فرهاد شعبانی – مردم کردستان هرگز تسلیم سیاست سرکوب و ریاکاری رژیم نخواهند شد.

مردم کردستان هرگز تسلیم سیاست سرکوب و ریاکاری رژیم نخواهند شد.

فرهاد شعبانی

در روزهای اخیر شاهد اظهارنظر شماری از مسئولین  محلی  رژیم در باره سیاستهای نظام در کردستان بودیم. برخی از این اظهارنظرها در آستانه برگزاری مضحکه ائی بیان می شود که در جمهوری اسلامی نام انتخابات بر آن نهاده اند. در نگاهی به این اظهارنظرها یکبار دیگر ماهیت سرکوبگرانه، عمق ریاکاری و طعم تلخ ناکامیهای جمهوری اسلامی و تسلیم ناپذیری مردم کردستان در مقابل این رژیم را نشان می دهیم.

روز 26 آبان فرمانده سپاه بیت المقدس سپاه پاسداران که تصمیم گیرنده تام الآختیار نظام اسلامی در کردستان است، در گفتگوئی با خبرنگاران ضمن اعلام تعطیلی برخی از فعالیتهای فرهنگی در این استان اعلام کرد که “وضعیت فرهنگی در کردستان رضایت بخش نیست.” رجبی در این گفتگوی مطبوعاتی به مسائل دیگری از جمله، اظهارنظر تکراری و تهوع آور در باره عقب ماندگی کردستان و انجام کارهای جهادی برای جبران آن و برخی از فعالیتهای سپاه که اساسا” با “رویای خیالی” خالی کردن زیرپای احزاب اپوزسیون کردستانی صورت می گیرد اشاره کرد و گفت : “سپاه با کمک دستگاههای استان “کنگره بزرگ پیشمرگان مسلمان” را با کیفیت و در تراز عالی انجام داد که در ادامه آن، کنگره بزرگ 5 هزار و 400 شهید استان در سال 97 برگزار خواهد شد.”

اینکه فرمانده سپاه بیت المقدس از وضعیت فرهنگی در کردستان اظهارنارضایتی می کند، نشانه بارز شکست و ناکامی رژیم در تحمیل فرهنگ سیاه و ارتجاعی مذهبی اش به مردم کردستان است. ما بارها نفرت و بی تفاوتی مردم کردستان نسبت به فعالیتهای مذهبی رژیم که تلاش می کنند به عنوان فرهنگ به مردم کردستان تحمیل کنند گفته ایم و نوشته ایم. اینکه فرمانده سپاه پس از سالها هزینه و اینکه بقول خودشان خامنه ائی کردستان را استان فرهنگی نامیده اما از وضعیت فرهنگی رژیم ناراضی هستند اعتراف به شکست و مقاومت مردم کردستان در مقابل این مزخرفات ارتجاعی است که می کوشند به مردم تحمیل کنند.

در مصاحبه مورد اشاره رجبی همچنین گفت : “در این مقطع زمانی شایعاتی در خصوص تنش بین سپاه و دولت را راه انداخته و سیاه‌نمایی می‌کنند. دولت خود را از نظام جدا نمی‌داند و ما با دولت هماهنگ هستیم و با همدلی و هم‌زبانی امورات استان را پیش می‌بریم.”

این اظهارنظر از این واقعیت حکایت دارد که، در واقع این دولت و دستگاههای دولتی اند که، خود را با استراتژی امنیت پایدار که توسط سپاه در همه حوزه ها مدیریت و اجراء می شود منطبق و هماهنگ کرده اند نه سپاه با آنها. حرف آخر در کردستان را سپاه، نظامیان تا دندان مسلح و دستگاههای اطلاعاتی می زنند و این خود یکی از معتبرترین دلائل برای اشغالی بودن کردستان توسط نیروهای مسلح رژیم و سپاه است.  

***

روز جمعه 6 آذر ماه احسن علوی کارگزار رژیم در مجلس نیز سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه در شهر سنندج بود. سخنرانی او که جهت به اصطلاح انتخاباتی داشت اساسا” ریاکارانه و مملو از دروغ و وعده های بی پایه و اساس بود. “از جمله فرمایشات ایشان چنین بود : “اقدامات قابل توجهی در حوزه های مختلف انجام گرفته، اما با توجه به گستردگی مطالبات استان در بخش های گوناگون نیاز به تلاش و کار بیشتر است.”

دقایقی بعداز بیان این دروغ بزرگ در جملاتی متناقض با آنچه که گفته بود می گوید : “مهمترین مشکل کردستان نبود کارخانه های بزرگ است. مهمترین نیاز کردستان جذب سرمایه گذار است. بیکاری از مهم ترین مشکلات و دغدغه های مردم کردستان است. توسعه در گرو جذب سرمایه گذار است. آمار اعتیاد در بانوان در این استان به صورت وحشتناکی بالا رفته” و فرمایش تکراری فرمانده سپاه بیت المقدس را او نیز جوید و افزود که : “استان کردستان یکی از امن ترین استانهای کشور است” ولی انصافا” پنهان نکرد که این امنیت ناشی از ایثار ( بخوانید اشغال کردستان ) توسط نیروهای نظامی و امنیتی در کردستان است. این تناقض در گفتار را که ناشی از دوروئی در کردار و سیاست است را “احسن علوی” چگونه پاسخ می دهد؟ نکته ائی است که بماند.

در پاسخ به این اظهارنظرها باید گفت که، کردستان سرزمینی اشغالی است. مناطق کردنشین ایران بوسیله مجهزترین واحدهای سپاه پاسداران، بسیج ضد مردمی، مزدوران محلی، ارتش، مرزبانی، نیروی انتظامی و دستگاههای اطلاعاتی وابسته به سپاه پاسداران در چارچوب استراتژی برقراری امنیت پایدار کنترل می شوند. بجز عده ای مزدور و جیره خوار رژیم هر شهروند ساکن در این مناطق برای جمهوری اسلامی دشمن بحساب می آید. حاکم مطلق در مناطق کردنشین ایران فرماندهان سپاه پاسداران و بطور مشخص در استان کردستان پاسدار “محمد حسین رجبی” است. کلیه ارگانهای دولتی و محلی طرحها و سیاستهای امنیتی، اقتصادی، اداری و فرهنگی کوتاه و بلند مدت خود را با استراتژی امنیت پایدار نظام در کردستان که توسط سپاه مدیریت می شود، منطبق کرده اند. سپاه و بسیج علاوه بر برگزاری نمایشات تکراری و کسل کننده هفته های بسیج، ارتش، دفاع مقدس و … با هدف مرعوب کردن مردم کردستان هرچند ماه یکبار نمایش به اصطلاح قدرت و اقتدار رژیم را تحت عنوان ” رزمایش” در شهر و روستاهای کردستان به اجراء درمی آورند.

کمتر هفته و روزی است که ” رجبی” فرمانده سپاه بیت المقدس سپاه پاسداران در کردستان به بهانه و مناسبتی در رابطه با عرصه های گوناگون استراتژی و سیاستهای رژیم در کردستان به ایراد سخنرانی و یا مصاحبه با مطبوعات نپردازد. در هر مصاحبه و سخنرانی این حاکم مطلق در کردستان سه واقعیت برجسته و غیر قابل انکار است. کردستان میلیتاریزه است. میلیاردها تومان برای حفظ حاکمیت رژیم در کردستان و بر مردم این مناطق از طریق تقویت نیروهای مسلح و دستگاههای امنیتی و اجرای برنامه های بظاهر فرهنگی هزینه می شود. از عمران و توسعه انسانی در کردستان بجز شعار و ریاکاری خبری نیست. و مهم اینکه مردم کردستان با وجود 36 سال اشغالگری و سرکوب، هرگز تسلیم رژیم اسلامی حاکم بر ایران نشده اند و نخواهند شد. جزئیات مربوط به سرکوب و ریاکاری رژیم در کردستان را بارها و بارها و به مناسبتهای گوناگون افشا و رسوا کرده ایم. اینجا تنها به این نکته اکتفاء می کنیم که ، اظهارنظر مقامات رژیم بیانگر این واقعیت انکار ناپذیر هم هست که، مردم کردستان با وجود تمام رنجهائی که در نتیجه سرکوب و فریب این رژیم متحمل شده اند اما هرگز تسلیم سیاستهای جمهوری نفرت انگیز اسلامی نشده اند و تسلیم نخواهند شد.