مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست-حکومت اسلامی فضای شهرهای کردستان را میلیتاریزه کرده است.

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست

حکومت اسلامی فضای شهرهای کردستان را میلیتاریزه کرده است.


بنا به اخبار رسیده به مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست، نیروهای امنیتی- انتظامی رژیم اسلامی بعد از برگزاری آکسیون شادی و پایکوبی  دهها هزار نفر از مردم در شهرهای کردستان که بنوعی تاکید و تاییدی بود بر” برگزاری رفراندوم در کردستان- عراق چون حق پایه ای و اساسی ساکنین آنجا ” برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از تداوم  برگزاری آکسیونهای حمایتی، دست به دستگیری فعالین اجتماعی برابری طلب و گسیل نیروهای سرکوبگرپلیس ” ضد شورش ” از خوزستان و مستقر نمودنشان در شهرهای ایلام و کرمانشاه، فضای تمامی شهرهای کردستان را با گشت زنی و استقرار نیروهای انتظامی ” امنیتی‌ و میلیتاریزه ” کرده است.

آخرین خبرها حاکی است که:

– رژیم نیروهای یگان ویژه و پلیس ضد شورش را از استان خوزستان به ایلام و کرمانشاه آورده است. ماشین‌های سیاه رنگ پلاک ۲۴ با سرنشینان حزب‌اللهی در سطح شهر به گردش پرداخته‌اند.

– فرماندار شهر سنندج، دیروزبطور مستقیم دست به تهدید زد واعلام کرد که به حرکات حمایتی، بدون مجوز اجازه برگزاری داده نخواهد، شد و با هر حرکت ” بدون مجوز برخور قانونی ” خواهد شد.

– خانواده بازداشتی‌های دیروز سنندج، در مقابل کلانتری ۱۳ این شهر تجمع کرده اند، ماموران سعی در متفرق کردن آن‌ها دارند.

– سپاه پاسداران در شهر بانه، برای ایجاد جو رعب و وحشت، بیش از۱۰۰ مزدور محلی  را با لباس محلی در انظار عمومی به نمایش درآورده است.

– فرمانداری سقز اطلاعیه‌ای را در مورد اعتراضات دیشب صادر و به تقبیح مردم پرداخته است.

– صدها نیروی غیر بومی در شهرهای مختلف مستقر شده‌اند. تعداد این افراد در مریوان و سنندج بیش از دیگر مناطق است.

– تلاش مردم برای برگزاری تجمع هم‌چنان ادامه دارد

مرکز خبری کمیته کردستان حز حکمتیست

۵ مهرماه ۱۳۹۶