كمیته دفاع از رضا شهابی-بیانیه ١١٠- پس از سکته مغزی و عدم رسیدگی پزشکی، نگرانی ها در مورد جان رضا شهابی به شدت بالا رفته است!

بیانیه ١١٠- پس از سکته مغزی و عدم رسیدگی پزشکی، نگرانی ها در مورد جان رضا شهابی به شدت بالا رفته است!

امروز ٢٩ آذر خانواده رضا شهابی با وی ملاقات كردند. بر اساس گفته خانواده، پس از سكته ی هفته گذشته رضا و متعاقباً عدم اعزام وی به بیمارستان، مجدداً در روز پنج شنبه ٢٣ آذرماه رضا شهابی در خواب حالش بد شده و از بینی اش خون جاری شده است و علیرغم مراجعه به درمانگاه زندان، باز هم رئیس زندان به بهانه ی واهی تعطیلی از اعزام وی به بیمارستان خودداری کرده است! پس از آن و طی اعتراضات مکرر رضا و بعد از ٢ روز، یعنی شنبه ٢٥ آذرماه، به بیمارستان فرستاده میشود و با وجود اعلام و تشخیص صریح پزشك بیمارستان مبنی بر سكته ی مغزی و نیاز به مراقبت پزشكی دائم و دستور اکید انجام نوار مغزی و قلبی و تست اكوی قلب، بدون انجام این دستورات پزشكی رضا را مجدداً به زندان بازمیگردانند! گویا مسئولان زندان فقط می خواستند مطمئن شوند که به خوبی وظیفه شان را در قبال جنایت نسبت به رضا شهابی انجام داده اند و پس از اطمینان از بحرانی بودن شرایط وی، با خیال راحت او را به زندان بازگرداندند تا خللی در مأموریت و برنامه‌ی “هر روز وخیم تر شدن وضعیت رضا شهابی” پیش نیاید!

بر اساس نظر دكتر بیمارستان روزی كه رضا سكته كرده است، زیر فشار شدید عصبی بوده است. به گفته خانواده ی رضا شهابی، پلك یك چشم او افتاده و دچار آب ریزش چشم است كه دلیل آن به استناد نظر پزشک، پارگی مویرگ چشم است. در این مدت فشار خون رضا شهابی بالا بوده است و همچنین یك سمت بدن اش بی حس است؛ عارضه ای که طی معاینات پزشكی و با آزمایش سوزن زدن به پا توسط پزشک تأیید شده است و همین امر سبب شده است که هنگام راه رفتن، پایش را به ناچار روی زمین بکشد.

وقاحت مسئولان زندان تا آنجا است که نه تنها از اعزام رضا شهابی به بیمارستان خودداری می كنند، بلكه هزینه ی داروها و تزریقات را نیز از خود رضا دریافت كرده اند!

كارگران، معلمان، دانشجویان و تمامی تشکل‌ها و فعالان کارگری و اجتماعی!

پر واضح است که مسئولان امنیتی و قضایی به رئیس زندان مأموریت داده اند که رضا شهابی را از بین ببرد، مأموریتی که تاکنون این کارگر زندانی و عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه را به شرایط بسیار خطرناک و وخیمی رسانده است و هر لحظه تعلل و عدم رسیدگی به وضعیت پزشكی رضا شهابی، ضایعات جبران ناپذیری به سلامت وی وارد می كند كه عمدتاً برگشت ناپذیر هستند. از طرف دیگر کمیته دفاع از رضا شهابی به شدت نگران جان وی است زیرا هرکس به خوبی میداند که هر سکته، امکان بالای خطر از دست دادن جان را به همراه دارد و این امکان با افزایش دفعات سکته به شکلی تصاعدی بالا میرود! رضا شهابی باید فوراً به یک مرکز پزشکی تخصصی منتقل شود و تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد.

رضا شهابی را علیرغم اتمام حکم اش، به این منظور در زندان نگه داشته اند تا جسم اش را هر روز بیش از پیش نابود کنند؛ به هر شکل ممکن و با تمام توان و ظرفیت مان به جنایت مسئولان نسبت به رضا شهابی اعتراض کنیم. شاید فردا دیر باشد!

كمیته دفاع از رضا شهابی

٢٩  آذر ١٣٩٦

k.d.shahabi@gmail.com

@shahabidefah

https://t.me/komitedefashahabi