فواد کمانگر -در کردستان ایران نباید غافلگیر شد، داعش و سلفی ها یک تهدید جدی هستند!

فواد کمانگر -در کردستان ایران نباید غافلگیر شد، داعش و سلفی ها یک تهدید جدی هستند!
سر تیتر اول خبر هفته های اخیر میدیای جهانی بر سر جنایات ضد انسانی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ” داعش ” می باشد. گروهی جنایتکار وفوق ارتجاعی که برقراری حکومتی اسلامی را در پلاتفرم خود اعلام کرده و می خواهد در محدوده مابین عراق و سوریه “شام”  حکومتی را مستقر کند که قوانین شریعت اسلامی را در آن اجرا کند. داعش همراه با جبهه النصر “القاعده” اول به ظاهر به جنگ بشار اسد می رود، با کمک مالی کشورهای منطقه ای و هم پیمانان قطری و عربستانی و ترکیه اش به سرعت مسلح می شوند، در کنار جنگ برای عضوگیری از بین جوانان و مردمی که از ظلم حکومت بشار اسد به ستوه آمده اند و با وعده بهشت، پول، حوری، کنیز، سکسT برای همفکرانش در اروپا و اقصی نقاط  جهان فراخوان عضوگیری می دهند. از کشورهای اروپایی و نقاط دیگر جهان همفکرانشان به آنها می پیوندند و به دلیل همکاری سرویسهای اطلاعاتی و لجستیکی با پول نفت کشورهای منطقه و همراه بودنشان با سیاست های غرب جهت براندازی حکومت بشار اسد به سرعت تکثیر می شوند. این را در برابر رساندن نان و آب و خدمات به شهرهای سوریه که در کنترل آنان است اضافه کنید می شود این انتظار را داشت که مردم و جوانان به ستوه آمده از جنگ به این گروه تروریستی بپیوندند. آرام ، آرام به قدرتی بی بدیل در بین اپوزیسیون مخالف بشار اسد تبدیل می شوند و به انواع ابزارهای هراس انگیز و وحشت آور مانند کشتن و سربریدن و تکه، تکه کردن و زنده، زنده سوزاندن آدمها روی می آورند و اینگونه می شود که داعش ” دولت اسلامی عراق وشام ” تیتر اول اخبار روز دنیا می شود.
با قدرت گیری داعش در سوریه و اختلافات عمیق بر سر تقسیم قدرت و ثروت مابین سیاستمداران سنی، شیعه و کرد درعراق، داعش فاز بعدی کارش را با گرفتن چراغ سبز از کشورهای ارتجاعی منطقه و بعضا آمریکا را آغاز می کند. این گرو همچنین با چراغ سبز سیاست مداران سنی و کمک بعثیهای سابق عراق که خود را حذف شده از قدرت می پندارند روبرو میشود. داعش به عراق وارد شده و در کمتر از 48 ساعت و با فرار نیروهای نظامی ارتش عراق کنترل استان نینوا و بخشی از صلاح الدین  را به دست می گیرد. شروع به قتل عام مسیحی ها و یزیدیها می کند، کلیساها را منفجر می کند و به کردهای موصل ضرب العجل می دهد که موصل را تخلیه کنند. فاز بعدی گسیل کردن داعش به عراق و از آب گل آلود ماهی گرفتن سنی ها و کشورهای قطر و عربستان و ترکیه در محاسبات توازن قوای دولتهای منطقه، از اختلافات بین سیاست مداران عراق و تلاش برای به قدرت رسیدن نیروهای مدنظر خود در دستگاه حکومتی و دولتی عراق می باشد.
آمریکا و هم پیمانان غربی به صراحت می گویند که قصد مداخله نظامی در عراق را ندارند، حکومت عراق و سیاستمدارانش درگیر اختلافاتی عمیق هستند و توان سرکوب داعش را ندارند و داعش هر روز به قتل عام و کشتار و تجاوز و سربریدن ادامه میدهد. داعش آرام، آرام به شهرهای کردنشین عراق نزدیک می شود، شنگال را می گیرد و مقبره بزرگهای ایزدی ” یزیدیها ”  را منفجر می کند، مردم از ترس داعش به کوه ها پناه می برند و تعدادی از سالمندان و کودکان از ترس داعش پس از مدتی از تشنگی و گرسنگی تلف می شوند و تعدادی از زنان شنگال به دست این جانوران اسلامی می افتند ک پس از اسیرکردن این زنان بیگناه برای فروش به عنوان کنیز به موصل برده می شوند تا پس از گلچین کردنشان، این زنان را به عنوان کنیز بفروشند، به راستی که آدم از تکرار این اخبار، حرفها و شنیده ها مو به بدنش سیخ می شود.
اما همه ی اینها مقدمه تصویر یک هشدار برای ما مردم کردستان ایران است! گفتم مقدمه ای بر داستانی تراژیک تر وخطرناک تر است، داستانی که می تواند حمام خون را در خاورمیانه گسترش داده و آدمکشی داعش را به کشورهای منطقه از جمله ایران به خصوص کردستان ایران گسترش دهد.
زیرا درچند سال اخیر نیروهای سلفی و فوق ارتجاعی در شهرهای کردستان به آسانی فعالیت کرده اند، عضوگیری کرده اند و پول خرج کرده و مساجد ساخته اند و میتینگ برگزار کرده اند و حاکمیت سیاسی در ایران نیز، سلفی ها که ارتباطی تنگاتنگ از لحاظ مبانی فکری و سیاسی را با او داشته، به حال خود رها کرده است. عموما جمهوری اسلامی به چنین جریانی عقب مانده و ارتجاعی نیاز دارد تا بتواند جریان آزادی خواهی و برابری طلبی در کردستان را به عقب براند، حکومت به جریانی ارتجاعی نیاز داشته که در حذف فیزیکی انسانهای کمونیست و چهره های مطرح سیاسی آزادیخواه، برابری طلب و پیشرو از آنها استفاده کند. جمهوری اسلامی اساسا خودش در کردستان ایران به گسترش سلفیها کمک کرده و می کند. حال اینها را درکنار این موضوع قرار دهید که سلفی ها همفکران تروریست خود” داعش ”  را در موقعیت برتر در عراق و سوریه می بینند و میتینگ هایشان در کردستان سازمان یافته و تقویت شده تر است. بنا به اخبار منتشر شده، سلفی ها در جوانرود و در بین بازاریان برای داعش کمک مالی و نظامی جمع کرده اند، در سردشت و پیرانشهر عده ای از سلفی ها برای کمک به تروریست های داعش شتافته اند و در اطراف شهر سنندج و در روستاهای آرنان و نایسر و چند روستای دیگر عده ای از سلفی ها به این مناطق مراجعه کرده و از مردم درخواست کمک مالی کرده و چنین اذعان کرده اند که برای ذکات، خودتان و یا فرزندانتان را در راه خدا ذکات دهید و با داعش خواندن خود برای این گروه تروریستی تبلیغ کرده و در محلات و روستاها اعلام حضور کرده اند.
این حضور برای ما مردم کردستان و همه انسان آزادیخواه و برابری طلب یک زنگ خطر است، یک هشدار از حضور نیروهای مرتجع و عقب افتاده ای که می خواهند شاخه نظامی داعش را در کردستان ایجاد کنند. مقدمه ای برای ناامن کردن مدنیت و بر هم زدن امنیت مردم در کردستان و به بیراهه بردن جریان آزادیخواهی و پیشروی در کردستان است.
قبول دارم که هژمونی سلفی ها آنقدر نیست که بتواند وزنه ی سیاسی را در کردستان ایران به نفع خود بچرخاند، اما می خواهم تاکید کنم که حضور آنها یک هشدار است و نادیده گرفتن شان یک تهدید برای تمام آنهایی است که در کردستان برای آزادیخواهی و برابری طلبی و کوتاه کردن دست انسانهای مرتجع و عقب مانده به مانند سلفیها و مذهبی ها تلاش کرده اند.
وظیفه ی جنبش کارگری، جنبش زنان، جوانان و جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی است که داعش را یک تهدید جدی تلقی کنیم و برای مقابله با این گروه تروریستی و هم فکرانش در کردستان ایران سازماندهی داشته باشیم، اجازه ندهیم که در فردای موقعیت متزلزل ج.ا یا دست بالاگرفتن داعش در منطقه، سلفی ها و هم پیمانانشان به مثابه ی تهدیدی باشند که هر لحظه بیم آن رود که به ترور چهره های سیاسی و بمب گذاری و …. دست بزنند. نباید با بی اهمیت جلوه دادن سلفی ها زمینه را برای قدرت گیری آنها در کردستان ایران ایجاد کرد. و…
 باید از هم اکنون با ایجاد دسته های از گارد آزادی در  محلات و نیروهای مردمی در بین کمونیستها و انسان های آزادی خواه و برابری طلب علیه این جانوران اسلامی بسیج شد، باید این جریانات خطرناک و تروریست را جدی گرفت و برای مقابله و سرکوبشان در وضعیت ناامن سیاسی برنامه داشت، نباید دست روی دست گذاشت تا به مانند مردم موصل یا مناطق تحت کنترل آنها غافلگیر شد، باید جریانات سلفی را در کردستان ایران زیر نظر داشت و مردم و جوانان کردستان را از خطر این گروه های تروریست و جنایتکار آگاه کرد و جوانان و مردم آزادیخواه کردستان را علیه این نیروهای خطرناک و جنایتکار هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ فیزیکی جهت تشکیل گارد آزادی بسیج کرد.
سلفیت ” سلفی گری ”  یک هشدار جدی بالقوه در کردستان ایران است، باید آنرا جدی گرفت و با داشتن پلاتفرمی آزادیخواهانه و برابری طلبانه و کمونیستی به جنگ این انگلهای اسلامی رفت، سلفیت را باید جدی گرفت، اینها همان داعش های درنطفه ی کردستان ایران هستند که می توانند کیان و زندگی را در آنجا به خطر انداخته و شاخه نظامی داعش و اهرم فشار آنها در کردستان ایران باشند. باید با مقابله و آگاه کردن وسازماندهی مردم و ایجاد دسته های گارد آزادی در محلات و جوانان و آگاهگری، افکار عمومی را از پیامدهای خطرناک این جریان آگاه کرد و اجازه نداد جریان آزادیخواهی در کردستان که دارای قدمت، پیشینه و بنیه سیاسی- اجتماعی است توسط جانوران اسلامی داعش و سلفیت ” سلفی گری ” تهدید شود.
26 مرداد ماه 1393- 17 اوت 2014