزادیخواه و برابری طلب آرام نخواهد نشست. دیدیم آرام ننشست و گسترده تر از سالهای قبل به میدان آمد. ما معنای شروع اعتراضات دانشجویی امسال را از روز سیزدم آذر به خوبی متوجه هستیم و آن را انعکاسی از به هم پیوستگی یک ترند مبارزاتی آزادیخواهانه،چپ وبرابری طلبانه میدانیم. به این ترتیب اعتراضات دانشجویی امسال خود را به اعتراضات و مبارزات سیزدهم آذر ده سال قبل دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب وصل کرد. این ترند مبارزاتی با صدای رسا میگوید ما ادامه دهنده هر نوع حرکت و اعتراضی در محیط دانشگاه نیستیم. بلکه به نحو مبتکرانه ای به ما میگوید ادامه دهنده حرکت آزادیخواهی و برابری طلبی موجود در دانشگاهها با ابتکار دانشجویان چپ و کمونیست و آزادیخواه و برابری طلب هستند. به علاوه این واقعیت درخشان را در محتوای بیانیه ها، سخنرانیها و مطالبات برحق و شعارهای رادیکال مطرح شده در چهار روز اخیر دانشجویان دانشگاههای مختلف دیده ایم.

در چهار روز اعتراضات امسال با شفافیت علیه تبعیض طبقاتی و جنسیتی، علیه تبعیض و ستم بر طبقات فرودست، علیه کالایی کردن و پولی سازی آموزش، علیه امنیتی کردن و پادگانی کردن دانشگاه، دردفاع از اتحاد کارگرو دانشجو سخن رفته و تاکید شده است. ما آگاهیم اینها مطالبات و خواسته های برخاسته از اعماق جامعه، ریشه دار در جنبش کارگری و جنبشهای اجتماعی رادیکال است. پافشاری بر این مطالبات و چهار روز پیگیری آن در تعداد قابل توجهی از دانشگاههای ایران، گوشه مهمی از جنبش وسیع آزادیخواهی و برابری طلبی موجود در جامعه ایران، موجود در جنبش کارگری و جنبش زنان و مبارزات نسل جوان و موجود در مبارزات حق طلبانه مردم را به ما نشان میدهد. به این معنا اعتراضات دانشجویی چهار روزه اخیر و تا پایان امروز شانزدهم آذر، چه به لحاظ مدت زمان و چه به لحاظ محتوای رادیکال آن، پیشروی جدیدی در سابقه روز دانشجو به ثبت میرساند و از یاد نخواهد رفت.

در یک سطح دیگر حتی آنجا که جمهوری اسلامی مراسمهای معماری شده را سازمان داد، مسئولان و سخنگویانش از هر دو جناح نتوانستند از زیر فشار اعتراض و نقد دانشجویان ناراضی و متنفر از وضع موجود و جمهوری اسلامی به آسانی رها شوند. مراسمهای دست ساز حکومتی هم بعضا به صحنه تحرک اعتراضی وسیع دانشجویان تبدیل شد.

بیشک حرکت مبارزاتی امسال دانشجویان، گام مهم دیگری جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی را به جلو سوق داد. جنبش اعتراضی رادیکال و آزادیخواهانه که بخشی از آن در دانشگاه خود را نشان میدهد، به طور واقعی در میان طبقه کارگر و مردم تحت ستم به وسعت بالایی موجود و امید بخش است.دور نیست آن روزی که همه بخشهای مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانه همسو با هم همچون جنبش گسترده بنیان برافکن سرمایه داری به میدان آید و در اولین گام جمهوری اسلامی را جاروکند. در این راستا بیش از پیش اتحاد و همبستگی، خودآگاهی و سازمانیافتگی مان را باید بالا ببریم.

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

زنده باد دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب

***