نسان نودینیان ـ نسرین رمضانعلی – نگاه هفته: مجموعه ای از اخبار و رویدادهای هفته در شهرهای کردستان

نگاه هفته: مجموعه ای از اخبار و رویدادهای هفته در شهرهای کردستان

( ایسکرا ٧٥٤)

نسان نودینیان ـ نسرین رمضانعلی

بوکان/ اداره اطلاعات و سلفی‌ها از کمپین کوبانی را تنها نمی‌گذاریمجلوگیری کردند

کمپین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان کوبانی که سی‌ام مهرماه با مجوز رسمی فرمانداری بوکان آغاز به فعالیت کرده بود، پس از دو هفته فعالیت، اداره اطلاعات بوکان از ادامه فعالیت‌های این کمپین جلوگیری کرد.همچنین رضا شریفی بوکانی یکی از مجریان کمپین کوبانی را تنها نمی‌گذاریماز سوی شش نفر سلفی مورد ضرب و شتم و بی‌حرمتی قرار گرفت.به گفته شاهدان عینی، رضا شریفی بوکان در ترمینال شهر بوکان مورد حمله قرار گرفته و از ناحیه سر زخمی و مدت یک شب در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته بود.گفته می‌شود، این شش نفر، رضا شریفی بوکانی را مرتد و ملعون نامیده‌اند.

نا امنی اماکن مسکونی! ٥ نفر جان خود را از دست دادند

٢٥آبان: ساختمان سه طبقه در روستایجوب کبود سفلیتخریب و براثر آن ٥ نفر جان خود را از دست دادند.در نخستین دقایق این حادثه ٣ نفر که جان خود را از دست داده بودند از زیر آوار بیرون کشیده شدند و بعد از دو ساعت تجسس از چگونگی حادثه دو تن دیگر از جان باختگان را نیز از زیر آوار بیرون کشیده و به بیمارستان انتقال داده شدند.

انفجار مین

2نفر در زمین های کشاورزی محدوده‌یگندم‌بانهنگام شخم زنی بر اثر انفجار مین زخمی و به بیمارستان شهر اسلام آباد منتقل شدند. از سال ٩٠ تا اواخر هفته گذشته، ١٣٢ انفجار مین و مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ ٨ ساله در اراضی آلوده به مین شهرستان قصرشیرین روی داده است که بر اثر این حوادث ١٢٢ نفر مجروح و ١٣ نفر نیز کشته شده اند.طی ١٠سال گذشته نیز ١٢٦ نفر در قصرشیرین بر اثر انفجار مین و گلوله‌های عمل نکرده‌ی جنگ ٨ ساله جان خود را از دست داده‌اند.

خودکشی

زندان کرمانشاه:بابک قربانی قهرمان کشتی فرنگی که ماه‌هاست به جرم قتل در زندان به سر می‌برد اقدام به خوردن قرص می‌کند و به زندگی خود پایان می‌دهد.وی پس از شنیدن حکم قصاص خود اقدام به خودکُشی کرده است.

سقز:سمیه ملکی دانشجوی٢٧ ساله از طریق حلق‌آویز کردن با طناب به زندگی خود پایان داد.

زندان

جوانرود: عمر امامی سال ٧٥ در سن هیجده سالگی بازداشت و سپس به حبس ابد محکوم گردیده، سرانجام پس از ١٨ سال زندان با تودیع وثیقه ٢٥٠ میلیون تومانی به مدت یک هفته به مرخصی آمده است.

کرمانشاه: محکومیت سه زندانی سیاسی. حسن خدابنده‌لو اهل صحنه و کیانوش رستمی اهل کرمانشاه هر یک به ١٥ سال زندان محکوم شده اند.نعمت فتحی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

بخشش و تجات جان زندانی محکوم به اعدام

پس از گذشت ١٧ سال از قتل یک زندانی محکوم الف.مبه اعدام در ایلام اکنون خانواده‌ مقتول به بخشش این زندانی مبادرت ورزیدند.این زندانی با تلاش تنی چند از معتمدین استان ایلاماز چوبه‌دار رهایی یافته است.

زندان میناب

محمدحسین رضایی که سه سال است در بازداشت بسر می‌برد به دلیل ضرب و شتم شدید کتفش شکسته نیاز به عمل جراحی دارد، اما مسئولان زندان با معالجه پزشکی وی مخالفت می‌کنند.محمد حسین رضایی در زمان بازجویی در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه سنندج به دلیل آویزان شدن بلند مدت و ضرب و شتم شدید، کتفش شکسته و نیاز فوری به عمل جراحی دارد“.

کارگران

بهنام ابراهيم زاده همچنان از سوي دستگاه قضايي از ملاقات حضوري با خانواده اش محروم است!

نيما ابراهيم زاده فرزند زنداني سياسي بهنام ابراهيم زاده در بيمارستان محك بستري شد!شنبه ١٧ آبان ماه، نيما براي چندمين بار و در ادامه روند شيمي درماني خود در بيمارستان بستري شد، طبق گفته پزشكان اين مركز، نيما هر بيست روز يكبار به مدت هفت روز بايد به بيمارستان منتقل شود و تحت شيمي درماني و مراقبت پزشكي قرار گيرد، بعد از حوادث پنج شنبه سياه بند ٣٥٠ اوين و انتقال بهنام ابراهيم زاده به سلول انفرادي و پرونده سازي براي ايشان به اتهام ارتباط با احمدشهيد و فعاليت تبليغي از داخل زندان و در نتيجه آن تبعيد ناعادلانه وي به زندان رجايي شهر، شرايط براي خانواده ايشان به مراتب بدتر از قبل شد، چراكه همسر و فرزند بيمار اين زنداني به دليل دوري راه و هزينه هاي رفت و آمد، تاكنون موفق به ملاقات با بهنام نشده اند و اين مشكل رنج آنها را مضاعف كرده است.همه اينها در حاليست كه نبود سرپرست خانواده در كنار همسر و فرزند و تنگناي مالياقتصادي در برابر هزينه هاي سرسام آور درمان نيما و مخارج روزانه و اجاره خانه، فشارهاي طاقت فرسايي را براي اين خانواده به بار آورده است.اين زنداني همچنان از سوي دستگاه قضايي از ملاقات حضوري با خانواده اش محروم است.بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است و در حال سپری کردن دوران حبس خود در زندان رجايي شهر مي باشد.


بهنام ابراهیم زاده نیاز به مداوای عاجل دارد!!!

زندانی کارگری بهنام ابراهیم زاده عضو شورای نمایندگان کمیته پیگیری که به اتهام حق ثبت تشکل و اعتصاب و دیگر مطالبات مشروع و  قانونی به 5 سا ل حبس محکوم و در حال گذراندن پنجمین سال حبس خود می باشد وی در یورش ددمنشانه به بند 350 اوین به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و شدیداآسیب دیده است و حدود 100 روز به علت مقاومت جانانه در برابر جنایت های اداره اطلاعات در 209 در سلول انفرادی به سر برده و نهایتابه زندان جهنمی رجایی شهر تبعید شد و در اینجا نیز به علت عدم انتقال به بند سیاسی با 25 روزاعتصاب غذای که 4 روز آن خشک بود مسئولین را وادار به عقب نشینی و انتقال به بند 12 سیاسی محکومین کرد ،  وی در چند سال اخیر نوبت جراحی دارد که علیرغم اصرار خانواده اش همچنان با ممانعت مسئولین روبرو است. وسلامتی او بشدت در خطر است.کمیته حمایت از شاهرخ زمانی-19/8/1393

آزادی پشتیبان حسینی از دستگیر شدگان روز حمایت از کوبانی

بنا به گزارش رسیده سه شنبه20/8/93 پشتیبان حسینی فرزند خالد حسینی فعال کارگری دربند و عضو کمیته هماهنگی با قرار وثیقه 10 میلیون تومانی و بعد از 10 روز بازداشت از زندان مرکزی سنندج آزاد گردید. جمع کثیری از کارگران و فعالین کارگری و اجتماعی ایشان را استقبال و تا منزل همراهی کردند .

لازم به ذکر است که پشتیبان حسینی یک روز بعد از دستگیری پدرش در روز جهانی حمایت از کوبانی به اداره حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی سنندج برای پیگیری وضعیت پدرش مراجعه کرده بود که از طرف نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل و بعد از آن به همراه خالد حسینی و یداصمدی به اداره کل حفاظت اطلاعات سنندج انتقال گردید.کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری آزادی ایشان را به خانواده و دوستان و تمامی کارگران تبریک می گوید و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط اقای خالد حسینی و یداصمدی و دیگر کارگران زندانی و فعالین سیاسی دربند می باشد.کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری


آزادی خالد حسینی و یدالله صمدی

عصر پنجشنبه خالد حسینی و یدالله صمدی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری که در ارتباط با تجمع مردم سنندج به مناسبت روزحمایت ازمردم کوبانی دستگیر شده بودند به قید وثیقه آزاد شدند.فرزند خالد حسینی(پشتیبان حسینی) نیز که هنگام مراجعه به حفاظت اطلاعات شهر سنندج جهت پی گیری وضعیت پدرش دستگیر و به زندان سنندج منتقل شده بود در روز چهارشنبه آزاد گردید.

در حال حاضر غالب حسینی ،افشین ندیمی،یوسف آبخرابات و واحده سیده، دیگر اعضای کمیته هماهنگی همچنان درزندان به سر می برند.کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ، ضمن تبریک آزادی این عزیزان،خواهان آزادی دیگر اعضای این کمیته و همه کارگران و فعالین کارگری می باشد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری-22/08/93


تبریک به مناسبت آزادی یدالله صمدی و سید خالد حسینی‌

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده! همانگونه که در اطلاعیه شماره ۲۱ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد اشاره کرده بودیم در روز دهم آبان ماه (اول نوامبر ) روز جهانی‌ حمایت ازکوبانی یدالله صمدی فعال کارگری به همراه چند تن  دیگر در شهر سنندج بازداشت  و به زندان سنندج منتقل شدند.امروز پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶ یدالله صمدی به همراه سید خالد حسینی با قید وثیقه آزاد شدند ، وثیقه تعیین شده برای یدالله صمدی عضو هیئت اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد و دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه  مبلغ ۲۰ میلیون تومان بود که امروز با گذاشتن سند آزاد گردید.ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن تبریک به خانواده یدالله صمدی و سید خالد حسینی و همینطور کارگران خباز سنندج و حومه خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی‌ کارگران زندانی و زندانیان سیاسی هستیم .کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد