نامه سه زندانی سیاسی زندان رجایی شهر در گرامیداشت ۱۶ آذر برگرفته از سايت اخبار روز

 
نامه سه زندانی سیاسی زندان رجایی شهر در گرامیداشت ۱۶ آذر
برگرفته از سايت اخبار روز

۱۶ آذر یاد آور پیکار خونین دانشجویان علیه استبداد و استعمار، گرامی باد

جنبش دانشجویی ایران به عنوان جنبشی مستقل و آوانگارد نقش بسزایی در طرح کردن و پیگیری مطالبات تاریخی مردم ایران داشته است.
مهم‌ترین نقشی که این جنبش ترقی خواه و تحول طلب به عنوان حلقه اتصال ما بین روشنفکران و مردم ایفا نموده، همانا انتقال دانش و تجربه سازماندهی مبارزه علیه ظلم و تبیین جهان بینی رهایی بخش به اقشار مختلف مردم بوده است.
جنبش دانشجویی با پرداخت هزینه‌های بسیار سنگین، همواره دین خود را به جنبش آزادی خواهی و عدالت طلبی مردم ایران اداء کرده است.
دانشگاه به عنوان کانون فکر و اندیشه، شور و شعور و احساسات پاک همواره مورد بی‌مهری و غضب حکومتهای خودکامه قرار گرفته است.
قتل، زندان، شکنجه و تحدید دانشجویان به انحاء مختلف روش و سیاست مشترک دو حکومت پهلوی و مذهبی در برخورد با دانشجویان بوده است.
و صد البته که تمامیت خواهان مذهبی در جنایت و بیدادگری و حق کشی، گوی سبقت را از رژیم پیشین ربوده است.
انقلاب فرهنگی و تصفیه و تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب، حمله وحشیانه به کوی دانشگاه تهران و دانشگاه تبریز در سال ۷۸ ایجاد فضای پلیسی- امنیتی و اعمال زور و فشار در محیط‌های دانشجویی، هجوم دوباره نیروهای اطلاعاتی، انتظامی، سپاهی و بسیجی به خوابگاه دانشگاه تهران و طرشت در سال ۸۸ احضار، بازداشت، اخراج و ستاره دار کردن فعالین دانشجویی و همچنین صدور احکام سنگین زندان و تبعید برای ده‌ها دانشجو مانند: مجید دری، ضیاء نبوی، مجید توکلی، میثاق یزدان‌نژاد، شبنم مددزاده، بهاره هدایت، حسن ترلانی و شیوا نظرآهاری جملگی حکایت از بیم و هراس انحصار طلبان از فراگیری جنبش دانشجویی و پیوند آن با دیگر جنبشهای اجتماعی نظیر جنبش کارگری، معلمان، زنان و غیره دارد.
در پایان ضمن ادای احترام به شهدای جنبش دانشجووی آذر شریعت رضوی، مصطفی بزرگنیا، ناصر قندچی، عزت الله ابراهیم‌نژاد، امیر جوادی‌فر و یعقوب بروایه از هموطنان داخل و خارج کشور انتظار داریم، بیش از پیش فرزندان غیور خودرا در سنگر دانشگاه، حمایت و پشتیبانی نمایند.
ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج نیز همصدا با مردم و دانشجویان روز ۱۶ آذر دست و پای در زنجیر، سرود یار دبستانی را زمزمه خواهیم کرد.

اسامی به ترتیب الفبا:
جعفر اقدامی (شاهین)
رسول بداقی
شاهرخ زمانی
۱۵ آذر ۱۳۹۱ زندان رجایی شهر کرج